Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • liv
    NCS Medlem
    • February 2005
    • 192

    Apistogramma

    Har tenkt og ha 2 arter Apistos i et 60l.Vil det gå bra?Krysser artene seg med hverandre?
    det skal være 1han på 2 hunner.Karet er ellers befolket med platy,neontetra og ancistrus.Litt avveksling fra mitt 530 med H.psittacus og S.daemon.
    jan
  • Banderad
    Användare
    • February 2006
    • 3479

    #2
    Så länge det finns honor av båda arterna lär de nog inte korsa sig, framför allt om man håller arter som inte är jättelika varandra. Problemet är nog att ett 60-liters är för litet för två arter apistos. Jag hade begränsat mig till en art. Möjligen skulle det kunna fungera med en apisto och någon substratlekare som leker öppet, typ Fjärilscikliden. Men jag hade begränsat mig till en ciklidart i ett så pass litet kar.

    /Jocke

    Kommentar

    • Olorin
      Användare
      • May 2005
      • 1554

      #3
      Ursprungligen postat av Banderad
      Så länge det finns honor av båda arterna lär de nog inte korsa sig, framför allt om man håller arter som inte är jättelika varandra. Problemet är nog att ett 60-liters är för litet för två arter apistos. Jag hade begränsat mig till en art. Möjligen skulle det kunna fungera med en apisto och någon substratlekare som leker öppet, typ Fjärilscikliden. Men jag hade begränsat mig till en ciklidart i ett så pass litet kar.

      /Jocke
      Instämmer
      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

      Kommentar

      Arbetssätt...