Användare som inte är medlem 2009

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • endymion
    • September 2024

    Användare som inte är medlem 2009

    Efter att ha gått igenom medlemslistan mot forumsanvändare kommer följande att tappa sina utökade rättigheter på hemsidan. Vid frågor skicka pm eller mail till medlemsansvarig (Byttorp)

    A C-son
    agalychnis
    Albin 1
    aldo
    Aleksander Danielsen
    antehall
    AORFISH
    bajto4
    Bedson
    Bilbo
    Bjarne Sætrang
    Bumling
    choffe
    Cichla
    Cichlid-Power
    ciklidjorgen
    Classemann
    cmf
    Cutekid
    Dansken
    Eddie
    edlund
    Erik Wikström
    Erik Österlund
    Erik25
    Falköping Andreas
    figge
    Gabbi
    Gurra
    Hagge
    henrikrock
    Håknil
    Håvard S.
    Jan Sørensen
    jerkbirger
    jimpa
    johnnie69
    Johnny_1
    Jonas.G
    Kentgerry
    knockout
    Laesk
    lareld
    Larry Stockholm
    Lasse Lundin
    Leopoldi
    lina_andreasson
    lynx
    MagArne
    Malawe
    malawigolf
    Mappe
    Marie J
    Matz Karlsén
    Morellen
    nicklas_wijkmark
    Ola Sjöstrand
    Pejan
    pepp
    Per B
    pny
    popetoteror
    prinsessan
    PuTTeN
    Rasmus Pedersen
    Rauken
    Robin
    Rosengren
    ryghar
    Sacrium
    sha
    Slagskott
    Sloberg
    slusken
    steale
    stefan einarsson
    svenne
    tege
    Tony
    TroffeMicke
    weeelin
  • polle
    Användare
    • May 2008
    • 197

    #2
    kanske läge att släppa in de nya innan de gamla fotas.
    Har haft akvarium i tjugo år och samlat ett halvt års erfarenheter. Snart ska jag lägga till ett halvår.

    Kommentar

    • malawijanne
      Banned
      • November 2005
      • 3217

      #3
      Ursprungligen postat av endymion
      Efter att ha gått igenom medlemslistan mot forumsanvändare kommer följande att tappa sina utökade rättigheter på hemsidan. Vid frågor skicka pm eller mail till medlemsansvarig (Byttorp)

      A C-son
      agalychnis
      Albin 1
      aldo
      Aleksander Danielsen
      antehall
      AORFISH
      bajto4
      Bedson
      Bilbo
      Bjarne Sætrang
      Bumling
      choffe
      Cichla
      Cichlid-Power
      ciklidjorgen
      Classemann
      cmf
      Cutekid
      Dansken
      Eddie
      edlund
      Erik Wikström
      Erik Österlund
      Erik25
      Falköping Andreas
      figge
      Gabbi
      Gurra
      Hagge
      henrikrock
      Håknil
      Håvard S.
      Jan Sørensen
      jerkbirger
      jimpa
      johnnie69
      Johnny_1
      Jonas.G
      Kentgerry
      knockout
      Laesk
      lareld
      Larry Stockholm
      Lasse Lundin
      Leopoldi
      lina_andreasson
      lynx
      MagArne
      Malawe
      malawigolf
      Mappe
      Marie J
      Matz Karlsén
      Morellen
      nicklas_wijkmark
      Ola Sjöstrand
      Pejan
      pepp
      Per B
      pny
      popetoteror
      prinsessan
      PuTTeN
      Rasmus Pedersen
      Rauken
      Robin
      Rosengren
      ryghar
      Sacrium
      sha
      Slagskott
      Sloberg
      slusken
      steale
      stefan einarsson
      svenne
      tege
      Tony
      TroffeMicke
      weeelin
      Fan .blev lite nervös där,innan jag hade läst hela listan är jag redan avstängd, nej så illa kan det väl inte vara, nej det var det inte.Janne

      Kommentar

      • endymion

        #4
        Ursprungligen postat av polle
        kanske läge att släppa in de nya innan de gamla fotas.
        Jag förstår inte vad du menar. Jag försöker att kolla av de med ny medlemsansökan någon gång per vecka och lägger upp dem som medlemmar här på forumet. Jag har även lagt in de som inte gjort enligt anvisning. Att de som inte betalat för vissa tjänster inte ska ha dem är väl rätt självklart, tyvärr har inte detta skett förens nu. Detta eftersom det är mycket annat som ligger efter, pga att det inte funnits någon webmaster under senaste året. Föreningen och forumet blir det medlemmarna gör det till, är det ingen som vill vara webmaster kommer inte internetdelen av föreningen att fungera.

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • November 2005
          • 3217

          #5
          Ursprungligen postat av endymion
          Jag förstår inte vad du menar. Jag försöker att kolla av de med ny medlemsansökan någon gång per vecka och lägger upp dem som medlemmar här på forumet. Jag har även lagt in de som inte gjort enligt anvisning. Att de som inte betalat för vissa tjänster inte ska ha dem är väl rätt självklart, tyvärr har inte detta skett förens nu. Detta eftersom det är mycket annat som ligger efter, pga att det inte funnits någon webmaster under senaste året. Föreningen och forumet blir det medlemmarna gör det till, är det ingen som vill vara webmaster kommer inte internetdelen av föreningen att fungera.
          Kanon Albin, jag fattar inte kritiken, äntligen så börjar det hända saker,Janne

          Kommentar

          • polle
            Användare
            • May 2008
            • 197

            #6
            Medlem fyra månader, fortfarande inte full tillgång till forumet.

            Jag vet att det sköts ideellt, men skulle det inte gå att lösa?
            Kanske genom att ge mig en mailadress där jag kan skriva och fråga efter mitt medlemsnummer, inte så oöverkomligt, eller hur.

            Jag förstod inte att medlemsnumret stod bak på förpackningen till ciklidbladet.
            Så jag slängde påsen, himla dumt förstår jag efteråt.
            Stoppa ett medlemskort där på en gång.

            På andra forum jag är medlem i existerar inte problemet, då själva forumet inte gjort skillnad på betalande och icke betalande.T.ex http://www.svensktmodellflyg.se/forum.asp?viewmode=0
            Den som bidrar med bilder tillför ju något som även medlemmar har utbyte av.

            Jag trodde i min enfald att när jag betalt medlemsavgiften skulle det några dagar senare komma ett mail med inloggningsuppgifter och få (full) tillgång till forumet.

            Samma irritation uppkommer när jag besöker zoopet.
            Där kan jag ta del av allting, men vill jag själv bidra till de andra medlemmarnas utbyte, då ska jag betala. En, enligt mig, inkonsekvens som känns underlig. Alltså betala för att bidra, det logiska borde vara att betala för att få tillgång till de andras erfarenheter. En sak som kommer mig att aldrig bli medlem där.

            Nu är ju ciklid.org en förening för ciklidintressenterna, och det är ju jag också. Därav min betalning till medlemsavgift.

            Med förhoppning om att tiden mellan betalning och tillgång till forumet förkortas/förenklas ordentligt i framtiden.

            //Olle i Rättvik

            Tillägg
            Kom ihåg att vi som inte varit medlemmar förr vet inte hur rutiner och annat fungerar just här.
            Jag vet bara hur mina modellflygsajter funkar, förresten odla.nu en trädgårdssajt behöver jag inte heller betala för att lägga in bilder.

            En liten "hint" när man söker medlemskap kanske skulle underlätta.
            T.ex. Får du inget medlemskort så läs på ciklidbladets baksida annars får du medlemskortet inom ett år.
            Jag har dessutom handlat grejer i en av föreningens rabattaffärer för tvåtusen utan att kunna åberopa mitt medlemskap.
            Senast redigerad av polle; 02 May 2009, 00:07. Anledning: Tillägg
            Har haft akvarium i tjugo år och samlat ett halvt års erfarenheter. Snart ska jag lägga till ett halvår.

            Kommentar

            • endymion

              #7
              Ursprungligen postat av polle
              Medlem fyra månader, fortfarande inte full tillgång till forumet.

              Jag vet att det sköts ideellt, men skulle det inte gå att lösa?
              Kanske genom att ge mig en mailadress där jag kan skriva och fråga efter mitt medlemsnummer, inte så oöverkomligt, eller hur.

              Jag förstod inte att medlemsnumret stod bak på förpackningen till ciklidbladet.
              Så jag slängde påsen, himla dumt förstår jag efteråt.
              Stoppa ett medlemskort där på en gång.

              På andra forum jag är medlem i existerar inte problemet, då själva forumet inte gjort skillnad på betalande och icke betalande.T.ex http://www.svensktmodellflyg.se/forum.asp?viewmode=0
              Den som bidrar med bilder tillför ju något som även medlemmar har utbyte av.

              Jag trodde i min enfald att när jag betalt medlemsavgiften skulle det några dagar senare komma ett mail med inloggningsuppgifter och få (full) tillgång till forumet.

              Samma irritation uppkommer när jag besöker zoopet.
              Där kan jag ta del av allting, men vill jag själv bidra till de andra medlemmarnas utbyte, då ska jag betala. En, enligt mig, inkonsekvens som känns underlig. Alltså betala för att bidra, det logiska borde vara att betala för att få tillgång till de andras erfarenheter. En sak som kommer mig att aldrig bli medlem där.

              Nu är ju ciklid.org en förening för ciklidintressenterna, och det är ju jag också. Därav min betalning till medlemsavgift.

              Med förhoppning om att tiden mellan betalning och tillgång till forumet förkortas/förenklas ordentligt i framtiden.

              //Olle i Rättvik
              Vad är det du inte har tillgång till? Vad jag kan se har du full medlemsbehörighet och ditt medlems nr står utskrivet i din profil.

              För att få medlemsbehörighet på forumet måste du ansöka om det. Detta kan dock ta en tid eftersom man måste hinna komma in i medlemslistor och därefter jämför jag ansökningar mot medlemslista. Har inte namnet kommit in lägger jag inte in som medlem.

              Kommentar

              • polle
                Användare
                • May 2008
                • 197

                #8
                Kors i taket.
                Medl.numret står ju där, sist jag kollade gjorde det inte, så jag trodde det kom med medlemskortet, och har efter det slutat kolla och bara väntat på kortet.

                Som sagt nya rutiner för mig.

                Då ska jag snart be att få vara medlem.
                Hälsningar
                Har haft akvarium i tjugo år och samlat ett halvt års erfarenheter. Snart ska jag lägga till ett halvår.

                Kommentar

                • polle
                  Användare
                  • May 2008
                  • 197

                  #9
                  Jag fortsätter nu.

                  Jag har fått medl.nummer och nu letar jag efter stället att ansöka om medlemskap på forumet.
                  Jag har setat en halvtimme nu och ännu inte hittat länken till forummedlemskap.
                  Inte under bli medlem, för det är ciklidföreningen, inte under FAQ.n, inte prifiluppgifter.

                  Jag vet att jag är dålig att leta, men snälla ge mig en hint om var jag söker till forumet.
                  Jag har hittat den förr men det var ju då
                  Har haft akvarium i tjugo år och samlat ett halvt års erfarenheter. Snart ska jag lägga till ett halvår.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Användare
                    • April 2002
                    • 4619

                    #10
                    Ursprungligen postat av polle
                    Samma irritation uppkommer när jag besöker zoopet.
                    Där kan jag ta del av allting, men vill jag själv bidra till de andra medlemmarnas utbyte, då ska jag betala. En, enligt mig, inkonsekvens som känns underlig. Alltså betala för att bidra, det logiska borde vara att betala för att få tillgång till de andras erfarenheter. En sak som kommer mig att aldrig bli medlem där.
                    //Olle i Rättvik
                    Bara en kort kommentar till ovanstående eftersom du nu tar upp det HÄR istället för på Zoopet.
                    Du kan definitivt inte ta del av allt på Zoopet om du inte är goldis där - du missar t.ex. 900 artbeskrivningar, Zoopets stora fotoarkiv på 9.700 foton (1000 pixlars foton) i alfabetisk ordning etc. etc.
                    Drar inte upp mer eftersom jag inte tycker att denna diskussion hör hemma på denna hemsida.

                    Kommentar

                    • Joakim Draktoft
                      NCS Medlem
                      • April 2002
                      • 7334

                      #11
                      Ursprungligen postat av polle
                      Jag fortsätter nu.

                      Jag har fått medl.nummer och nu letar jag efter stället att ansöka om medlemskap på forumet.
                      Jag har setat en halvtimme nu och ännu inte hittat länken till forummedlemskap.
                      Inte under bli medlem, för det är ciklidföreningen, inte under FAQ.n, inte prifiluppgifter.

                      Jag vet att jag är dålig att leta, men snälla ge mig en hint om var jag söker till forumet.
                      Jag har hittat den förr men det var ju då
                      Nu har ju Albin redan fixat till denna behörighet åt dig utan att du behövde ansöka, men för att göra det tydligare för kommande år, samt för att andra medlemmar som ännu inte har behörigheten skall förstå, läs nedan länk om hur det fungerar och vad som krävs.

                      Nytt år och åter dags att förnya sin NCS Medlemsbehörighet för specifika medlemsfunktioner på Ciklid.se. Denna tråd kommer att ge info om NCS Medlemsbehörigheter och vilka medlemmar som blivit bekräftade under året. Under 2008 var det 332 (2007 var det 358, 2006 var det 330) av våra drygt 1000 medlemmar som uppmärksammade
                      Joakim Draktoft
                      f.d Webmaster Ciklid.se
                      ____________________________________________

                      Kommentar

                      • polle
                        Användare
                        • May 2008
                        • 197

                        #12
                        Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                        Nu har ju Albin redan fixat till denna behörighet åt dig utan att du behövde ansöka, men för att göra det tydligare för kommande år, samt för att andra medlemmar som ännu inte har behörigheten skall förstå, läs nedan länk om hur det fungerar och vad som krävs.

                        http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=59957
                        Jag känner mig lite prioriterad, synd det gick mig förbi bara, nu ska jag snart testa om det funkar.
                        Vill ni kolla om något funkar enkelt, fråga mig bara, jag har talang för att missförstå det mesta.
                        Om jag klarar en byrokrati, då klarar alla.
                        Har haft akvarium i tjugo år och samlat ett halvt års erfarenheter. Snart ska jag lägga till ett halvår.

                        Kommentar

                        • Cichlidaholic
                          Användare
                          • June 2005
                          • 1103

                          #13
                          Det jag tror Polle vill få fram lite här med är att man kanske ska presentera de nya användarna i nån tråd , där de oxå kan lära sig hur de skall göra m.m

                          Vad det gäller artbeskrivningar finns det kanon beskrivningar både på ciklid och ciklider o letar man nått speciellt finns ju alltid google

                          En sak som jag tycker är synd är medlemskortet , det har gått 5 månader på året och inget medlemskort ännu. Själv använder jag inte kortet men det finns andra medlemmar som säkert sitter och väntar ivrigt. Nästa år kommer jag inte vara medlem här , besöker inte sidan så mycket längre som förr tyvärr.
                          4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

                          Min Hemsida
                          Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

                          På min Zoon
                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

                          Kommentar

                          Arbetssätt...