Ciklidbladet & förslag hur NCS ökar medlemsantal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Markie
    Användare
    • September 2008
    • 512

    Går det inte att starta en omröstnining där alla medlemar får säga sitt.
    Ska ciklidbladet breddas eller ej?
    Jag tycker att cb ska breda ut sitt utbud är helt säker på att det skulle slå ut väl med fler medlemsantal. Vad jag vet så finns det inte fler akvarie tidningar i sverige med den kvliten som cb har? Bara där finns ju ett enormt försprång, Snackade senast igår med en vänn som jag skickade tidningar till som jag fick med mej från stämman och han tycckte att det var en grymm tidning men tyvär så var det inga av fiskarna som han håller så ett medlemmskap kändes onödigt.

    Kommentar

    • Lacustris
      Användare
      • June 2005
      • 142

      Varför inte göra som danskarna gör på sitt forum?

      En avdelning för fisk-relaterade trådar och en för "off-topic" som syns på förstasidan.
      Det är aldrig för sent att ge upp!

      Kommentar

      • jarinen
        Användare
        • April 2003
        • 1888

        Jag tänker vara "vidlyftig"! malawijanne, försök att hitta ett grepp nånstans!, jag håller med dig i vissa avseenden men vart leder det här egentligen?

        Inte till det där forumet du är ute efter iallafall.


        Mvh Jari

        Kommentar

        • specmats
          Användare
          • December 2004
          • 3060

          angående starta nya ämnen blir det för mej sällsynt pga en massa brus som jag tycker är ganska barnsligt från en del här, tror att forumet skulle må bättre av ett lite högre tak men det är min personliga åsikt och jag kan naturligtvis ha fel, eftersom jag är användare här och saknar inblick för administratörer/forumsvärdar på forumet och den problematik ni måste ta hänsyn till.
          Tropheus Duboisi halembe, so
          Melanochromis Auratus, vf
          Synodontis Petricola, odlade

          Akvarie-setup (Salt)

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

            Ursprungligen postat av malawijanne
            Ja, Tony att du slutade som forumsvärd var väl ett av skälen, att du ville kunna utrycka dig lite mer vidlyftigt, heder åt dig, samtidigt kritik mot andra forumsvärdar som inte har den insikten, ingen nämnd och ingen glömnd.Janne
            Vad menar du? Att de borde ha insikten att sluta som forumsvärdar? För det första så tycker jag att du ofta är förolämpande och det är inte konstigt att du får kommentarer från forumsvärdar och det är heller inga fel att du får det. Sedan blir jag mest irriterad av din nonchalans mot det ideella arbete som personer här på forumet lägger ned för att vi alla ska trivas och att forumet ska fungera. Om alla gav fan i att engagera sig så skulle det snart inte fungera alls med ciklid.se eller NCS...ciklidbladet. Nej visa mer respekt för det arbete de lägger ned och LÄS reglerna och rätta dig efter dom så slipper du kommentarer, raderade inlägg och mail som påtalar dina fel i inläggen. Det är inga mördande regler man behöver hålla sig efter så sluta gnäll!

            Kommentar

            • Ola Svensson
              Användare
              • April 2002
              • 14633

              Ursprungligen postat av Lacustris
              Varför inte göra som danskarna gör på sitt forum?

              En avdelning för fisk-relaterade trådar och en för "off-topic" som syns på förstasidan.
              Det är en lösning vi just nu diskutterar i styrelsen!
              Med vänliga hälsningar

              Ola

              Kommentar

              • malawijanne
                Banned
                • November 2005
                • 3217

                Ursprungligen postat av Malawe
                Vad menar du? Att de borde ha insikten att sluta som forumsvärdar? För det första så tycker jag att du ofta är förolämpande och det är inte konstigt att du får kommentarer från forumsvärdar och det är heller inga fel att du får det. Sedan blir jag mest irriterad av din nonchalans mot det ideella arbete som personer här på forumet lägger ned för att vi alla ska trivas och att forumet ska fungera. Om alla gav fan i att engagera sig så skulle det snart inte fungera alls med ciklid.se eller NCS...ciklidbladet. Nej visa mer respekt för det arbete de lägger ned och LÄS reglerna och rätta dig efter dom så slipper du kommentarer, raderade inlägg och mail som påtalar dina fel i inläggen. Det är inga mördande regler man behöver hålla sig efter så sluta gnäll!
                Vad glad jag blir, när du skriver 10 rader om bara mig, Stefan.
                Men om det förbättrar stämningen på forumet, det låter jag andra bedöma.Janne
                Senast redigerad av malawijanne; 02 May 2009, 12:08.

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

                  Ursprungligen postat av malawijanne
                  Vad glad jag blir, när du skriver 10 rader om bara mig, Stefan.
                  Men om det förbättrar stämningen på forumet, det låter jag andra bedömma.Janne
                  Jag hoppas att du läste dom också Janne. Det är inte för att vara otrevlig men på senare tid har du faktiskt bråkat en hel del på forumet. Jag ställer mig frågan till varför? Och varför är det så populärt och "macho" att gå mot strömmen bara för att vara speciell?

                  Nej jag hoppas verkligen att forumet blir lite vänligare. Jag gillade din tråd om din lokal grymt mycket och det vet du, den var fantastiskt bra...men det här andra dravlet känns bara jobbigt. Så kom tillbaka till den sköna skrivarglädjen som du hade i din tråd om din lokal...det är så jag vill se dig.

                  Kommentar

                  • malawijanne
                    Banned
                    • November 2005
                    • 3217

                    Ursprungligen postat av Malawe
                    Jag hoppas att du läste dom också Janne. Det är inte för att vara otrevlig men på senare tid har du faktiskt bråkat en hel del på forumet. Jag ställer mig frågan till varför? Och varför är det så populärt och "macho" att gå mot strömmen bara för att vara speciell?

                    Nej jag hoppas verkligen att forumet blir lite vänligare. Jag gillade din tråd om din lokal grymt mycket och det vet du, den var fantastiskt bra...men det här andra dravlet känns bara jobbigt. Så kom tillbaka till den sköna skrivarglädjen som du hade i din tråd om din lokal...det är så jag vill se dig.
                    Ja tänk Stefan, jag gav dig en chans att avsluta diskussionen om mig.
                    Men nej, du ville fortfarande fortsätta att hoppa på mig. ( är inte påhopp förbjudna enligt forumsreglerna)
                    Och det är att jag kanske är lite kritisk mot en forumsvärd, jo det är jag.
                    Och det tycker jag att jag har belägg för.
                    Och du vet inte hur mycket jag har skickat personliga meddelande till både den forumsvärden som jag är negativ och till styrelsen.
                    men tyvärr så har jag inte fått mycket gehör.
                    Sedan det att det är en förening på frivillig basis, ja visst det är det.
                    Men bara för att man lägger ner jobb frivilligt, så tycker jag faktiskt att man ska göra ett bra jobb.
                    Ja som sagt var jag är beredd att lägga mitt strå till stacken, det lär inte bli sämre.
                    Jag kan ta den rollen som forumsvärd.Janne

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

                      Fortsätta hoppa på dig? Lägg ner nu Janne...bara massa tjafs. Tröttsamt. Ha en trevlig lördagkväll.

                      Kommentar

                      • Lutt
                        Användare
                        • October 2005
                        • 1919

                        Varför inte låta hunden fortfarande ligga begravd?
                        Historia är nåt vi inte kan ändra på, däremot morgondagen.

                        Jag vet inte var och en har gjort men kan vi inte bara svälja stoltheten?

                        Kommentar

                        • malawijanne
                          Banned
                          • November 2005
                          • 3217

                          Ursprungligen postat av Malawe
                          Fortsätta hoppa på dig? Lägg ner nu Janne...bara massa tjafs. Tröttsamt. Ha en trevlig lördagkväll.
                          Nej Stefan det är du som skall lägga ner, det är du som tjafsar massa skit och är tröttsam.Janne

                          Kommentar

                          • StefanL
                            Användare
                            • August 2002
                            • 10784

                            Ursprungligen postat av malawijanne
                            Nej Stefan det är du som skall lägga ner, det är du som tjafsar massa skit och är tröttsam.Janne
                            Inga problem Janne. Jag har annat roligt att pyssla med än att sitta här och försöka förklara saker för dig. Som sagt..ha en trevlig lördagkväll.

                            Kommentar

                            • Wilhelm
                              Användare
                              • April 2002
                              • 9122

                              Denna tråd heter
                              Ciklidbladet & förslag hur NCS ökar medlemsantal
                              Låt oss diskutera detta istället för en massa tjafs!
                              mvh Wilhelm

                              "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                              www.linkopings-akvarieforening.net/
                              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                              Kommentar

                              • malawijanne
                                Banned
                                • November 2005
                                • 3217

                                Ursprungligen postat av Wilhelm
                                Denna tråd heter
                                Ciklidbladet & förslag hur NCS ökar medlemsantal
                                Låt oss diskutera detta istället för en massa tjafs!
                                Jo jag har försökt att hålla mig till det ämnet, jag har tagit upp forumsvärdarnas roll i det hela, att det är jätteviktigt att dom går i spetsen för ett trevligt forum.Och är det ett trevligt forum så ökar medlemmarna.
                                Sedan att malave ballar ur och hoppar på mig, det är väl inte mitt fel.
                                och eftersom ni forumsvärdar inte gör något åt det, så kan väl inte jag bara ta skiten och inte skriva något.
                                Så Wilhelm koncentrera dig på sakfrågan istället, och läs Stefans inlägg, ja tycker du inte att det är ett påhopp så är det upp till dig.Janne

                                Kommentar

                                Arbetssätt...