Varför ligger icke fiskrelaterade ämnen på våran första sida

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • November 2005
    • 3217

    #31
    Ursprungligen postat av Micke
    För det första, NCS tappade främst medlemmar innan den tråden startades, i år ser trenden ut att ha vänt. Alltså finns där knappast ett samband där.

    För det andra, en tråd där mer än 60 personer deltagit kan väl knappast ses som meningslös av alla? Har du reflekterat över att det kanske finns andra som tycker annorlunda?

    För det tredje, jag tror nog att sambandet mellan gnälltrådar i forumet och minskande medlemsantal är större i så fall. Hur skoj är det att komma som ny till ett forum där några personer ständigt gnäller på trådar som de inte själv tycker är intressanta att läsa.

    Jag tycker att ett ishockey-VM med b eller c-spelare som avgörs när det är sommarvärme ute är totalt meningslöst. Men jag har full förståelse för att det finns andra som tycker att det är intressant, ock självklart ska dom få diskutera det. Att gnälla över sånt man inte själv tycker är intressant att läsa om resulterar ju knappast i något annat än dålig stämning.

    Att bara ha ciklidrelaterade inlägg på första sidan skulle bara kvalificera forumets tre första kategorier till att finnas med i på förstasidan. Föreningsinformation, Akvariet, DIY och Växter och andra fiskar skulle väl inte heller vara med om det ska vara strikt ciklidrelaterat?

    Nä lägg energin på att diskutera ciklider istället, då blir det inget problem att det diskuteras andra saker i forumet eftersom de dränks att de ciklidrelaterade inläggen. Ett forum där man har förståelse för varandra blir dessutom mycket trevligare att besöka, både för oss som varit med ett tag och för nya besökare.

    Nu har jag genom detta inlägg än en gång bidragit till att en icke ciklidrelaterad tråd kommit upp på förstasidan .
    Ja nu är det väl så, nu pratar jag om hur jag ser det.
    Jag tycker väl inte att jag gnäller för att tar upp saker som jag tycker kan bli bättre om man ändrar på det, men visst finns det negativa belackare som för det mesta bara gnäller och hetsar upp stämningen, det har du rätt i.
    Men det kanske kan vara så här,att man inte får kritisera vårat kära blad och forum.
    Och det med förståelse för varandra, det kan jag också hålla med om, det är dåligt ibland.

    Kommentar

    • Pangaea
      Användare
      • February 2004
      • 390

      #32
      Ursprungligen postat av malawijanne
      Ha ha ha, ja, jag har ju gjort en egen tråd,(hur man bygger en energisnål odling) och skulle jag vilja bekräfta mig själv så skulle det väl vara lättare att gå in på den tråden och klicka, vilket jag inte gör,nej något bättre får du komma med.
      Ehh... Que..? PÅ dig själv.Janne
      Hehe... ja vad faan säger man..? Inte skulle väl DU göra ngt sådant va..?
      Tycker bara det är lite fascinerande att det ofta är samma individer som är inne å röjer i såna här "gnälltrådar" hela tiden...
      "..Det är bara att bryta ihop å komma igen..."

      Min zoon

      /Magnus

      Kommentar

      • malawijanne
        Banned
        • November 2005
        • 3217

        #33
        Ursprungligen postat av Pangaea
        Hehe... ja vad faan säger man..? Inte skulle väl DU göra ngt sådant va..?
        Tycker bara det är lite fascinerande att det ofta är samma individer som är inne å röjer i såna här "gnälltrådar" hela tiden...
        Ja tyvärr så har jag aldrig gjort mig känd för att vara ja sägare, och jag tycker att det är ett friskhetstecken att det finns folk som argumenterar emot,när dom har en annan teori, och säger vad dom tycker.För att dom här som bara skriver , jag håller med, dom ger jag inte mycket för
        För annars hade vi inte kommit så långt i våran utveckling.
        Gnälltrådar, det får stå för dig och några till, jag tror nog inte marjoriteten tycker så.Janne

        Kommentar

        • Pangaea
          Användare
          • February 2004
          • 390

          #34
          Ursprungligen postat av malawijanne
          Ja tyvärr så har jag aldrig gjort mig känd för att vara ja sägare, och jag tycker att det är ett friskhetstecken att det finns folk som argumenterar emot,när dom har en annan teori, och säger vad dom tycker.För att dom här som bara skriver , jag håller med, dom ger jag inte mycket för
          För annars hade vi inte kommit så långt i våran utveckling.
          Håller med att såna här forum är utmärkta när det gäller att utbyta erfarenheter och åsikter... Däremot anser jag att det inte blir mycket till diskussion om inte alla inblandade har förmågan och ödmjukheten att ta till sig andras åsikter på ett bra sätt i stället för att bara hela tiden rapa ur sig sina egna... Den ödmjukheten anser jag att du saknar Janne... och jag tror också att det är anledningen till att det så ofta "stormar" kring dig och "dina" trådar... men det här är ju sjävklart bara MINA åsikter...

          Ursprungligen postat av malawijanne
          Gnälltrådar, det får stå för dig och några till, jag tror nog inte marjoriteten tycker så.Janne
          Där håller jag INTE med... Jag tror nämligen att majoriteten uppfattar just den här och många andra trådar som en "gnälltråd"... återigen bara MINA åsikter...
          Senast redigerad av Pangaea; 01 May 2009, 17:07.
          "..Det är bara att bryta ihop å komma igen..."

          Min zoon

          /Magnus

          Kommentar

          • malawijanne
            Banned
            • November 2005
            • 3217

            #35
            Ursprungligen postat av Pangaea
            Håller med att såna här forum är utmärkta när det gäller att utbyta erfarenheter och åsikter... Däremot anser jag att det inte blir mycket till diskussion om inte alla inblandade har förmågan och ödmjukheten att ta till sig andras åsikter på ett bra sätt i stället för att bara hela tiden rapa ur sig sina egna... Den ödmjukheten anser jag att du saknar Janne... och jag tror också att det är anledningen till att det så ofta "stormar" kring dig och "dina" trådar... men det här är ju sjävklart bara MINA åsikter...



            Där håller jag INTE med... Jag tror nämligen att majoriteten uppfattar just den här och många andra tråden som en "gnälltråd"... återigen bara MINA åsikter...
            Jo att det kan hetta till då och då i trådar som jag skriver i, det stämmer.
            Men förklaringen till det är, eftersom jag ofta kritiserar sådant som jag tycker jag är fel, och jag lyfter fram det.
            Så är det genast en 7-8 st som tycker annorlunda.
            Och det tycker jag självklart dom skall skriva att dom tycker annorlunda.
            Men jag kan väl inte tiga och inget skriva, när dom lägger in mina citat, nej jag måste väl få bemöta deras åsikter, det är väl sådant som kallas debatt.
            och jag kanske inte är världsmästare på att utrycka mig i skrift, så ibland kanske det ser värre ut än jag menar.
            Och det finns väl fler än jag här på forumet som går ut och bemöter om någon har citerat dom.
            Jag kan ju nämna några Ola, Kjell och malave, men klart dom är lite vassare på att utrycka sig, så därför är det ingen som gnäller på dom.Janne

            Kommentar

            • Pangaea
              Användare
              • February 2004
              • 390

              #36
              Ursprungligen postat av malawijanne
              Jo att det kan hetta till då och då i trådar som jag skriver i, det stämmer.
              Men förklaringen till det är, eftersom jag ofta kritiserar sådant som jag tycker jag är fel, och jag lyfter fram det.
              Så är det genast en 7-8 st som tycker annorlunda.
              Och det tycker jag självklart dom skall skriva att dom tycker annorlunda.
              Men jag kan väl inte tiga och inget skriva, när dom lägger in mina citat, nej jag måste väl få bemöta deras åsikter, det är väl sådant som kallas debatt.
              och jag kanske inte är världsmästare på att utrycka mig i skrift, så ibland kanske det ser värre ut än jag menar.
              Och det finns väl fler än jag här på forumet som går ut och bemöter om någon har citerat dom.
              Jag kan ju nämna några Ola, Kjell och malave, men klart dom är lite vassare på att utrycka sig, så därför är det ingen som gnäller på dom.Janne

              Jaha... så du tror alltså att anledningen till att folk gnäller på dig är din oförmåga att uttrycka dig..? och inte p.g.a. dina åsikter..? Jag tror faktiskt inte att forumdeltagarna här är SÅ grammatiskt diskriminerande av sig...
              En annan skillnad mellan dig själv och de andra du nämner är, enligt mig, att de inte alls har samma behov av att hela tiden få sista ordet som du har...

              Enough said... Nu ska jag ägna mig åt annat...
              "..Det är bara att bryta ihop å komma igen..."

              Min zoon

              /Magnus

              Kommentar

              • malawijanne
                Banned
                • November 2005
                • 3217

                #37
                Ursprungligen postat av Pangaea
                Jaha... så du tror alltså att anledningen till att folk gnäller på dig är din oförmåga att uttrycka dig..? och inte p.g.a. dina åsikter..? Jag tror faktiskt inte att forumdeltagarna här är SÅ grammatiskt diskriminerande av sig...
                En annan skillnad mellan dig själv och de andra du nämner är, enligt mig, att de inte alls har samma behov av att hela tiden få sista ordet som du har...

                Enough said... Nu ska jag ägna mig åt annat...
                Ingen kommentarJanne

                Kommentar

                • cf.akvarielagret
                  Användare
                  • April 2002
                  • 5028

                  #38
                  Micke skrev
                  För det andra, en tråd där mer än 60 personer deltagit kan väl knappast ses som meningslös av alla? Har du reflekterat över att det kanske finns andra som tycker annorlunda?
                  ----------------------------------------------------------------------
                  visst och det är fyra personer som har sagt klick 600 gånger
                  detta kan få en del på forumet att tycka......lite torftig diskussion
                  jag är Ateist
                  men Gud talade till mig
                  Gud är stor
                  jag frågade hur stor ? inget svar
                  han kanske behövde låna toaletten

                  Kommentar

                  • Rickard
                    Användare
                    • April 2002
                    • 727

                    #39
                    Är det verkligen lönt att hålla på med denna diskussionen. Snacka om sandlådestatus . Alla har sagt sitt så lägg ner det nu, en fortsättning av denna tråd bara bevisar att det är en dålig stämmning på detta forumet.
                    M.v.h.
                    Rickard

                    Kommentar

                    • Micke
                      Användare
                      • April 2002
                      • 9579

                      #40
                      Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                      visst och det är fyra personer som har sagt klick 600 gånger detta kan få en del på forumet att tycka......lite torftig diskussion
                      Ja det är 4 personer som varit inne och gnällt, de andra 60 personer som skrivit i tråden verkar inte ha några problem med den.

                      I övrigt håller jag med Rickard.
                      Ursprungligen postat av Rickard
                      Är det verkligen lönt att hålla på med denna diskussionen. Snacka om sandlådestatus . Alla har sagt sitt så lägg ner det nu, en fortsättning av denna tråd bara bevisar att det är en dålig stämmning på detta forumet.
                      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                      Kommentar

                      • Wilhelm
                        Användare
                        • April 2002
                        • 9122

                        #41
                        Jag låser tråden nu, innan den spårar ur totalt.
                        Det viktigaste tycks ha skrivits nu.
                        mvh Wilhelm

                        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                        www.linkopings-akvarieforening.net/
                        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                        Kommentar

                        • Ola Svensson
                          Användare
                          • April 2002
                          • 14633

                          #42
                          Ursprungligen postat av Wilhelm
                          Jag låser tråden nu, innan den spårar ur totalt.
                          Det viktigaste tycks ha skrivits nu.
                          Vill bara avsluta med att påpeka att styrelsen har noterat era åsikter och diskutterar frågan.
                          Med vänliga hälsningar

                          Ola

                          Kommentar

                          Arbetssätt...