Tänkte att det kunde vara kul med en fisketråd. Det är ju alltid kul att vara ute i naturen på sommaren. Här är några bilder från Hamra-08.
Fiskeäventyr.
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
vad roligt o fina bilder!hyrde en båt med skeppare i 3 dagar utanför orust 08 höst..fick en massa makrill..men ville gå på tungt..finns det någon haj?? ja där ute sa han ..kör dit då!polarna fick en varsin...iofs pigghaj men har ni fått någon nån gång?vilka vackra firrar..2 hanar på drygt 75 cm på 90 meters djup..3-4-5 kilo ?? vägde dom inteKommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
vad roligt o fina bilder!hyrde en båt med skeppare i 3 dagar utanför orust 08 höst..fick en massa makrill..men ville gå på tungt..finns det någon haj?? ja där ute sa han ..kör dit då!polarna fick en varsin...iofs pigghaj men har ni fått någon nån gång?vilka vackra firrar..2 hanar på drygt 75 cm på 90 meters djup..3-4-5 kilo ?? vägde dom inteNär man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Fina bilder. Kul med inte bara fisken utan lite mer miljön runt om också.
mvh
olofKommentar
-
Riktigt fina bilder. Man blir lagomt avundsjuk på fisket.
Kul tråd, då det ökar på suget för att blöta linan igen.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Härliga bilder HÅE. Jag längtar till fjällen nu. Har också fått sådanna där öringar en gång i tiden
Vi fjällvandrade i lappland en gång nära stora sjöfallet. Då hittade vi en sjö som var omgiven av berg. Det var kokhett mitt i somaren när vi var där. Men vattnet var iskallt och fisket var grymmt. Stora rödingar och öringar tillhörde vardagen dåKommentar
-
Kul tråd,
härliga bilder som ger ett enormt sug (det är väl det som är det sämsta med tråden )Kommentar
-
[QUOTE=Mattias777;775202]
Vi fjällvandrade i lappland en gång nära stora sjöfallet. Då hittade vi en sjö som var omgiven av berg. QUOTE]
Alla sjöar där är väl omgivna av berg?
Ska förresten dit imorgon och pimpla...Kommentar
-
[QUOTE=HenrikV;775213]
Ja, det kanske det är. He he... Jag var ju bara en Stockholmare på besök. Minns inte var sjön hette men det gick inte att köra med bil dit utan man fick vandra ganska långt med typ 30kilo på ryggen
Det är väl lapp vatten där du skall fiska? Det var det där vi var iallafall. Vi träffade även folk som bodde där men ingen blev arga på oss för att vi fiskade lite.
Är det Röding och Öring ni får? Är bestånden bra även i dessa tider?Senast redigerad av Mattias777; 06 May 2009, 15:47.Kommentar
-
Det är ju bara lappar som får fiska i lappvatten, så jag låter bli. Nu kommer säkert någon att bli sur, men Sverige är det enda land där svenskar diskrimineras. Släpp alla lappvatten fria!!!Kommentar
-
Kommentar
-
[QUOTE=Mattias777;775215]Det är väl röding jag har tänkt mig. Öring och sik får jag nog mycket vid stugan nere i skogslandet. Fast några rödingar på 500g har jag faktiskt fått i en sjö nära stugan i vinter...Kommentar
Kommentar