Ja som sagt, planeringen är inte helt klar ännu! Men jordätarna skall i iaf!!!
720 L Projekt, Sydamerikanskt Apistogramma
Kollaps
X
-
-
Skall bli otroligt kul att se när detta blir klart, hoppas du blir lika nöjd med dina firrar som jag blev med mina när jag började köra jordätare
Är det bara vatten som skall till nu eller? Och fisk givetvis.
Såg ballt ut med det blåa ljuset! Men det blir inte riktigt så blått när karet är fyllt va?
Vilka corydoras skall du ha nu då?
MVH // MathiasOver and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
Skall bli otroligt kul att se när detta blir klart, hoppas du blir lika nöjd med dina firrar som jag blev med mina när jag började köra jordätare
Är det bara vatten som skall till nu eller? Och fisk givetvis.
Såg ballt ut med det blåa ljuset! Men det blir inte riktigt så blått när karet är fyllt va?
Vilka corydoras skall du ha nu då?
MVH // Mathias
Inte fått reda på vad pansarmalarna heter ännu. Vad för sorter är de du ska göra dig av med?Kommentar
-
Riktigt snyggt kar. Ska bli kul att se det färdigt.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Ser finfint ut det där, hoppas du klarar att få ner PHt.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Ja jag skall som sagt köra det tomt ett par veckor och fylla på och tömma vattnet om vartannat för att få bort så mycket avlagringar från betongen som möjligt.
Skulle dock PH stå kvar i skyhöjder... så får jag hålla något annat i där sålänge. tills det börjar sjunka.Kommentar
-
Vet inte om jag kan hålla mig till imorgon funderar på att fylla upp det nu. Någon som kan sporra mig?Kommentar
-
Kommentar
-
Haha nej tven är inte på. det har dne inte varit mycket som jag skaffade den nya "dumburken" men de är väll egentligen lite små pill med slangar odh dyligt som hindrar mig.
Men vet ni vad.
Nu kör jag!
Håll mig gärna sällskap genom detta, och håll tummarna.
TRO FAN!
Att slang delarna jag köpt inte passar på våran kökskran.
SKall se om det inte fungerar med hävert...är ca 3 M från köket och jag tror akvariet står lägre än köks bänken....Senast redigerad av FrePGun; 16 May 2009, 23:25.Kommentar
-
Haha nej tven är inte på. det har dne inte varit mycket som jag skaffade den nya "dumburken" men de är väll egentligen lite små pill med slangar odh dyligt som hindrar mig.
Men vet ni vad.
Nu kör jag!
Håll mig gärna sällskap genom detta, och håll tummarna.
TRO FAN!
Att slang delarna jag köpt inte passar på våran kökskran.
SKall se om det inte fungerar med hävert...är ca 3 M från köket och jag tror akvariet står lägre än köks bänken....
ja köpte lång slang o kör hävert till golvbrunnen i badrummet... funkar kanon, finns även lite adaptrar så man kan få slangen att passa på olika kranar! Har inte läst hela tråden, men för ett halvår sedan bytte ja ut min vanliga trädgårdslang mot en lite dyrare 19mm. Det var en kanon investering. Vattenbytena går på nolltid, samt att den slangen inte viker sig så lätt!540 mbuna + 54L yngelKommentar
-
Ja den tjockare varianten av trädgårdsslang är att föredra, vanlig 16mm? tar ju eeeevigheter att byta vatten med. Köpte tjockare slang på jula 20m för 89:- rätt överkomligt.Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
Har läst igenom hela tråden nu och jag tycker att du har ett riktigt snyggt projekt igång här.
Jag har tänkt göra något liknande nu för mitt betydligt mindre akvarium på 200l. och eftersom jag inte sett dig nämna det, så kanske du har lust att beskriva hur du gjorde med värmaren? Jag funderar på att bygga in den i något skreva i bakgrunden. Det skulle hjälpa om man visste hur andra har gjort
För övrigt den snyggaste bakgrunden jag sett hittills. Över huvud taget. Har kollat runt på en mängd olika sidor på nätet och det mesta ser ut som skit, men din bakgrund är grym!
Edit Vad heter det blå lysröret du har? Och var fick du tag i det? Skulle vara kul att ha något liknande.Kommentar
-
värmaren kommer sitta i ett utav filterfacken (det större) där jag kör med PVS rör på ett powerhead som sitter i filtermadrass.
Kul att man fått insperera någon till att börja bygga, precis som en annan blev av Per_A´s bygge.
Lite nya bilder.
Fått upp ställning och flyttat det lilla karet idag.
Ska stå ett till likadant ovan på sen i en avlägsen framtid, under blir de små baljor för kampfisks odling.
Det stora karet står just nu halvfyllt och en pump drar runt vattnet. tömma fylla tömma fylla tömma fylla i ett par veckor sen ska jag börja plantera lite och slänga i mina kejsar tetra som test piloter.
OBS!!!
Har en fråga. När jag fyllde mitt 112 Liters idag så såg jag att fram och bakruta buktar utåt.
Är detta vanligt på helglas akvarier i denna storlek? Det står HELT i våg.
Blev ju lite nervigt, men de har ju stått likadant i en månad nu.
Köpte det av Kent i Nol och det är väll något aquael liknande....Kommentar
-
Har en fråga. När jag fyllde mitt 112 Liters idag så såg jag att fram och bakruta buktar utåt.
Är detta vanligt på helglas akvarier i denna storlek? Det står HELT i våg.
Blev ju lite nervigt, men de har ju stått likadant i en månad nu.
Köpte det av Kent i Nol och det är väll något aquael liknande....mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Skönt att höra, då sover jag lite godare inatt.
Känns så skönt att allt egentligen är klart nu och man börjar närma sig målet man jobbat...Kommentar
Kommentar