Jag var nere i Portugal (Algarve) 2003 och hyrde en båt där. Då "metade" vi haj och vi hade en marko på runt 100 kg som strök runt båten (i hundra knyck) men han ville inte hugga. Tillslut fick jag upp en blåhaj på ca. 7-8 kg. Dom är oerhört långa som små ca. 1,5 meter men väger nästan ingenting.
Fiskeäventyr.
Kollaps
X
-
-
[QUOTE=HenrikV;775218]
Det har alltid varit speciellt att landa en röding. Framförallt på sommaren när dom är svårare att ta. Sen är dom ju så jävla snygga också. Iaf i fjällvärden där dom inte blir för stora. 0,5-1,5 kg är perfekt matfisk. Du som bor i Gällivare borde väl ha en del fina fiskevatten.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Jag funderar på att åka upp till Bodö,Saltströmmen.
Det skulle va spännande,Flyg upp från Bromma,sen taxi,fiskeguide.
5-stjärnig logi+käk.
Kall bira+mina kompisar.
mjölksyra i underarmen,FETINGAR på kroken.
Det skulle va najs!
Hoppas att det blir av!Kommentar
-
Där har du riktigt bra havsfiske. Jag har en kompis som har varit där några gånger. Sista gången dom var där fick dom en massa torsk, sej och en hälleflundra på 45 kg. Så där kan du nog få ett riktigt äventyr. Har du varit där tidigare?När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
jag har kollat lite på nätet om detta,bland annat världens starkaste tidvattenström finns ju där,och riktigt bra fiske.(jag skulle va nöjd med en flundra på 15)
Det kostar säker SKJortan att genomföra ett sånt äventyr.
Undrar hur mycket pengar man får räkna med?
Flyg+kost/logi+Guide+BiraKommentar
-
Jag har varit i saltströmmen på en havsfiskevecka -01 tror jag det var. Grymt fiske!
Tidvattenströmmen är enorm, går inte att föreställa sig, ser man det hela under bron i sundet där det är som smalast så blir man väldigt liten. Det gäller att tänka sig för när man fiskar här.
Mvh JariKommentar
-
Kommentar
-
Årets första silicongäddor (regnbåge). Tog på röd lottospinnare. Dom funkar i år också.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
På onsdag bär det iväg på rödingsfiske. Bäst att passa på innan vattnet blir varmare. Till en fin liten sjö i ångermanlands inland. Senare i veckan hoppas jag hinna med ett havsöringfiske i indalsälven. Dom har nämligen fått en del fina bitar i veckan.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Inga andra som ska ut och doppa kroken?När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Har själv fiskat en del i och omkring sollefteå trakterna.Kommentar
-
Kommentar
-
Båda mina motorer har varit på reperation. Sen brukar inte fisket komma igång ordentligt för en bit in i Juni. Att försöka hitta lek gös gillar jag inte. Skall utforska fiskevattnen kring bullandö i år. Har haft ena båten i Gustagsberg i flera år och där kan man ha grymmt abbor fiske ibland.
Såg en säl ute på bullandö alldeles intill min båt i slutet på förra säsongen. Då blir man lite paff, betong människa som man tyvärr är.Kommentar
-
Kommentar
-
Båda mina motorer har varit på reperation. Sen brukar inte fisket komma igång ordentligt för en bit in i Juni. Att försöka hitta lek gös gillar jag inte. Skall utforska fiskevattnen kring bullandö i år. Har haft ena båten i Gustagsberg i flera år och där kan man ha grymmt abbor fiske ibland.
Såg en säl ute på bullandö alldeles intill min båt i slutet på förra säsongen. Då blir man lite paff, betong människa som man tyvärr är.
Smörstekta abborrfiléer är inte helt fel. Den är ju ganska god rökt också. Jag förmodar att platserna du skriver om ligger i skärgården?När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
Kommentar