Fiskeäventyr.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HenrikV
    Användare
    • February 2007
    • 697

Har varit två korta svängar till fjällen. Första gången var barnen med, så det blev inga mängder, men en del (10-tal) harrar i 0.5 kilosklassen. Andra gången (samma ställe) var jag ensam och drog ett 20-tal harrar från ca. 300-600g på en kväll. En gulbukad röding på 720g (vägde den faktiskt) var toppnoteringen. Den fick jag på det berömda "kastet efter sista kastet".
    Kan tyvärr inte posta foton ännu, då jag inte har internet igång hemma, men ni får väl tro på mig...

Kommentar

• HåE
      Användare
      • September 2007
      • 1525

Ursprungligen postat av HenrikV
      Har varit två korta svängar till fjällen. Första gången var barnen med, så det blev inga mängder, men en del (10-tal) harrar i 0.5 kilosklassen. Andra gången (samma ställe) var jag ensam och drog ett 20-tal harrar från ca. 300-600g på en kväll. En gulbukad röding på 720g (vägde den faktiskt) var toppnoteringen. Den fick jag på det berömda "kastet efter sista kastet".
      Kan tyvärr inte posta foton ännu, då jag inte har internet igång hemma, men ni får väl tro på mig...

Kul att du får så många fina harrar. Det var länge sedan man fick några mänder av harr i den storleken i Sundsvallsområdet.. Som tur är så är det inte så långt till Jämtland.
      När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

Kommentar

• Markie
        Användare
        • September 2008
        • 512

Gädda som simmar hem

fiske i södertälje kanal

Vad har jag gjort för fel nu när inte bilden gick att klicka upp i större format?
        Senast redigerad av Markie; 06 July 2009, 19:56.

Kommentar

• HåE
          Användare
          • September 2007
          • 1525

Kul med gäddfiske. Har inte varit på gäddfiske ännu. Om man inte räknar Gimån. Blev det fler gäddor?

Kommentar

• Markie
            Användare
            • September 2008
            • 512

Ursprungligen postat av HåE
            Kul med gäddfiske. Har inte varit på gäddfiske ännu. Om man inte räknar Gimån. Blev det fler gäddor?
            Var inte gädda vi var ute efter utan abbore så denna gädda blev en glad överraskning.Var inte jag som fick den utan en vän. vi fick några ganska fina abborar var med.
            Men fisk vän som man är fick allt simma tebax.
            Senast redigerad av Markie; 07 July 2009, 09:31.

Kommentar

• specmats
              Användare
              • December 2004
              • 3060

nu bär det av till Norrland igen, den här gången blir det spinnfiske efter gädda, laddat haspeln med ny 0.30 lina och köpt några nya swimwhizz.
              havsfiske vid friliggande grynnor på öppet hav är tanken men dock lite oroad över blåsten, hoppas det blir bättre till på söndag då jag drar dit.
              Tropheus Duboisi halembe, so
              Melanochromis Auratus, vf
              Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• HåE
                Användare
                • September 2007
                • 1525

Ursprungligen postat av specmats
                nu bär det av till Norrland igen, den här gången blir det spinnfiske efter gädda, laddat haspeln med ny 0.30 lina och köpt några nya swimwhizz.
                havsfiske vid friliggande grynnor på öppet hav är tanken men dock lite oroad över blåsten, hoppas det blir bättre till på söndag då jag drar dit.

Vädret ser ut att bli bättre. Hoppas du får fiskelycka.

Kommentar

• specmats
                  Användare
                  • December 2004
                  • 3060

jag tror på syd vind lite åt väst men så länge syd vinden är dominerande bör det bli fångst, Tackar får jag säga för din uppmuntran, vi får se HåE om det blir gädda i de ädla valörer, men kanske ändå (nuförtiden spelar kilot mindre roll men visst är det speciellt när den tunga pjäsen fastnar)

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• HåE
                    Användare
                    • September 2007
                    • 1525

Har varit och fiskat gädda efter kusten några gånger genom åren. Det är rätt coolt att vara ute med ekolod och se strömmingsstim med ett flertal gäddor i utkanterna.Jag fick en gädda med 14 hela strömmingar i magen, så det verkar som dom gapar och laddar rakt igenom stimmen.

Kommentar

• HåE
                      Användare
                      • September 2007
                      • 1525

Det blev en liten fisketur upp till fiskeklubbens vatten i kväll. Halv taskit väder men öringen brydde sig inte om det. Det blev nio stycken på fyra timmar.

Kommentar

• specmats
                        Användare
                        • December 2004
                        • 3060

Härliga bilder vädret ser ut som det jag hade i trakten vid Nordmaling, kom nyligen hem utan något speciellt i fiskeresultat, tyvärr..Men såg en massa intressanta fåglar och speciellt en kär favorit i form av Labben, vilka fantastiska artister dessa fåglar är med sin akrobatiska snabba flykt, oerhört elegant fågel som är min absoluta favorit.
                        (Kustlabb heter arten)

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• HåE
                          Användare
                          • September 2007
                          • 1525

Ursprungligen postat av specmats
                          Härliga bilder vädret ser ut som det jag hade i trakten vid Nordmaling, kom nyligen hem utan något speciellt i fiskeresultat, tyvärr..Men såg en massa intressanta fåglar och speciellt en kär favorit i form av Labben, vilka fantastiska artister dessa fåglar är med sin akrobatiska snabba flykt, oerhört elegant fågel som är min absoluta favorit.
                          (Kustlabb heter arten)

Tråkigt att ni inte fick någon fisk. Men det viktigaste är att komma ut i naturen. Annars har jag hört att Veckefjärden och Själevadfjärden i Övik ska vara riktigt bra fiskevatten för grov gädda.

Kommentar

• specmats
                            Användare
                            • December 2004
                            • 3060

ja vet platserna, jag är född i själevad, men tycker inte om naturen där faktiskt-igentligen bara en havsvik och sen hav, en smaksak men jag vill uppleva både fågel och fiske på samma gång, havsfikarna vid övik känns helt enkelt inte trevliga, för sterilt på nått sätt..men säkert bra fiske om det är den enda prioriteringen, vilket det inte är för mej.

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• HåE
                              Användare
                              • September 2007
                              • 1525

Jaha då har man varit på fisketur igen. Började med Ropnästjärn, men där var det helt dött. Vi var där i tre timmar och såg inte ens ett vak. Det har blivit riktigt varmt i vattnet och det är nog en av orsakerna. Bild två är saker som man måste ha med sig. Pipan är mot myggen.
                              Senast redigerad av HåE; 19 July 2009, 02:33.

Kommentar

• HåE
                                Användare
                                • September 2007
                                • 1525

Så vi for vidare till Abborrtjärn. Där fick vi tre silicongäddor.

Kommentar

Arbetssätt...