Garage med Troffar
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
ja dom är fina och deras vf föräldrar är grymma, va kul att du har dom, du får hälsa (skämtar), skämtåsido, jag hämtade dom som små typ 2-3cm och dom fick ett 670 liters att växa och mogna, tyvärr var det en tid av en massa händelser, bla fick jag en inkommande beställd sändning vildfångade Melanochromis Paralellus som skulle hämtas och dom placerades i just 670-tanken, det fanns då ett 450-liters där dom gick innan dom såldes.
tyvärr är mitt intresse starkare för just Melanochromis men Tropheus finns alltid där..Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
ja dom är fina och deras vf föräldrar är grymma, va kul att du har dom, du får hälsa (skämtar), skämtåsido, jag hämtade dom som små typ 2-3cm och dom fick ett 670 liters att växa och mogna, tyvärr var det en tid av en massa händelser, bla fick jag en inkommande beställd sändning vildfångade Melanochromis Paralellus som skulle hämtas och dom placerades i just 670-tanken, det fanns då ett 450-liters där dom gick innan dom såldes.
tyvärr är mitt intresse starkare för just Melanochromis men Tropheus finns alltid där..
Självklart ska jag hälsa!Kommentar
-
Hej Björkman!
Kul att du gillar mina inlägg om mina troffar.
Jag matar troffarna, vuxna 2-3 gånger och ungdjur 3-4 gånger per dag.
Beroende på storlek på kar är det avgörande för mängden troffar. Som regel bör det vara 25 stycken och karet bör vara minst 300 liter. Om du använder dig av större kar så kan man säga lite enkelt att lägg till en troffe per 10-15 liter.
Jag har 29-31 stycken i mina 200 liters burkar (svårt) och 50-60 stycken i 600 liters karen. Det fungerar för mig.
Hälsningar
/JohanB( Crazy about Tanganyika,Petrochromis, Tropheus and frontosa:PKommentar
-
Tropheus Duboisi halembe, so
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Just nu händer det inte så mycket.............. lägger in några bilder på Ikola lek. Honan får så enormt röda ögonlock3000 liter med Tropheus
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus Moorii Kapampa
-
Kommentar
-
3000 liter med Tropheus
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus Moorii Kapampa
-
Ska köpa nått vatenberedningsmedel att köra med i början men är osäker om jag ska göra några åtgärder för att höja kh på vattnet. Dom går ju mjukt nu och min logik säger mig att stressen borde bli större om vattnet här är hårdare.Men min logik kanske inte håller? vad säger proffsen??Kommentar
-
Det går bra dom kommer på lördag !! Har fått ut pumpen utanför akvariet med så tempen har fallit några grader. Tror det kommer bli än bättre när jag gör ett vatten byte och att det sjunker lite till då och sen bör det ju inte bli så varmt lika fort igen. 27 grader nu mot 28-29 innan.
Ska köpa nått vatenberedningsmedel att köra med i början men är osäker om jag ska göra några åtgärder för att höja kh på vattnet. Dom går ju mjukt nu och min logik säger mig att stressen borde bli större om vattnet här är hårdare.Men min logik kanske inte håller? vad säger proffsen??
Tyvärr så har jag aldrig använt mig av något vattenberedningsmedel så det låter jag någon annan få svara på som har erfarenhet av användande av detta.
Lycka till nu!
/Johan3000 liter med Tropheus
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus Moorii Kapampa
-
kan verkligen rekommendera Easylife, suveränt för vattnet, speciellt i början.Har kört det sen julas och märker att fisken leker mer och allmänt är piggare.Tropheus Duboisi halembe, so
-
Tack johan f!
Hoppas att allt ska gå bra nu bara.
Får se vad jag kan hitta i vattenberedningsväg hos den lokala handlaren hittar jag easy life så får det bli det.Kommentar
-
Ska köpa nått vatenberedningsmedel att köra med i början men är osäker om jag ska göra några åtgärder för att höja kh på vattnet. Dom går ju mjukt nu och min logik säger mig att stressen borde bli större om vattnet här är hårdare.Men min logik kanske inte håller? vad säger proffsen??//RobertKommentar
Kommentar