medlemskort..

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • April 2002
    • 5028

Jag tycker inte att det är riktigt att alla annonsörer ska ha en lista på alla medlemmar (är det lagligt)
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Chibbe
      Användare
      • January 2009
      • 21

Medlemskort

Jag bedriver själv ett litet företag, där mäniskor betalar för att vara medlem! Jag får absolut inte ge ut mitt medlemsregister till företag eller dylikt!
      Olagligt eller inte, så det inte bra i allafall, eftersom dessa medlemslistor kan användas på fel sätt!

Jag läser i olika trådar här på forumet att medlemskapet sjunker hos Ciklid.se!
      Jag är inte alls förvånad!
      A och O är väl att ta hand om dom nya medlemmarna, så dom känner sig välkomna! Oavsett om de skriver i forumet eller inte! Medlemmarna ska väl trivas och tycka att dom får något för pengarna dom betalat in.
      Framför allt handlar det om, att dom kan tänka sig att förnya medlemskapet nästa år. Vanlig hederlig kundvård!

Det skall inte lovas saker när medlemskapet betalas in, som i vårt fall, några tidningar Ciklidbladet ( från förra året ) en almanacka och sist men inte minst så skulle medlemskortet komma senast i februari!!

Denna tråd startades i början av April och ännu har ingen ansvarig för medlemskortet uttalats sig, varför det inte har kommit eller vad som har gått fel! Folk skriker sig "hesa" över, att inte ens få ett medlemsnummer, så dom kan lägga in bilder i forumet!

Jag är ny på det här med akvarium, men vi har skaffat oss sju stycken här hemma och vi har mycket att lära oss av er med större kunskap/vishet!
      Därför gick vi med här hos er, men hur ni sköter medlemskapet är botten!
      Skulle jag sköta mina medlemmar på samma sätt gick jag snart i konkurs!

Vänligen Chibbe
      Senast redigerad av Chibbe; 28 April 2009, 10:39.
      Trav är nästan lika kul som Malawiciklider!
      www.travaren.se

Kommentar

• Danne_K
        Användare
        • February 2006
        • 777

Ursprungligen postat av Chibbe
        Jag bedriver själv ett litet företag, där mäniskor betalar för att vara medlem! Jag får absolut inte ge ut mitt medlemsregister till företag eller dylikt!
        Olagligt eller inte, så det inte bra i allafall, eftersom dessa medlemslistor kan användas på fel sätt!

Jag är inte alls förvånad!
        A och O är väl att ta hand om dom nya medlemmarna, så dom känner sig välkomna! Oavsett om de skriver i forumet eller inte! Medlemmarna ska väl trivas och tycka att dom får något för pengarna dom betalat in.
        Framför allt handlar det om, att dom kan tänka sig att förnya medlemskapet nästa år. Vanlig hederlig kundvård!

Det skall inte lovas saker när medlemskapet betalas in, som i vårt fall, några tidningar Ciklidbladet ( från förra året ) en almanacka och sist men inte minst så skulle medlemskortet komma senast i februari!!

Denna tråd startades i början av April och ännu har ingen ansvarig för medlemskortet uttalats sig, varför det inte har kommit eller vad som har gått fel! Folk skriker sig "hesa" över, att inte ens få ett medlemsnummer, så dom kan lägga in bilder i forumet!

Jag är ny på det här med akvarium, men vi har skaffat oss sju stycken här hemma och vi har mycket att lära oss av er med större kunskap/vishet!
        Därför gick vi med här hos er, men hur ni sköter medlemskapet är botten!
        Skulle jag sköta mina medlemmar på samma sätt gick jag snart i konkurs!

Vänligen Chibbe
        Beklaglikt att det ska ta sån tid förstår inte riktigt varför (även jag saknar kortet). Normalt brukar man få kortet ganska tidigt på året så något måste ha gått väldigt fel/någon har gjort en jätte miss. BTW har du förslag på hur vi ska förbättra föreningen skriv gärna i denna tråd http://www.ciklid.org/forum/showthre...=60698&page=15 jag tycker att det är intressant att höra vad nya på forumet har för åsikter. Hoppas det det löser sig snart med korten.

Kommentar

• Wilhelm
          Användare
          • April 2002
          • 9122

Medlemsantalet stiger. Går att läsa i en annan tråd!

I inlägg 25 i denna tråd har medlemsansvarig gett en förklaring.

Dessutom har Endymion fixat att en hel del nya fått sitt medlemsnummer.
          (Finns att läsa i en annan tråd)

Nu är inte jag ansvarig för någonting (Jag är ansvarslös! )
          Men informationen är utspridd i olika trådar, och även jag saknar mitt medlemskort, som jag för övrigt aldrig behövd använda.
          Senast redigerad av Wilhelm; 28 April 2009, 11:25.
          mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Micke
            Användare
            • April 2002
            • 9579

Under min tid i styrelsen diskuterades ett webbaserat medlemsregister flitigt. Främst för att främja denna punkten i stadgarna:
            underlätta kontakt och verka för ett gott kamratskap mellan föreningens medlemmar genom till exempel tidningsutgivning, webbsida och stödjande av lokala grupper
            Men också för att enklare kunna lösa problemen som diskuteras i denna tråden.

Så här säger datainspektionen:
            Medlemsregister innehåller normalt sett harmlös information, men tänk på att exempelvis medlemmar i en skytteförening kan invända mot en publicering som visar att det kan finnas vapen på en viss adress. Det kan vara lämpligt att på ett medlemsmöte diskutera vilka personuppgifter som ska finnas på föreningens webbplats. Många personer vill inte att deras adress och telefonnummer publiceras på Internet.
            Mer finns att läsa här: http://www.datainspektionen.se/lagar...g-pa-internet/

Det som diskuterades då var att ha en medlemsinloggning för att se registret. Man skulle också ge alla medlemmar mölighet att undantas genom ett aktivt val. T ex genom att meddela i CB eller brev om att listan görs tillgänglig för föreningens medlemmar och rabattbutiker, om man inte vill finnas med måste man själv aktivt meddela detta.
            De som väljer att inte finnas med visas då bara vid styrelseinloggning i registret.

Jag vet inte om detta är något som diskuteras fortfarande, men jag tror att det skulle kunna underlätta en hel del.
            Senast redigerad av Micke; 28 April 2009, 14:00.
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Mikael W
              NCS Medlem

• August 2002
              • 8621

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
              Var nu lite positiv
              du kan klippa ut rutan (ps det är bara en tidning)
              Klippa sönder CB? Aldrig i livet!
              mvh
              Mikael W
              (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• Danne_K
                Användare
                • February 2006
                • 777

Ursprungligen postat av Mikael W
                Klippa sönder CB? Aldrig i livet!
                Jag känner väll lite samma. men kanske jag är för pedantisk

Kommentar

• Chibbe
                  Användare
                  • January 2009
                  • 21

Ursprungligen postat av Wilhelm

Ok... Medlemsantalet stiger säger du!
                  Ljuger verksamhetsberättelsen för 2008?

I inlägg 25 i denna tråd har medlemsansvarig gett en förklaring.
                  Förklaring?
                  Jag tycker det mest är en ursäkt och att vi som väntar får vänta ett "tag" till!

Dessutom har Endymion fixat att en hel del nya fått sitt medlemsnummer.
                  (Finns att läsa i en annan tråd)
                  Det var positivt att höra!
                  Jag hoppas att det går att ordna, så att alla kan få sitt medlemsnummer/kort inom snar framtid och denna tråd kan läggas ned!!

Nu är inte jag ansvarig för någonting (Jag är ansvarslös! )
                  Men informationen är utspridd i olika trådar, och även jag saknar mitt medlemskort, som jag för övrigt aldrig behövd använda.
                  Jag är inte ute efter att kritisera någon ansvarig, men det som utlovas ska hållas till fullo! Annars är det falsk marknadsföring! Det blir inte några nya medlemmar och risken är därmed att ekonomin är ännu sämre 2009!
                  Mvh Chibbe...
                  Senast redigerad av Chibbe; 28 April 2009, 17:42.
                  www.travaren.se

Kommentar

• Micke H
                    NCS Medlem
                    • October 2003
                    • 144

Hejsan

Fixa medlemskortet fort som sjutton så ni håller vad ni lovat.
                    Fundera sen hur ni vill göra till nästa år .Då kan ni i lugn och ro tänka ut något bra.
                    Börjar ni fundera nu så lär inte korten komma ut förrän efter sommaren.

Ska man skicka ut listor till de företag som har rabatt då vill jag som medlem veta det innan jag väljer att gå med.

Har det blivit fel så brukar det bästa vara att rätta till det så snabbt som möjligt

Micke H
                    540 liter +222 +222 +100

Kommentar

• Mikael W
                      NCS Medlem

• August 2002
                      • 8621

Jag
                      Ursprungligen postat av Wilhelm

Ok... Medlemsantalet stiger säger du!
                      Ljuger verksamhetsberättelsen för 2008?
                      http://www.ciklid.org/joomla/index.p...29&Item id=31

Båda har rätt:
                      Verksamhetsberättelsen 2008: Föreningen hade vid ingången av verksamhetsåret 1 183 medlemmar och vid årets slut 940 medlemmar. Medlemsantalet minskade således med 20,5 %.
                      År 2009: I april 2009 hade vi 886 medlemmar mot 840 i april 2008. Fortsätter det så, ökar medlemsantalet i år.
                      mvh
                      Mikael W
                      (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• Mikael W
                        NCS Medlem

• August 2002
                        • 8621

Ursprungligen postat av Micke H
                        Hejsan

Fundera sen hur ni vill göra till nästa år .Då kan ni i lugn och ro tänka ut något bra.

Ska man skicka ut listor till de företag som har rabatt då vill jag som medlem veta det innan jag väljer att gå med.

Har det blivit fel så brukar det bästa vara att rätta till det så snabbt som möjligt

Micke H
                        Precis. Först fixar vi medlemskortet 2009.
                        Därefter funderar vi hur gör framgent, dvs 2010 och framåt. Och här tar vi gärna emot förslag av er. Visa av skadan ska vi se till att vi har medlemskorten färdigt tryckta i god tid före jul, så vi kan posta ut dem genast anefter när vi får in medlemsavgifterna.
                        mvh
                        Mikael W
                        (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• Byttorp
                          Användare
                          • November 2003
                          • 1585

Ursprungligen postat av Micke H
                          Hejsan

Micke H
                          Som sagt, det går att skylla på mycket och komma med undanflykter, men de personer som kontaktat mig och fått reda på när korten väntas komma ut till medlemmarna har fått den infon baserat på den info som jag just då har haft att lämna... att sedan den person som skulle gjort korten och tryckt dom samma inte har levererat efter månader av påtryckning är synd. Visst jag kunde satt mig och knåpat i hop ett kort i word och skickat ut det men då hade det inte blivit lika snyggt som det nu blir.

Av inläggen i denna tråden att tyda så ser jag fram emot två privata meddelanden från chibbe och Micke H som gärna ställer upp för lite ideellt arbete framöver

Sen förstår jag inte "problemet" med att lämna ut namn och ort till de butiker som är rabattbutiker för att underlätta den här hanteringen (det är ju inte kompletta adressregister med adress, personnummer, sexuell läggning eller akvaristiks inriktning som omnämns utan det handlar ju enbart om att förenkla handhavandet med kort och annat. Sen som du skriver christer så kan det blir lite administrativt knöligt att hålla koll på vem som är medlem och inte när vi går över till att ha löpande medlemsskap som man istället säger upp när man vill gå ur och då behöver man inte som idag förnya varje år...undras hur många medlemmar som läst den stadgeändringen eller som får reda på det just nu....

Men men...summa sumarum, korten bör ha varit ut i jan/februari och inte i april/maj.
                          Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                          Ordförande GCG

Kommentar

• Chibbe
                            Användare
                            • January 2009
                            • 21

Ursprungligen postat av Byttorp
                            Som sagt, det går att skylla på mycket och komma med undanflykter, men de personer som kontaktat mig och fått reda på när korten väntas komma ut till medlemmarna har fått den infon baserat på den info som jag just då har haft att lämna... att sedan den person som skulle gjort korten och tryckt dom samma inte har levererat efter månader av påtryckning är synd. Visst jag kunde satt mig och knåpat i hop ett kort i word och skickat ut det men då hade det inte blivit lika snyggt som det nu blir.

Av inläggen i denna tråden att tyda så ser jag fram emot två privata meddelanden från chibbe och Micke H som gärna ställer upp för lite ideellt arbete framöver

Sen förstår jag inte "problemet" med att lämna ut namn och ort till de butiker som är rabattbutiker för att underlätta den här hanteringen (det är ju inte kompletta adressregister med adress, personnummer, sexuell läggning eller akvaristiks inriktning som omnämns utan det handlar ju enbart om att förenkla handhavandet med kort och annat. Sen som du skriver christer så kan det blir lite administrativt knöligt att hålla koll på vem som är medlem och inte när vi går över till att ha löpande medlemsskap som man istället säger upp när man vill gå ur och då behöver man inte som idag förnya varje år...undras hur många medlemmar som läst den stadgeändringen eller som får reda på det just nu....

Men men...summa sumarum, korten bör ha varit ut i jan/februari och inte i april/maj.
                            Jag kan gärna ställa upp med ideellt arbete framöver och det skulle vara riktigt kul!
                            Just nu räcker dygnets 24 timmar inte till, då jag jobbar mer eller mindre ideellt med min egen sida! Jag tar hand mina 180 medlemmar helt ensam!

Jag tycker det är en heders sak att hålla vad jag lovar, när jag får nya medlemmar.
                            Jag tar till och med ledigt från mitt ordinarie arbete för att det hela ska fungera till medlemmarnas förmån.

Du har ensam fått stå upp för ursäkten och förklaring från Ciklid.se sida!
                            Du har nu ordnat, så att dessa medlemskort är på gång och det tycker
                            jag att du ska ha en stor eloge för!

Jag har dessutom kollat med flera olika instanser med att lämna ut mitt medlemsregister till andra företag, då jag fått förfrågningar om detta.
                            Jag får inte göra det eftersom jag driver ett enskilt företag!
                            Däremot kanske en förening får göra det, men kolla upp detta ordentligt
                            innan, ni lämnar ut medlemsregistret till dom affärerna som ska ge procent
                            till medlemmarna! Det kan faktiskt hända att dessa listor hamnar i fel händer.

Ett förslag till förenkling kanske skulle vara att uppge sitt medlemsnummer till affären som jag vill utnyttja rabatten hos. Om affären inte litar eller tror på personen i fråga, kan väl denna affär kunna gå in och söka medlemsnumret på Ciklid.se och plocka fram namnet därigenom? En sådan sök funktion i registret ska väl inte vara varken kostsamt eller krångligt. Dom flesta affärer har väl tillgång till en data i dagsläget.
                            Är detta genomförbart?

Om det skulle funka, så skulle medlemskorten vara ett minne blott och kostnaden/tiden också, som det för med sig att hantera detta.
                            Som Christer på akvarielagret var inne på, att vill man ändå ha ett medlemskort kan man kanske printa ut det från Ciklid.se
                            Mvh Chibbe
                            Senast redigerad av Chibbe; 29 April 2009, 18:55.
                            www.travaren.se

Kommentar

• APT
                              Användare
                              • March 2009
                              • 4

Jag har inte fått mitt medlemskort..

Trodde bara det var jag som var mobbad..

//Anders

Kommentar

• Museo12
                                Användare
                                • October 2005
                                • 153

Hur länge till måste vi vänta på medlemskort? Är ny medlem (betalade i jan-feb), så jag kan inte alltid få rabatt. Det här börjar bli trist och falsk marknadsföring. (ursäkta jag tar i, men för flertalet veckor sedan blev jag lovad ett "nästa vecka" och ja tiden har gått).

Kommentar

Arbetssätt...