If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
jag skiter fullständigt i texter eller vad låtar har för budskap låter som politik f.n vad tråkigt, jag lyssnar på musiken och soundet, skulle man brytt sig om va de sjunger om så hade man ju missat massa skön musik
Svart att bara valja en....men senaste 2 aren har val denna kannts som nr.1;
"Ederlezi" av Goran Bregovic (sista lanken ar Gorans version, av filmen "Zigenarnas tid" av Emir Kustorica)
Arvingarna i melodifestivalen 1993. ESC Sweden 1993.-Samlar mina tankar i ensamhet innan jag går ut Trodde jag va' smart när jag gjorde slut, ah... Längtar e...
Troligen en av världens mest inflytelserika grupper, Suicide, spelar här den låt jag lyssnar mest på av alla låtar alla kategorier. Kass inspelningskvalitet men vilken låt!
Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
En annan favoritartist är Lizzy Mercier Descloux som jag hittade på tidigt åttiotal genom att jag satt inregnad på franska rivieran insvept i en filt och tittade på fransk TV utan att kunna många ord franska. Jag fick med mig Lizzy hem som ledde mig till ZE Records. En katalog som är en guldruva av bra musik. Jag köpte allt som fanns på bolaget. 90% är guldkorn. Här är Lizzys merst kända låt.
Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
Sen har vi Yoko Ono. Bespottad och hatad. Hon har flyttat positionerna inom musiken framåt i större steg än de flesta artister. I mitt tycke en av de största.
Om nu eländet till ESC skall nämnas så här är den enda låt i ESC på mer än 20 år som är värd att spela. (Tycker Du att det låter bekant så beror det på att något franskt bilmärke tagit in låten i sin reklam)
Köpte Beatles - Roll over Beethoven (det var nog 1964). 12 åringen undrade vem C. Berry kunde vara. Då fick jag bara tag i ett par singlar. Det har blivit mera sedan dess.
jag skiter fullständigt i texter eller vad låtar har för budskap låter som politik f.n vad tråkigt, jag lyssnar på musiken och soundet, skulle man brytt sig om va de sjunger om så hade man ju missat massa skön musik
Det gör ju ingenting om låten har både och vetja... Visst handlar vissa låtar om politik, men den kan ju också ha ett annat budskap. Skulle vilja vända på det du skriver och säga att om man inte lyssnar på texterna går man i stället miste om en massa skön musik. Men i det här ämnet är det ju så jäkla finurligt att det inte finns rätt eller fel... Få saker är ju så subjektiva som hur man uppfattar musik.
tycker Queen fick till det med bohemian rapsody -75..makalöst bra!Sen vil jag slå ett slag för dom kanadensiska genierna rush!Svårt att plocka ut en pärla av dom för varje låt är ju strålande 70-80 tal på bara 3 man!
Det gör ju ingenting om låten har både och vetja... Visst handlar vissa låtar om politik, men den kan ju också ha ett annat budskap. Skulle vilja vända på det du skriver och säga att om man inte lyssnar på texterna går man i stället miste om en massa skön musik. Men i det här ämnet är det ju så jäkla finurligt att det inte finns rätt eller fel... Få saker är ju så subjektiva som hur man uppfattar musik.
var skrev jag att jag inte lyssnade på texter....?
jag bryr mig dock inte ett dugg om budskapet av dem då hade jag varit både vänsterpartist, moderat och sverigedemokrat, är dock inget av dem.....
sen hade jag väl varit satanist rasist och annat för den delen med.
Ja, det är väl inte så vanligt men Etta James som sångerska på hans Rock´n Roll Music (men vem är den eminente trumhanteraren? Trummisen klarar att följa Ettas sätt att sjunga på ett sätt som gör att Chuck Berry bara blir tredjehandsfigur) är något av det bästa jag hört. Och är det inte en Glimmer Twin som kramar Etta efter låten? Och Slowhand på podiet bakom? Ljudkvaliteten på inspelningen gör att det finns förhoppning om att den finns att köpa.
Nu har jag blivit en halvtimma sen till rundan på grund att Etta.
Kommentar