Malawijanne i panelen

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • April 2002
    • 5028

Ursprungligen postat av Ola Svensson
    Jag menar att "Paneldebatt är meningslöst" är fånigt och att "se bara när vi har superföredrag med världens bästa föredragshållare nu pratar jag genom alla tider max 2-4 frågor per föredrag" inte har med saken att göra.

Att huvudorsaken är att träffa varandra det anser både du och jag, visst.
    Jag är inte nöjd med ditt svar
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Gabbi
      Användare
      • April 2002
      • 897

Ursprungligen postat av Rickard
      Det gälller att välja sina ord väl

Jag tycker det skulle vara sk-t kul om t.ex. Janne Wester och Stenker hade en debatt på årets stämma om vattenvärden och temp, det kunde bli .
      Ja, ivrigt påhejade av NDS å ena sidan, och guppysällskapet å andra.
      www.akvarielagret.se/akvarieboken

Kommentar

• Kjell Fohrman
        Användare
        • April 2002
        • 4619

Ursprungligen postat av Rickard
        Det gälller att välja sina ord väl

Jag tycker det skulle vara sk-t kul om t.ex. Janne Wester och Stenker hade en debatt på årets stämma om vattenvärden och temp, det kunde bli .
        Jag ställer gärna upp också

Nej, som Ola säger så skall det självklart vara en debatt/diskussion under ordnade former för även om man inte håller med (jag höll inte med om en del av det som Jörg resp. Janne sa) så måste man ha respekt för andras åsikter.

Jag trorr uppriktigt sagt också att en debatt "öga mot öga" sker betydligt mer respektfullt än en debatt på ett forum.

Kommentar

• Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Jag ställer gärna upp också

Nej, som Ola säger så skall det självklart vara en debatt/diskussion under ordnade former för även om man inte håller med (jag höll inte med om en del av det som Jörg resp. Janne sa) så måste man ha respekt för andras åsikter.

Jag trorr uppriktigt sagt också att en debatt "öga mot öga" sker betydligt mer respektfullt än en debatt på ett forum.
          Jag hade gärna sett en debatt mellan t ex Kjell, Janne, någon från jordbruksverket, en fiskforskare, djurens rätt mm där några (inte alla) frågor fanns från början (dvs de vet i förväg vad som ska diskuteras) och de fick ge sina åsiketer Därefter skulle publiken få fråga och senare skulle ordet bli fritt. Det skulle jag gärna vara debattledare för!
          Senast redigerad av Ola Svensson; 12 April 2009, 22:29.
          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
            Jag är inte nöjd med ditt svar
            Nähä. Men då får du förklara vad du vill att jag ska svara på.
            Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• specmats
              Användare
              • December 2004
              • 3060

haha! kul och intressant i konflikt!? kan man skapa en kompromiss...
              Tropheus Duboisi halembe, so
              Melanochromis Auratus, vf
              Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• PatrikMalmo
                Användare
                • May 2005
                • 4642

Tycker att en paneldebatt per stämma är en bra idé. Det sker en massa intressanta samtal på en stämma, så att få upp några av dem i mer ordnad form så att fler kan lyssna samt ställa frågor tror jag blir mycket lyckat.

Konceptet med en debattledare tror jag är bra, om nu diskussionen går över styr eller blir för långdragen. Tror även det är bra med några ämnen givna på förhand. Kanske kan det även kopplas till att folk kan skicka in frågor på förhand, om något ämne intresserar extra mycket. Vill nog ändå gärna se en helt öppen del mot slutet där en del frågor från föredragen kan luftas lite. Som det är nu luftas dessa frågor i solen med en kall... var det läsk han skrev, Christer?!? ..i handen, vilket iof är väldigt trevligt, men det kommer inte alla till godo.

Hilsen,

P
                Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• RobbanG
                  Användare
                  • January 2004
                  • 563

Varför inte köra en paneldebatt med 3-4 erkänt kunniga hobbyodlare, respektive specilist skilda arter från någon av de större ciklidområdena. Publiken får ställa frågor om skötsel, odling etc. Varje person besvarar varje fråga då borde alla kunna lära sig något.
                  //Robert

Kommentar

• malawijanne
                    Banned
                    • November 2005
                    • 3217

Ursprungligen postat av Gabbi
                    Ja, ivrigt påhejade av NDS å ena sidan, och guppysällskapet å andra.
                    Ja nu vet jag inte vad guppysällskapet har med våran debatt på våran ciklidstämma att göra.Janne

Kommentar

• malawijanne
                      Banned
                      • November 2005
                      • 3217

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Jag har aldrig sagt att det måste vara pajkastning - tvärtom en debatt mellan olika åsikter är bara sund.

Jag är däremot rätt trött på Halleluja-attityden (vilket jag också tog upp på årsmötet) där alla skall hålla med varandra och ingen får kritisera - det blir synnerligen tråkigt.
                      Ja det vet du Kjell, att jag skulle alltid ställa upp i en debatt, om det gäller mina ämnen, ja varför ställa upp i ämnen som man inte kan vinna.
                      Ja Kjell jag kommer närmare och närmare vad du sa om mig på stämman.Janne

Kommentar

Arbetssätt...