Ett års prenumeration på TFH för $1! (digital, inte papper)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • November 2005
    • 3217

Ursprungligen postat av Malawe
    Någon betalar ju för bedrägerierna i slutändan...dvs vi bankkunder betalar genom alla avgifter...och vi betalar i förhöjda försäkringar hos försäkringsbolagen som får betala bankerna osv osv. Skurkarna som roffat åt sig pengarna går ofta fria. Bara för att det är bankens pengar så drabbar det ju inte "bara" banken. Snarare tvärtom...det drabbar i slutändan nästan aldrig banken!

Och sedan spelar det väl roll om pengarna dras ifrån ditt kreditkort Janne. Du ansvarar ju för kortet och koden...för krediten. Tror inte banken på din version om vad som hänt så kan du bli personligt ansvarig för pengarna trots att du inte tagit dom.
    Ja tänk vad ett budskap som man skriver, kan bli så fel, jag ville bara påpeka att jag inte har mina pengar på kontot som är kopplat till mitt VISA GOLD, så därför drabbar det inte min personliga ekonomi.
    Och eftersom som bankerna vill att man ska använda kortet, så står dom för riskerna i detta fallet om du har VISA GOLD. Sedan om det finns folk som gör bedrägeri och även lurar föräkringsbolag, det är väl varken mitt fel eller bankerna.
    Och eftersom jag bara använder mitt visa gold för att betala på nätet och det ligger hemma inlåst i mitt hus och med koden liggande på ett helt annat ställe, så tycker jag att jag har tagit mitt ansvar gentemot banken.Janne

Kommentar

• Micke
      Användare
      • April 2002
      • 9579

Ursprungligen postat av malawijanne
      Det är helt gratis, alltså ingen årsavgift.
      Nu kom vi in på ett sidospår men gratis är det om man är förmånskund hos Nordea, normalpris är 470:-/år. Även som förmånskund får man betala en avgift på 2% (minst 40kr) vid Kontantuttag i Sverige och i utlandet, Betalning av postförskott och vid Köp av utländsk valuta i Sverige.
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• malawijanne
        Banned
        • November 2005
        • 3217

Ursprungligen postat av Micke
        Nu kom vi in på ett sidospår men gratis är det om man är förmånskund hos Nordea, normalpris är 470:-/år. Även som förmånskund får man betala en avgift på 2% (minst 40kr) vid Kontantuttag i Sverige och i utlandet, Betalning av postförskott och vid Köp av utländsk valuta i Sverige.
        Ja man måste vara förmånskund, men det är väl inte några större problem för dom flesta, banken vill bara att man ska vara trogen sin bank.
        Så i mitt fall är det helt gratis, även att handla på nätet är helt gratis, sedan att man får 5 år garanti på alla hemelektronik prylar man köper, det är också en del pengar man sparar in, att slippa ta alla dom är tilläggsförsäkringar som försäljarna försöker lura på en. och sedan är det också en reseförsäkring i kortet, men det har ju dom flesta kort, skillnaden är att detta kort, är helt gratis, det är inte vanliga kreditkort.Janne

Kommentar

• Micke
          Användare
          • April 2002
          • 9579

@ Janne: Gratis är det väl ändå inte, du betalar med att vara din bank "trogen" och kortavgifterna. Men nu kom vi en bit från ämnet.

Ursprungligen postat av malawijanne
          även att handla på nätet är helt gratis,
          Det låter i och för sig väldigt bra

Jag tittade genom första numret av TFH idag och det fanns några intressanta artiklar.
          Senast redigerad av Micke; 22 April 2009, 17:18.
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Lars Andersson
            NCS Medlem
            • October 2002
            • 601

Snabb brevbärare

Jag skickade iväg min beställning och betalning klockan 02:15. Sedan gick jag till sängs. När jag i nyss efter morgonpasset satte på datorn så hade jag JUNI numret av TFH i min mailbox. Den kom till min låda 02:19.

Jag är grymt imponerad av att dels de inte väntar på den symboliska betalningen utan skickar direkt vid erhållen beställning. Dels att de har sådan framförhållning att man som digitalprenumerant har tidningen två månader innan man får pappersexemplaret.
            Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

Kommentar

• StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

Ursprungligen postat av Lars Andersson
              Jag skickade iväg min beställning och betalning klockan 02:15. Sedan gick jag till sängs. När jag i nyss efter morgonpasset satte på datorn så hade jag JUNI numret av TFH i min mailbox. Den kom till min låda 02:19.

Jag är grymt imponerad av att dels de inte väntar på den symboliska betalningen utan skickar direkt vid erhållen beställning. Dels att de har sådan framförhållning att man som digitalprenumerant har tidningen två månader innan man får pappersexemplaret.
              Haha...det är service det! Undrar just vilka kunder de satsar mest på...

Kommentar

• Wilhelm
                Användare
                • April 2002
                • 9122

Jag beställde alldeles nyss, men har inte fått blaskan ännu, bara bekräftelsen att jag beställd. (Order Date Thu Apr 23 2009)
                Jag tänkte testa e-kort och är en ganska tålmodig person. Efter en timmes försök hit o dit med omstart av datorn nerladdning på nytt så ville e-kortet inte funka. Fel ID kod svarade skrället hela tiden.
                Jag brukar aldrig öppna instruktionsböcker eller användarmanualer, för allt ska funka på en gång i dagens elektroniska samhälle, så jag fick ringa till banken för att få vägledning. Efter en halvtimme svarade en dam och började babbla på och efter en stund när jag äntligen fick tillfälle att förklara för henne vilken felkod jag hade fått, så upptäckte hon att jag var kund hos en fristående Swedbank och då var nog problemet så att hon inte kunde lösa det på momangen utan hon kopplade mig till någon servicetekniker. Efter att ha hört "Ni har könummer 2" i en halvtimme gav jag upp. Avinstallerade e-kortet och betalade med eurocard istället. Slösade alltså bort 1½ h på att fixa en sak enkelt.
                mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Tony
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4594

Wilhelm, byt bank eller åtminstone till en annan Swedbank. Jag hade också en "lokal" swedbank förut, och det spelar ju ingen roll vad man vill ha gjort så "går det inte".. Skräp är vad det är!
                  Tony Englund

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

Ursprungligen postat av Wilhelm
                    Jag beställde alldeles nyss, men har inte fått blaskan ännu, bara bekräftelsen att jag beställd. (Order Date Thu Apr 23 2009)
                    Jag tänkte testa e-kort och är en ganska tålmodig person. Efter en timmes försök hit o dit med omstart av datorn nerladdning på nytt så ville e-kortet inte funka. Fel ID kod svarade skrället hela tiden.
                    Jag brukar aldrig öppna instruktionsböcker eller användarmanualer, för allt ska funka på en gång i dagens elektroniska samhälle, så jag fick ringa till banken för att få vägledning. Efter en halvtimme svarade en dam och började babbla på och efter en stund när jag äntligen fick tillfälle att förklara för henne vilken felkod jag hade fått, så upptäckte hon att jag var kund hos en fristående Swedbank och då var nog problemet så att hon inte kunde lösa det på momangen utan hon kopplade mig till någon servicetekniker. Efter att ha hört "Ni har könummer 2" i en halvtimme gav jag upp. Avinstallerade e-kortet och betalade med eurocard istället. Slösade alltså bort 1½ h på att fixa en sak enkelt.
                    Du hade enkelt kunnat gått in på Swedbanks hemsida..loggat in som vanligt..gått in på E-tjänster och skaffat dig en kod. Så gjorde jag och jag har fristående sparbank. Man ska ha en kod som innehåller båda bokstäver och siffror...alltså inte alls den kod som du använder på minuten när du ska ta ut pengar.

Kommentar

Arbetssätt...