Hutlösa priser i Norge!?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ravenskog
    Användare
    • March 2007
    • 311

Hutlösa priser i Norge!?

Jag jobbar under veckorna i Oslo, ibland blir det lite "dötid" då man passar på att besöka nån akvariebutik.
    Men priserna är ju skrämmande..
    Vad sägs om Zebra-/Elfenbensciklid för 165 Nok, även de flesta "vanliga" Malawisarna låg mellan 150- 200 Nok.
    Då snackar vi om enligt mitt tycke halvskabbiga magra fiskar, och det gäller den butiken jag besökte sist.

De hade även en "chilli red" Arrowana i 50cm:s klassen för 48000 Nok!!

Någon som vet om det är sådana priser i hela Norge, eller är det just i Oslo som priserna är så höga?

Mvh Tony
  • Linka80
    Användare
    • October 2007
    • 6

Hehe..

Nja, de prisene er nok ikke representative for Norge generellt. Var det Akvariemagasinet du var innom?? De har vel høye priser.

Generellet ligger malawi på 80-100 kr, noen ganger høyere, men det kommer ann på hva det er og hvor sjeldent det er.

Når det er sagt så sier det kanskje en del at mange drar til Sverige (les. Nols ciklidhobby) og kjøper fisk der eller kjøper privat. Privat kan yngel av malawi ligge på alt fra 20 kr og oppover.

Mvh Linda
    **Indre Østfold Akvarieklubb**
    Malawi, Tanganyika og Victoria - all good things come in threes...

Kommentar

• Ravenskog
      Användare
      • March 2007
      • 311

Ja det var nog Akvariemagasinet, det ligger på lörenveien.

Kan du rekommendera nån annan butik? Har varit till Jan Holt Akvarium, priserna kanske var något lägre(ett tag sen jag var dit) men framför allt hade de välskötta akvarier med fina fiskar.

Mvh Tony

Kommentar

• Linka80
        Användare
        • October 2007
        • 6

Jeg er desverre ikke så kjent inni Oslo, men en butikk som har fått mye skryt er TAM Alna. En stor butikk med mye utvalg i både fersk og saltvannsfisk.
        Hvordan prisene er går vel opp og ned ettersom hva man ønsker seg, men sånn i det store og hele tror jeg at man ikke kan stikk under en stein at det er dyrere i Norge enn i Sverige.
        **Indre Østfold Akvarieklubb**
        Malawi, Tanganyika og Victoria - all good things come in threes...

Kommentar

Arbetssätt...