Svärdbärarlycka

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Banderad
    Användare
    • February 2006
    • 3479

Svärdbärarlycka

Som jag tidigare skrivit här i forumet har jag svärdbärare (2+2) som sällskap till mina T. eliotti. På förmiddagen idag tyckte jag att en av honorna var extremt tjock. Eftersom jag hade ett spottkar (som normalt används till Malawihonor) över slängde jag över henne där. Nu var jag precis nere i lokalen för kvällsmatning. När jag kollade ner i det lilla plastkaret såg jag till min förvåning över 30 små yngel. Jag har inte odlat levandefödare på typ 20 år, och aldrig svärdbärare vad jag kommer ihåg. Men jag trodde inte att de fick så stora kullar....

/Jocke
  • Olorin
    Användare
    • May 2005
    • 1554

Ursprungligen postat av Banderad
    Som jag tidigare skrivit här i forumet har jag svärdbärare (2+2) som sällskap till mina T. eliotti. På förmiddagen idag tyckte jag att en av honorna var extremt tjock. Eftersom jag hade ett spottkar (som normalt används till Malawihonor) över slängde jag över henne där. Nu var jag precis nere i lokalen för kvällsmatning. När jag kollade ner i det lilla plastkaret såg jag till min förvåning över 30 små yngel. Jag har inte odlat levandefödare på typ 20 år, och aldrig svärdbärare vad jag kommer ihåg. Men jag trodde inte att de fick så stora kullar....

/Jocke
    De är som Aliens - ostoppbara. Nu börjar invasionen!
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

Kommentar

• Banderad
      Användare
      • February 2006
      • 3479

Jag skulle nog tro att 6 eliotti kan äta ganska stora mängder svärdbäraryngel.... Men jag ska ta och dra upp dessa 30 i alla fall.

/Jocke

Kommentar

• larsa
        Banned
        • April 2006
        • 198

Jag skulle nog tro att 6 eliotti kan äta ganska stora mängder svärdbäraryngel.... Men jag ska ta och dra upp dessa 30 i alla fall.

/Jocke
        det gör du rätt i!tänk dig i en snar famtid en massa fina svärdbärare med 6 elliotti som kanske blr som dom 10? alltså i agathas roman? elaka rackarna det där

Kommentar

• Lutt
          Användare
          • October 2005
          • 1919

När jag höll på med ungfödare så hade jag enorma svärdbärarhonor och jag skämtar inte om de fick mellan 80-120 yngel.

Kommentar

• einar V
            Användare
            • February 2009
            • 37

/Jocke
            Förut så odlade jag guppy jag höll inte på så länge.Det blev kanske en 20 fiskar totalt.Kanske mer.Det var bara för någon månad så slutade jag.Höll bara på i någon månad pågrund av flytt Nu har jag ett akvarium som rymmer 450liter med tillbehör.Någon gång ska jag nog köpa svärdbärare.
            450liter guppy

Kommentar

Arbetssätt...