Nu har jag blivit så förbannat trött på mina Ancistrus. Har vid ett tillfälle räknat till 14 stycken. Har nu i princip tömt hela karet och lyckats fånga tre och en jäkel sitter inkilad i ett hörn bakom en BTN långt ovanför vattenytan och knorrar och kan inte dras ut med våld ens. Märkligt nog kan han krypa upp och ner så han skulle kunna hoppa ner i vattnet om han ville. En så envis jävel! Undrar var de andra 10 tagit vägen klättrade de hellre ur karet än lät sig fångas kanske? Efter de här tror jag aldrig mer jag ska ha en Ancistrus!
Klubben "Vi som hatar Ancistrus"
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Jag går med i klubben, fast av en annan anledning. Mina har helt gått i lekstrejk, fastän jag pysslar om dem en hel del. Kanske är det det som är felet - månne ska jag skita i dem ett tag och se om det ger resultat. Småttingarna är i vart fall busenkla att fånga om man suger upp dem med slang. Att försöka ta dem med håv är däremot hopplöst. Testa annars danska pilsnermetoden (mjärde av PET-flaska med något smarrigt i och så tar man en pilsner medans man kikar på när fisken fångar sig själv).Ingen fisk har läst böckerna. -
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
-
Prova och byt nästa gång får Du se om fisken blir bombad och du sen lätt kan fånga upp dom efter att Du ätit upp det smarriga.Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4Kommentar
-
Det här var rekordet i dum jävla fisk. Han satt och sög i tomma luften. Jag gick till jobbet. Gick hem på lunchen då hade den klättrat ner och in i en annan springa under vattnet. Petade på den, inte fan kom den ut. Gick till jobbet. Kom hem nyss och tömde karet på vatten nästan. Nu finns bara 3 cm vatten kvar på botten. Malfan satt och sög och så hittade jag en annan som kilat in sig i en annan springa med stjärten ut. Eftersom inte den heller hoppade ner drog jag lite försiktigt i stjärten.
Vad tror ni händer?Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Nu har jag blivit så förbannat trött på mina Ancistrus. Har vid ett tillfälle räknat till 14 stycken. Har nu i princip tömt hela karet och lyckats fånga tre och en jäkel sitter inkilad i ett hörn bakom en BTN långt ovanför vattenytan och knorrar och kan inte dras ut med våld ens. Märkligt nog kan han krypa upp och ner så han skulle kunna hoppa ner i vattnet om han ville. En så envis jävel! Undrar var de andra 10 tagit vägen klättrade de hellre ur karet än lät sig fångas kanske? Efter de här tror jag aldrig mer jag ska ha en Ancistrus!
Låt dom hållas,De gör ju bara sin grej.Kommentar
-
Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Hoppas att de tar till den lilla hjärnan de har och hoppar ner i vattnet.
Död ancistrus luktar f-n i mig värre än värst...Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar