Varför ligger icke fiskrelaterade ämnen på våran första sida

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • November 2005
    • 3217

    #16
    Ursprungligen postat av Pangaea
    Hmm... dagens i-landsproblem eller..?
    Nej det är inte ett ilandsproblem, och jag tycker inte heller att 19 st ska kommentara hur vi ska rädda en gammelskog. eller ännu värre klicka för en gammal skog, nej DET är ett ilandsproblem.Janne

    Kommentar

    • Pangaea
      Användare
      • February 2004
      • 390

      #17
      Ursprungligen postat av malawijanne
      Nej det är inte ett ilandsproblem, och jag tycker inte heller att 19 st ska kommentara hur vi ska rädda en gammelskog. eller ännu värre klicka för en gammal skog, nej DET är ett ilandsproblem.Janne
      Ehh... Que..?
      "..Det är bara att bryta ihop å komma igen..."

      Min zoon

      /Magnus

      Kommentar

      • wenger
        Användare
        • February 2003
        • 233

        #18
        Klick

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

          #19
          Ursprungligen postat av malawijanne
          Nej det är inte ett ilandsproblem, och jag tycker inte heller att 19 st ska kommentara hur vi ska rädda en gammelskog. eller ännu värre klicka för en gammal skog, nej DET är ett ilandsproblem.Janne
          Det där fattar jag verkligen inte Janne. Man kan tycka att det är malplacerat med "Ett klick för skogen" på detta forum...men samtidigt inte..för vi är nog alla lite av naturvänner. Men att säga att det är ett I-landsproblem när man vill bevara skog..och när sajten det hänvisar till faktiskt gör det..så blir jag minst sagt förvånad över det du skriver.

          Denna tråd, och detta gnällande är I-landsproblem...när det finns skog som skönjas i onödan, när människor svälter, när människor utsätts för våldsbrott, när våra sjöar och hav försuras...när vi har en influensa epidemi (troligen grymt överdriven)..och så sitter man här och gnäller över att vissa trådar syns på ciklid.se´s framsida som visar de senaste ämnena i forumet.

          Kommentar

          • Micke
            Användare
            • April 2002
            • 9579

            #20
            Ursprungligen postat av malawijanne
            Nej det är inte ett ilandsproblem, och jag tycker inte heller att 19 st ska kommentara hur vi ska rädda en gammelskog. eller ännu värre klicka för en gammal skog, nej DET är ett ilandsproblem.Janne
            Du får räkna igen Janne, jag får det till att drygt 60 personer som har deltagit i tråden (även om man räknar in en handfull personer som varit inne och gnällt i tråden). Frågan är om det inte är den tråden i forumet där flest deltagit?

            Tråden har i alla fall all rätt att finnas i forumet, särkskilt när det finns en särskild kategori för miljöfrågor. Finns det plats för sport, musik och annat off topic (vilket jag anser att det ska finnas plats för), så finns det definitvit plats för miljöfrågor också. Det visar om inte annat intresset för den typen av trådar i forumet.

            Vad som ska finnas med på förstasidan ser jag inte som ett jätteproblem, eftersom de flesta förmodligen ändå går direkt till forumet. Att flytta "ett klick för skogen"-tråden från "miljöfrågor" till "övrigt" känns rätt långsökt. Dessutom finns det som påtalats tidigare en hel del akvarierade frågor under "övrigt" som kanske borde lyftas fram på förstasidan.

            Kanske skulle det mest logiska vara att ta med alla forumkatergorier på förstasidan? Då skulle det avspegla intresset och vad som faktiskt diskuteras i forumet.
            Senast redigerad av Micke; 01 May 2009, 10:34.
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

            Kommentar

            • Pangaea
              Användare
              • February 2004
              • 390

              #21
              Ursprungligen postat av Malawe
              Det där fattar jag verkligen inte Janne. Man kan tycka att det är malplacerat med "Ett klick för skogen" på detta forum...men samtidigt inte..för vi är nog alla lite av naturvänner. Men att säga att det är ett I-landsproblem när man vill bevara skog..och när sajten det hänvisar till faktiskt gör det..så blir jag minst sagt förvånad över det du skriver.

              Denna tråd, och detta gnällande är I-landsproblem...när det finns skog som skönjas i onödan, när människor svälter, när människor utsätts för våldsbrott, när våra sjöar och hav försuras...när vi har en influensa epidemi (troligen grymt överdriven)..och så sitter man här och gnäller över att vissa trådar syns på ciklid.se´s framsida som visar de senaste ämnena i forumet.
              Håller med fullständigt... Har dock känslan att den här tråden egentligen inte har ett dugg med sakfrågor att göra... I stället verkar det som om vissa personer här på forumet bara MÅSTE hålla igång minst EN egenkomponerad tråd som syns på framsidan hela tiden... så att självbekräftelsebehovet ska få sitt...
              "..Det är bara att bryta ihop å komma igen..."

              Min zoon

              /Magnus

              Kommentar

              • malawijanne
                Banned
                • November 2005
                • 3217

                #22
                Ursprungligen postat av Micke
                Du får räkna igen Janne, jag får det till att drygt 60 personer som har deltagit i tråden (även om man räknar in en handfull personer som varit inne och gnällt i tråden). Frågan är om det inte är den tråden i forumet där flest deltagit?

                Tråden har i alla fall all rätt att finnas i forumet, särkskilt när det finns en särskild kategori för miljöfrågor. Finns det plats för sport, musik och annat off topic (vilket jag anser att det ska finnas plats för), så finns det definitvit plats för miljöfrågor också. Det visar om inte annat intresset för den typen av trådar i forumet.

                Vad som ska finnas med på förstasidan ser jag inte som ett jätteproblem, eftersom de flesta förmodligen ändå går direkt till forumet. Att flytta "ett klick för skogen"-tråden från "miljöfrågor" till "övrigt" känns rätt långsökt. Dessutom finns det som påtalats tidigare en hel del akvarierade frågor under "övrigt" som kanske borde lyftas fram på förstasidan.

                Kanske skulle det mest logiska vara att ta med alla forumkatergorier på förstasidan? Då skulle det avspegla intresset och vad som faktiskt diskuteras i forumet.
                Ja, jag tycker fortfarande eftersom vi är en intresseförening för ciklider, så ska vi ha ämnen som handlar om ciklider på första sidan, dom andra ämnen som inte handlar om ciklider, lägg dom på övrigt. så att dom inte kommer på första sidan, typ ett klick för skogen.
                Jag tror nämligen att nybörjare som söker sig till denna sidan gör det för att dom har börjat bli intresserade utav ciklider, och dom vill inte läsa meningslösa trådar som ett klick för skogen.Det är inte bara att den är meningslös, vad är budskapet när nybörjaren klickar på tråden, jo, klick, ja som nybörjare på det här forumet kanske han väntar sig något annat, tex om att tråden handlar om hur han ska sköta sina nya vänner.
                Men som sagt var sitt inte och gnäll över att vi tappar medlemmar, ser ni inget samband.Janne

                Kommentar

                • malawijanne
                  Banned
                  • November 2005
                  • 3217

                  #23
                  Ursprungligen postat av Pangaea
                  Håller med fullständigt... Har dock känslan att den här tråden egentligen inte har ett dugg med sakfrågor att göra... I stället verkar det som om vissa personer här på forumet bara MÅSTE hålla igång minst EN egenkomponerad tråd som syns på framsidan hela tiden... så att självbekräftelsebehovet ska få sitt...
                  Ha ha ha, ja, jag har ju gjort en egen tråd,(hur man bygger en energisnål odling) och skulle jag vilja bekräfta mig själv så skulle det väl vara lättare att gå in på den tråden och klicka, vilket jag inte gör,nej något bättre får du komma med.
                  Ehh... Que..? PÅ dig själv.Janne
                  Senast redigerad av malawijanne; 01 May 2009, 12:29.

                  Kommentar

                  • Ola Svensson
                    Användare
                    • April 2002
                    • 14633

                    #24
                    Ursprungligen postat av malawijanne
                    Men som sagt var sitt inte och gnäll över att vi tappar medlemmar, ser ni inget samband.Janne
                    Nej, jag tror inte alls på detta samband av två orsaker:

                    1. Nybörjare som surfar in på sidan VET hur forum funkar och att sådana här ämnen alltid finns.

                    2. Det är knappast så att förstasidan dränks av ämnen som inte är relaterade till akvarium. Så här ser det ut nu:

                    -Inbyggt Akvarium
                    -Varför ligger icke fiskrelaterade ä
                    -Ikola + ? (troffe)
                    -Viktoriaciklid
                    -kolfilter eller uv-c?
                    -Huvud bry)/angenämt problem
                    -Garage med Troffar
                    -CA-Träff 2009.
                    -Vinnare fototävlingen April 2009
                    -Användare som inte är medlem 2009
                    -720 L Projekt, Sydamerikanskt Apist
                    -aulonocara fire fish saffran
                    -Ciklidbladet & förslag hur NCS
                    -Fototävling 2009
                    Med vänliga hälsningar

                    Ola

                    Kommentar

                    • Wilhelm
                      Användare
                      • April 2002
                      • 9122

                      #25
                      Dessutom så går en nybörjare som vill veta något om ciklider inte in på t.ex. "Varför ligger icke fiskrelaterade ämnen på våran första sida." eller "Ett klick för skogen"
                      Så dumma är inte nybörjare!
                      mvh Wilhelm

                      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                      www.linkopings-akvarieforening.net/
                      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                      Kommentar

                      • malawijanne
                        Banned
                        • November 2005
                        • 3217

                        #26
                        Ursprungligen postat av Wilhelm
                        Dessutom så går en nybörjare som vill veta något om ciklider inte in på t.ex. "Varför ligger icke fiskrelaterade ämnen på våran första sida." eller "Ett klick för skogen"
                        Så dumma är inte nybörjare!
                        Ja det var en strålande kommentar Wilhelm, så du menar att vi som går in på dom trådarna är dumma, eller vad menar du med den kommentaren.Janne

                        Kommentar

                        • malawijanne
                          Banned
                          • November 2005
                          • 3217

                          #27
                          Ursprungligen postat av Ola Svensson
                          Nej, jag tror inte alls på detta samband av två orsaker:

                          1. Nybörjare som surfar in på sidan VET hur forum funkar och att sådana här ämnen alltid finns.

                          2. Det är knappast så att förstasidan dränks av ämnen som inte är relaterade till akvarium. Så här ser det ut nu:

                          -Inbyggt Akvarium
                          -Varför ligger icke fiskrelaterade ä
                          -Ikola + ? (troffe)
                          -Viktoriaciklid
                          -kolfilter eller uv-c?
                          -Huvud bry)/angenämt problem
                          -Garage med Troffar
                          -CA-Träff 2009.
                          -Vinnare fototävlingen April 2009
                          -Användare som inte är medlem 2009
                          -720 L Projekt, Sydamerikanskt Apist
                          -aulonocara fire fish saffran
                          -Ciklidbladet & förslag hur NCS
                          -Fototävling 2009
                          Den första punkten, där vet jag att du har fel.
                          Nu är det så att det finns en väldans massa folk i Sverige som inte sitter vid datorer jämnt.
                          Men ibland så går dom in och läser på en del forum.
                          Och dom har inte järnkoll på hur forum fungerar, så för dom så är det lättare om dom ämnena som dom är intresserade utav ligger på första sidan.
                          Och eftersom dom söker på ciklid, så får man väl anta att dom vill läsa om ciklider, och inte läsa ett klick.Janne

                          Kommentar

                          • Wilhelm
                            Användare
                            • April 2002
                            • 9122

                            #28
                            Ursprungligen postat av malawijanne
                            Och dom har inte järnkoll på hur forum fungerar, så för dom så är det lättare om dom ämnena som dom är intresserade utav ligger på första sidan.
                            Och eftersom dom söker på ciklid, så får man väl anta att dom vill läsa om ciklider, och inte läsa ett klick.Janne
                            Du skriver ju själv att de vill läsa om det de är intresserade av. Och då går de väl inte in o läser sånt som de inte är intresserade av fastän de är på första sidan. Och går de in på dessa ämnen so what?
                            Förstår inte ditt resonemang!
                            mvh Wilhelm

                            "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                            www.linkopings-akvarieforening.net/
                            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                            Kommentar

                            • Micke
                              Användare
                              • April 2002
                              • 9579

                              #29
                              Ursprungligen postat av malawijanne
                              Jag tror nämligen att nybörjare som söker sig till denna sidan gör det för att dom har börjat bli intresserade utav ciklider, och dom vill inte läsa meningslösa trådar som ett klick för skogen.Det är inte bara att den är meningslös, vad är budskapet när nybörjaren klickar på tråden, jo, klick, ja som nybörjare på det här forumet kanske han väntar sig något annat, tex om att tråden handlar om hur han ska sköta sina nya vänner.
                              Men som sagt var sitt inte och gnäll över att vi tappar medlemmar, ser ni inget samband.Janne
                              För det första, NCS tappade främst medlemmar innan den tråden startades, i år ser trenden ut att ha vänt. Alltså finns där knappast ett samband där.

                              För det andra, en tråd där mer än 60 personer deltagit kan väl knappast ses som meningslös av alla? Har du reflekterat över att det kanske finns andra som tycker annorlunda?

                              För det tredje, jag tror nog att sambandet mellan gnälltrådar i forumet och minskande medlemsantal är större i så fall. Hur skoj är det att komma som ny till ett forum där några personer ständigt gnäller på trådar som de inte själv tycker är intressanta att läsa.

                              Jag tycker att ett ishockey-VM med b eller c-spelare som avgörs när det är sommarvärme ute är totalt meningslöst. Men jag har full förståelse för att det finns andra som tycker att det är intressant, ock självklart ska dom få diskutera det. Att gnälla över sånt man inte själv tycker är intressant att läsa om resulterar ju knappast i något annat än dålig stämning.

                              Att bara ha ciklidrelaterade inlägg på första sidan skulle bara kvalificera forumets tre första kategorier till att finnas med i på förstasidan. Föreningsinformation, Akvariet, DIY och Växter och andra fiskar skulle väl inte heller vara med om det ska vara strikt ciklidrelaterat?

                              Nä lägg energin på att diskutera ciklider istället, då blir det inget problem att det diskuteras andra saker i forumet eftersom de dränks att de ciklidrelaterade inläggen. Ett forum där man har förståelse för varandra blir dessutom mycket trevligare att besöka, både för oss som varit med ett tag och för nya besökare.

                              Nu har jag genom detta inlägg än en gång bidragit till att en icke ciklidrelaterad tråd kommit upp på förstasidan .
                              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                              Kommentar

                              • malawijanne
                                Banned
                                • November 2005
                                • 3217

                                #30
                                Ursprungligen postat av Wilhelm
                                Du skriver ju själv att de vill läsa om det de är intresserade av. Och då går de väl inte in o läser sånt som de inte är intresserade av fastän de är på första sidan. Och går de in på dessa ämnen so what?
                                Förstår inte ditt resonemang!
                                ja jag har försökt att förklara hur jag ser på det, men du förstår ändå inte mitt resonemang.
                                Ja jag får väl skriva som jag brukar.
                                Att det är jag som är dålig på att utrycka mig i skriftJanne

                                Kommentar

                                Arbetssätt...