If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Finns det någon här som har erfarenhet av att bygga större akvarium med hjälp av betong? Jag undrar främst om det finns giftig betong, och om man använder sig av "vattentät" betong.
Hej.
Betong giftigt svar: Nej , ej mig veterligt men ph höjande.Finns vattensäker men är dyr.
mvh Mats
OK, tack för svaret.
ph borde ju bli bra för malawi tex. men jag har en idé på att ha lite större fiskar i karet, typ rödpacu, större sydamerikaner och kanske en arrowana. Skulle ph höjningen bli för stor för dessa? eller bara passa för malawi/tangayika?
Hejsan!
Om du ändå tänkte använda dig av glasfiber, så varför inte använda dig av plywood istället för betong? Här har du en bra länk som jag hittade här på forumet. http://www.jonolavsakvarium.com/eng_...006/index.html .
M.v.h.
Håkan
När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.
Känner mig inte bekväm med plywood till det akvariet jag har tänkt mig. Har tänkt mig att gjuta grunden till akvariet samtidigt som jag bygger mig en husgrund. Dessutom kommer jag att gjuta in någon form av värmesystem i grunden, som är kopplat till husets eget uppvärmningssystem.
Kommentar