Klubben "Vi som hatar Ancistrus"
Kollaps
X
-
-
Igår var Endyminon här och försökte rota loss den. Gick inte för honom heller. Steg upp nu i förvissnignen att malskrället pluppat ner eller satt fast död. Icke den levde och bet sig fast.
Nu lever den dock inte för jag vill inte riskera nåt som ligger och luktar pest så jag pressade ner den med en pinne. Blodvite uppstod och jag tog och avlivade den bums.
Så vad lär man sig av detta? Aldrig mer en Ancistrus. I alla fall inte i kombination med backtonature moduler.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Aldrig mera Back to Nature
För min egen del föredrar jag Ancistrus och andra L-malar framför Back to Nature. Möjligen en kombination av de båda med några moduler fastlimmade på glasskivor som ligger på botten av akvariet. Då är det lätt att få ut eländet om man tröttnar och man slipper allt limkludd på rutorna.Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Ja har något slags hatkärlek till Ancistrus. Hannen fläktande i två veckor tycker jag är imponerande samtidigt är det krabbigt att ta hand om ynglen.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Envisheten att suga sig fast är onekligen imponerade, men det var droppen för mig. Jag gör mig av med mina sista. Vill du ha nån så bara hämta LN.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Tack men ja har så att ja klarar mig. Vågar inte släppa i några i 2400litaren. Börjar dom yngla så har ja snart 400.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Ja, i det karet vore det självmord med alla dina fina moduler skulle det aldrig gå att få ut dem igen. Klart om man vill garantera att aldrig behöva stänga av det så...Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
Kommentar