Fick hem ett stort par Festae för någon vecka sen och det hela började med att honan fick tarm problem men det lyckades jag häva så hon har börjar äta igen,däremot kan inte hanen lämna henne ifred vill tydligen leka för han spänner upp sig försöker imponera på henne när hon inte bryr sig så biter han henne så skador uppstår ...jag har särat på dom nu låter honan få gå äta upp sig i det stora karet nu läka skadorna blir ganska stora när det är så stora fiskar det har ju resurser,Hanen går i en fångst kasse model större så länge har inget annat kar ledigt men jag tror han klarar det för käka gör han även i den...Finns väl inte så mycket annat göra vänta se om det ändrar sig?
Festae
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Fick hem ett stort par Festae för någon vecka sen och det hela började med att honan fick tarm problem men det lyckades jag häva så hon har börjar äta igen,däremot kan inte hanen lämna henne ifred vill tydligen leka för han spänner upp sig försöker imponera på henne när hon inte bryr sig så biter han henne så skador uppstår ...jag har särat på dom nu låter honan få gå äta upp sig i det stora karet nu läka skadorna blir ganska stora när det är så stora fiskar det har ju resurser,Hanen går i en fångst kasse model större så länge har inget annat kar ledigt men jag tror han klarar det för käka gör han även i den...Finns väl inte så mycket annat göra vänta se om det ändrar sig? -
Tycker du gör helt rätt som låter honan gå o äta upp sig, då hon varit magsjuk.. Hon lär ju inte vara så leksugen ännu på ett tag, bör nog få gå själv ett tag, så hon får nått o kunna leka på Men det är klart, hanen kan ju inte gå i en kasse i flera veckor, så det är ju lurigt när du inte har nått annat kar o ha honom i till dess.. Annars håller jag med Lundensis.Senast redigerad av JockeB; 05 May 2009, 18:42.Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
har ju precis flyttat över cubanerna till 300l baljan de verka trivas fint där,,jag är inte beredd sälja dom nu för att låta festae hanen gå där själv...litet dilemma detta ,,,,sen ang deras aggresivitet iaf i nuläget så är dom längst ner på rangordningen men sånt kan ju ändras hehe dde har säkert kapacitet för annat
kanske jag skulle få ett kar av en kompis en tid låta honom gå där en månad eller så kan ett 200L kar duga 1 mån ??Senast redigerad av Micke Jarhl; 05 May 2009, 18:48.Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
har ju precis flyttat över cubanerna till 300l baljan de verka trivas fint där,,jag är inte beredd sälja dom nu för att låta festae hanen gå där själv...litet dilemma detta ,,,,sen ang deras aggresivitet iaf i nuläget så är dom längst ner på rangordningen men sånt kan ju ändras hehe dde har säkert kapacitet för annat
kanske jag skulle få ett kar av en kompis en tid låta honom gå där en månad eller så kan ett 200L kar duga 1 mån ??
Ett 200 är väl i minsta laget, men du kan ju testa o så får du ha koll på han så han inte slutar äta o börjar tyna bort bara..Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
det löste sig bra nu han går i en 1400L balja ihop med pearsei ,synspila + ett litet omaka festae par men om inget händer så får han gå där minst 1mån så får vi se sen..Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Kommentar
-
Fick ett sms av kompisen nu, att han leker med hans hona redan efter 1 dygn han var tydligen sugen kanske därför han behandlade honan så olla i mitt kar då !?Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Hahahah!!
Det ser bra ut än så länge!
Hanen är jätte lugn och markerar bara sitt revir utan att bita dom andra!/ KennyKommentar
-
Kommentar
-
Viste inte att ja va medlem här inne så nu gör jag mitt andra inlägg sen ja blev medlem 2005 hehe.
Jo jag såg de
Små barn roar sig lätt *host host*/ KennyKommentar
Kommentar