fina ut på fjällen o fiska med öring där på vacker..
Fiskeäventyr.
Kollaps
X
-
-
Angående betongförorter så visar det lite på vilken människosyn de som gjort dom har. Den är fascistisk och det frodas en destruktiv mentalitet överallt där dessa finns. Ta Rosengård eller här i Stockholm: Rågsved, Tensta, Rinkeby, Alby, Norsborg Ja det finns tyvärr många fler än dessa. Man kan verkligen känna vilken skit atmosfär det är på dessa platser bara genom att besöka dem....
Dessa borde rivas och de komunala bolag som ritat och uppfunnit dem borde be hela Svenska folket om ursäkt. Om man vill få ner kriminaliteten: Riv då dessa avgrunds platser!
Men nu skall jag inte skrika mig hes över detta men jag blir så arg när jag tänker på det.Kommentar
-
Var på en kortare fisketur i dag. For till en av de fem tjärnarna jag har tillgång till genom fiskeklubben. Vädret var soligt och fint i början, men sen började det att blåsa och regna. Fick dock en röding på 5 hekto, så man får vara nöjd. Inga andra som varit ute och fiskat?När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
va fint det ser ut, påminner en del om bergslagen där jag brukar flugfiska, har precis varit i norrland (Nordmaling) och spinnfiskat gädda, den finaste var på 7 kilo, tagen på Bomber-wobbler (min favorit)Senast redigerad av specmats; 28 May 2009, 18:29.Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Ja, det är ju alltid kul att dra upp lite svenska krokodiler. Fiskade du efter kusten? Min favorit wobbler är helt klart den blåa zalt woblern. Framförallt om jag fiskar efter kusten. I år måste jag nog prova på jerkbait fiske. Det verkar vara ruggit effektivt.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
ja det är i havet, Ava skärgård heter området, tycker om zalt med men är mer förtjust i swim whizz som är ganska lik zalt. Jerk verkar ha blivit populärt men har ingen egen erfarenhet, Mina favorit färger på Wobbler är blå/silver och rödvit.Tropheus Duboisi halembe, so
-
Kl. 05.00 bar det i väg på fiskafänge. Stannade först och drack kaffe och åt macka vid västanåfallet. Första tjärnen jag provade gav bara små öring, så jag for vidare till en tjärn som jag har haft stor fiskelycka med tidigare. Där landade jag 3 fina öringar.Senast redigerad av HåE; 01 June 2009, 23:53.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
-
Kommentar
-
När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
bäcköring är riktigt najs, även på matbordet fick en fin bäcköring på fluga i höglekardalen i jämtland. Tog dom på nymf eller torrfluga? föredrar själv att fiska med torrfluga även om det inte är lika effektivt som nymf alla gånger.Senast redigerad av specmats; 01 June 2009, 18:51.Tropheus Duboisi halembe, so
-
Jag fiskade bäcköring som barn med farsan. Farfar bodde uppe i jämtland och det rann en bäck inte långt från huset. Minns att dom var roliga att fiska och goda att äta =)Senast redigerad av Mattias777; 01 June 2009, 19:47.Kommentar
-
Ahh, jag har också fina minnen efter smygfiske efter bäcköring som barn.
Bara ett metspö, lina och en krok med mask på. Inget flöte eller liknande. Man smög fram till vattnet, på huk, och sänkte ner masken där man trodde fisken kunde stå. Minsta oförsiktig rörelse och fisket på den å-sträckan var förstörd en stund framåt.
Härligt att minnas igen! Fortsätt posta fina fiskebilder!Tjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
-
Strömmings fiske
själv var jag ute med svärmor på Bullandö och drog strömming. Inte ett fiske som jag älskar direkt men skönt att komma ut lite... Strömming är inte någon favorit matfisk för mig heller. Skulle vara panerade strömmingfiléer med dillsmör emellan och äkta potatismos med skirat smör isåfall
Det är inget sport fiske heller direkt: Ner med krokarna, napp innan man kommer ner sen bara o dra upp. Skulle vilja angna på med en strömming på en tre krok och ligga och meta någon meter under strömming stimmet då kan det nog bli kulKommentar
-
Torrfluga är helt klart nice. När vattnet ligger som en spegel, och ytan kokar med vak. Att få se en fisk hugga en torrfluga höjer upplevelsen. Tyvärr är det många år sedan jag använde flugspö. Jag tror jag måste damma av flugutrustningen.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
Kommentar