Hej allesammans, här kommer en kort påminnelse om att det i morgon den 14/4 är nytt möte i GCG. Denna gång kommer Kaj Persson, aka DiskusKaj för att snacka om Diskus. Vi håller till i GAF´s lokaler, ser www.gcg.se för mer info och vägbeskrivning. Mötet börjar klockan 19.00 Varmt välkomna.
Möte i GCG i morgon Tisdag 14/4
Kollaps
X
-
Möte i GCG i morgon Tisdag 14/4
Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGTaggar: Ingen -
Är det någon boråsare som är sugen på att kila dit? Jag är inte sugen på att åka själv i bil, så samåkning vore ju en bra idéTony Englund -
Ohh, jag kommer! Kaj vill man ju inte missa!
Tony, kolla med Magnus! Han borde väl dit?Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Det e la inte så många andra Boråsare med i leken längre? Cheddo har ju gått undergroundKommentar
-
Kommentar
-
-
Håller me...kanon!Kommentar
-
Nja, slacker vet jag inte man kan kalla det...löneförmån eller möjligen ett uppdrag i NCS tjänst. Jag var ju runt som bästa jultomten och lämnade ut tidigare årgångar av Ciklidbladet samt informationslappar/inbetalningskort i några olika butiker i området, bland annat hos Kent i Nol (där jag också hämtade lite priser till gårdagens lotteri), sen var jag förbi Trop och dumpade några hundra tidningar där också. Herkules får också en del tidningar osv.
Allt i led att värva fler medlemmar till NCS. Efter detta så svängde jag förbi Oves i Sävedalen och käkade lite innan mötet och så vidare till Mia och hämtade upp GCG´s samlade attiraljer för fika, kaffebryggeri och "klubbmemoriablia"
Men visst...jämfört med att jobba så kanske det är betecknas som att slacka....hehe.
Tack också Kaj för ett underhållande såväl som informativ föredrag där vi fick lära oss mycket om inte minst hur man ser skillnad på snakeskin diskus och andra varienter, hur dom leker och inte, osv osv... mycket intressant även för oss "icke hardcore" diskusakvarister....Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
Kommentar