Festae

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke Jarhl
    Användare
    • April 2002
    • 2277

    Festae

    Fick hem ett stort par Festae för någon vecka sen och det hela började med att honan fick tarm problem men det lyckades jag häva så hon har börjar äta igen,däremot kan inte hanen lämna henne ifred vill tydligen leka för han spänner upp sig försöker imponera på henne när hon inte bryr sig så biter han henne så skador uppstår ...jag har särat på dom nu låter honan få gå äta upp sig i det stora karet nu läka skadorna blir ganska stora när det är så stora fiskar det har ju resurser,Hanen går i en fångst kasse model större så länge har inget annat kar ledigt men jag tror han klarar det för käka gör han även i den...Finns väl inte så mycket annat göra vänta se om det ändrar sig?
    Micke Jarhl Med akvarium!
  • Lundensis
    Användare
    • March 2004
    • 2262

    #2
    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
    Fick hem ett stort par Festae för någon vecka sen och det hela började med att honan fick tarm problem men det lyckades jag häva så hon har börjar äta igen,däremot kan inte hanen lämna henne ifred vill tydligen leka för han spänner upp sig försöker imponera på henne när hon inte bryr sig så biter han henne så skador uppstår ...jag har särat på dom nu låter honan få gå äta upp sig i det stora karet nu läka skadorna blir ganska stora när det är så stora fiskar det har ju resurser,Hanen går i en fångst kasse model större så länge har inget annat kar ledigt men jag tror han klarar det för käka gör han även i den...Finns väl inte så mycket annat göra vänta se om det ändrar sig?
    Vänta då tills de leker, då ska du få se på action. Festae kan vara grymt hårdhänta mot varandra och andra. De kan nog vara ganska svåra att få ihop synkade par av. Ibland går det, ibland inte. De jag hade var totalt galna och försökte slå ihjäl allt som kom i deras väg. Håll ett extra öga på dem när de går tillsammans. Finns risk att du får sära på dem efter varje lek. Hoppas ändå att du får ihop ett stabilt par, de är ju så grymt snygga.

    Kommentar

    • JockeB
      Användare
      • May 2004
      • 2964

      #3
      Tycker du gör helt rätt som låter honan gå o äta upp sig, då hon varit magsjuk.. Hon lär ju inte vara så leksugen ännu på ett tag, bör nog få gå själv ett tag, så hon får nått o kunna leka på Men det är klart, hanen kan ju inte gå i en kasse i flera veckor, så det är ju lurigt när du inte har nått annat kar o ha honom i till dess.. Annars håller jag med Lundensis.
      Senast redigerad av JockeB; 05 May 2009, 18:42.
      Mvh Jocke
      Centralamerikanska Ciklider!

      Kommentar

      • Micke Jarhl
        Användare
        • April 2002
        • 2277

        #4
        har ju precis flyttat över cubanerna till 300l baljan de verka trivas fint där,,jag är inte beredd sälja dom nu för att låta festae hanen gå där själv...litet dilemma detta ,,,,sen ang deras aggresivitet iaf i nuläget så är dom längst ner på rangordningen men sånt kan ju ändras hehe dde har säkert kapacitet för annat
        kanske jag skulle få ett kar av en kompis en tid låta honom gå där en månad eller så kan ett 200L kar duga 1 mån ??
        Senast redigerad av Micke Jarhl; 05 May 2009, 18:48.
        Micke Jarhl Med akvarium!

        Kommentar

        • JockeB
          Användare
          • May 2004
          • 2964

          #5
          Ursprungligen postat av Micke Jarhl
          har ju precis flyttat över cubanerna till 300l baljan de verka trivas fint där,,jag är inte beredd sälja dom nu för att låta festae hanen gå där själv...litet dilemma detta ,,,,sen ang deras aggresivitet iaf i nuläget så är dom längst ner på rangordningen men sånt kan ju ändras hehe dde har säkert kapacitet för annat
          kanske jag skulle få ett kar av en kompis en tid låta honom gå där en månad eller så kan ett 200L kar duga 1 mån ??

          Ett 200 är väl i minsta laget, men du kan ju testa o så får du ha koll på han så han inte slutar äta o börjar tyna bort bara..
          Mvh Jocke
          Centralamerikanska Ciklider!

          Kommentar

          • Micke Jarhl
            Användare
            • April 2002
            • 2277

            #6
            det löste sig bra nu han går i en 1400L balja ihop med pearsei ,synspila + ett litet omaka festae par men om inget händer så får han gå där minst 1mån så får vi se sen..
            Micke Jarhl Med akvarium!

            Kommentar

            • JockeB
              Användare
              • May 2004
              • 2964

              #7
              Ursprungligen postat av Micke Jarhl
              det löste sig bra nu han går i en 1400L balja ihop med pearsei ,synspila + ett litet omaka festae par men om inget händer så får han gå där minst 1mån så får vi se sen..
              Låter ju toppen
              Mvh Jocke
              Centralamerikanska Ciklider!

              Kommentar

              • Micke Jarhl
                Användare
                • April 2002
                • 2277

                #8
                Fick ett sms av kompisen nu, att han leker med hans hona redan efter 1 dygn han var tydligen sugen kanske därför han behandlade honan så olla i mitt kar då !?
                Micke Jarhl Med akvarium!

                Kommentar

                • jinnarparen
                  • April 2002
                  • 2670

                  #9
                  Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                  Fick ett sms av kompisen nu, att han leker med hans hona redan efter 1 dygn han var tydligen sugen kanske därför han behandlade honan så olla i mitt kar då !?
                  Hmm, leker din kompis med sin hona? Vad gör de då?

                  Skicka en bild
                  Åter till CA

                  Det är där jag hör hemma

                  Kommentar

                  • Lutt
                    Användare
                    • October 2005
                    • 1919

                    #10
                    Ursprungligen postat av jinnarparen
                    Hmm, leker din kompis med sin hona? Vad gör de då?

                    Skicka en bild
                    Hehe den var bra

                    Kommentar

                    • Micke Jarhl
                      Användare
                      • April 2002
                      • 2277

                      #11
                      Ursprungligen postat av jinnarparen
                      Hmm, leker din kompis med sin hona? Vad gör de då?

                      Skicka en bild
                      typiskt skåning som ska märka ord haha... för han har väl varit i mitt kar åxo våldfört sig på min hona ,kompisen hihihi..
                      Micke Jarhl Med akvarium!

                      Kommentar

                      • Lundensis
                        Användare
                        • March 2004
                        • 2262

                        #12
                        Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                        typiskt skåning som ska märka ord haha... för han har väl varit i mitt kar åxo våldfört sig på min hona ,kompisen hihihi..
                        ...hur som helst skulle det vara intressant att se hur yngelen ser ut med den konstellationen

                        Kommentar

                        • Kenny89
                          Användare
                          • June 2005
                          • 70

                          #13
                          Hahahah!!

                          Det ser bra ut än så länge!
                          Hanen är jätte lugn och markerar bara sitt revir utan att bita dom andra!
                          / Kenny

                          Kommentar

                          • Micke Jarhl
                            Användare
                            • April 2002
                            • 2277

                            #14
                            Ursprungligen postat av Kenny89
                            Hahahah!!

                            Det ser bra ut än så länge!
                            Hanen är jätte lugn och markerar bara sitt revir utan att bita dom andra!
                            Trevligt kenny! Du har hittat hit..dryga skåningarna försöker göra sig lustiga
                            Micke Jarhl Med akvarium!

                            Kommentar

                            • Kenny89
                              Användare
                              • June 2005
                              • 70

                              #15
                              Viste inte att ja va medlem här inne så nu gör jag mitt andra inlägg sen ja blev medlem 2005 hehe.

                              Jo jag såg de


                              Små barn roar sig lätt *host host*
                              / Kenny

                              Kommentar

                              Arbetssätt...