Nästan Direkt från Stämman

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olorin
    Användare
    • May 2005
    • 1554

Ursprungligen postat av malawijanne
    Ja det var ju en strålande kommentar Alexander. Ohyes.
    Nej, det är precis sådana kommentarer som gör att det kvinnliga könet kommer till korta.
    Nej, gör så här istället, tycker ni om henne, så säg det till henne personligen på plats, istället för att dregla över henne tre dagar senare på ett ciklidforum.
    Är det bara jag som tycker så.Janne
    Ähh, det är nog bara artighet. Att skriva motsatsen vore ju en kränkning så det blir bara såna här inlägg ju. Inget att hetsa upp sig för Janne.
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

Kommentar

• Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

Ja, jag känner mig inte det minsta träffad.
      Men det är klart vill ni sitta i grottor med en fotogenlampa inte mig emot, då får jag mera plats på jorden.
      Nej jag tycker att denna diskussion om våran miljö, den är fruktansvärd överdriven minst sagt.Janne
      Well, fotogenlampor använde man ju förr som akvarievärmare så varför inte

Även om du nu skiter i miljön, så kanske du bekymrar dig om din plånbok åtminstone. Många av tipsen för en bättre miljön sparar också energi, vilket sparar pengar.

Kommentar

• Kjell Fohrman
        Användare
        • April 2002
        • 4619

Nej, det är precis sådana kommentarer som gör att det kvinnliga könet kommer till korta.
        Nej, gör så här istället, tycker ni om henne, så säg det till henne personligen på plats, istället för att dregla över henne tre dagar senare på ett ciklidforum.
        Well, visst är hon snygg, men jag är så gammal att jag istället dreglar över den smarriga efterätten som hon bjöd på (se glasen hon bär på fotot)

Kommentar

• cf.akvarielagret
          Användare
          • April 2002
          • 5028

Inte nog med det Janne, hon har ett riktigt arbete
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Lars Andersson
            NCS Medlem
            • October 2002
            • 601

Knepigt ämne. Själv har jag alltid i tanke att jag bemöter kvinnor på samma sätt som jag vill att min dotter skall bli bemött av andra män. Det ger mig en god vägledning i mitt sätt att se på kvinnofrågor. Jag tillhör dock dem som uppskattar skillnaden, och som ogillar likriktningen, i könsfrågor.

Kanske skulle, det i mina öron otrevliga, ordet respekt kanske vara på sin plats i den här frågan.

Vi som hunnit över toppen på livets bana och som far utför i en hiskla fart måste också ha stor förståelse för de hormonstinna ungtupparna och kunna ta deras vrål med en klackspark. Är det inte värre än så här så tycker jag att vi kan le åt det.
            Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

Kommentar

• Lars Andersson
              NCS Medlem
              • October 2002
              • 601

Medan jag bemödade mig om att formulera mig så att ingen skulle bli kränkt så hann det att komma tre inlägg före.

Janne, Du är en viktig person för vårt forum. Var stolt över att Du lyckades få fyra personer att kasta sig över tangentbordet. Det är nästan ingen annan som lyckats med det. Aktiviteten på forumet tycker jag är låg så det är bra att Du skriver vad Du tycker.

Tack för Dina inlägg som berör och engagerar många av oss andra.

Kommentar

• cf.akvarielagret
                Användare
                • April 2002
                • 5028

Och.Janne
                Eftersom hon arbetar kanske hon inte har lika mycket fritid som dig.....

för det andra maken till trådkapare finns bara hos dig och
                en annan viss dam
                det vore bättre att du kom i verkligheten än att gömma sig bakom en dator.
                vi som var där njöt av samvaron
                jag är Ateist
                men Gud talade till mig
                Gud är stor
                jag frågade hur stor ? inget svar
                han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Lars Andersson
                  NCS Medlem
                  • October 2002
                  • 601

Sovdags

Nä Du Janne, Jag skiter i att skriva något om kärnkraften. Jag satt och formulerade mig en stund och sen bestämde jag mig för att låta det vara. Har Du inget annat att komma med så går jag och lägger mig för klockan är kvart över fyra på morgonen hos mig. Det är ju många "fredagskvällar" denna långhelg så vi får väl se.
                  Senast redigerad av Ola Svensson; 11 April 2009, 09:51.

Kommentar

• PatrikMalmo
                    Användare
                    • May 2005
                    • 4642

Ja, du har delvis rätt Kjell. (som vanligt).
                    Men den bistra sanningen är att ju mer vi sparar på våran energi, ju mer kostar det i andra kostnader. typ fasta avgifter, avgifter för totalt värdelösa vindkraftverk, eller andra så kallade sponsrade energiprojekt med miljöpartiet i spetsen. Jag har ju varit med några år nu och sett våran så kallade energipolitik.
                    Nej fram för nya atomkraftverk, lägg ner dom så kallade miljövänliga projekt som vindkraftverk och andra projekt.
                    Men som du säger så lär det aldrig bli billigare med energi.
                    Men det beror inte på att jag sparar, det är helt politiskt, bara politikerna vågar säga emot miljöpartiet, så ska ni se att det kan bli billig el.Janne
                    Det där menar jag inte riktigt stämmer. Visst, det kostar att utveckla vindkraften, men det kostade att utveckla kärnkraften också. Tog ett bra tag innan det var lönsamt. Billig el är en femma, bra el är en annan femma. Att utveckla saker tar tid och kostar. Om man kan driva saker med vind och vågor så är det helt enkelt klockrent. Vägen dit är svårare - men en bättre väg än kärnkraft. Jag är lite lack på att allt ska vara billigast, alltid. Jag är övertygad om att om vi alltid väljer det billigaste alternativet så biter vi oss själva i svansen, och dör ut på kuppen. Men, men. Det kanske gäller framtida generationer, så varför bry sig? *ironisk*

Stämman var annars finfin, och jag greppar inte varför man blir upprörd över kommentarer om en söt servitris. För det är hon, verkligt söt minsann. Man kan alldeles njuta av ögonfägring utan att ha några andra tankar i sinnet. Hon kom ut och rökte när vi stod utanför, och hjärnkontoret är fullständigt i ordning också kan jag meddela. Söt, skärpt, ung och världen framför sig - sådant gör mig lycklig att se.

Hilsen,

P
                    Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Wilhelm
                      Användare
                      • April 2002
                      • 9122

Ursprungligen postat av PatrikMalmo

Stämman var annars finfin, och jag greppar inte varför man blir upprörd över kommentarer om en söt servitris. För det är hon, verkligt söt minsann. Man kan alldeles njuta av ögonfägring utan att ha några andra tankar i sinnet. Hon kom ut och rökte när vi stod utanför, och hjärnkontoret är fullständigt i ordning också kan jag meddela. Söt, skärpt, ung och världen framför sig - sådant gör mig lycklig att se.

Hilsen,

P
                      Med dessa fina ord, fortsätter vi med vad denna tråd handlar om, nämligen stämman!
                      mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Wilhelm
                        Användare
                        • April 2002
                        • 9122

Janne!
                        Öppna en egen tråd med dina energifunderingar!
                        mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

Kommentar

• Lutt
                          Användare
                          • October 2005
                          • 1919

Det verkar som de flesta var nöjda med stämman och att ni hade trevligt
                          Får se om man åker upp till fiendeland nästa år
                          Senast redigerad av Ola Svensson; 11 April 2009, 15:15.

Kommentar

• Kjell Fohrman
                            Användare
                            • April 2002
                            • 4619

Men som du säger så lär det aldrig bli billigare med energi.
                            Men det beror inte på att jag sparar, det är helt politiskt, bara politikerna vågar säga emot miljöpartiet, så ska ni se att det kan bli billig el.Janne
                            Som jag nämnde i mitt föredrag på stämman så är elpriset i Tyskland idag (och var det även då jag hade ett företag därnere) 4 ggr högre än i Sverige - så det har inte mycket med miljöpartiet att göra.

I övrigt håller jag med Patrik (om vindkraften) samt Wilhelm (om att det nog är bättre om vi håller oss till ämnet)

Kommentar

• Wilhelm
                              Användare
                              • April 2002
                              • 9122

Ursprungligen postat av Lutt
                              Får se om man åker upp till fiendeland nästa år
                              Klart du ska!
                              mvh Wilhelm

Kommentar

• Rickard
                                Användare
                                • April 2002
                                • 727

Det var en kanonstämma och det var väl första gången det någonsin diskuterades miljö på en akvariemässa. Tyvärr missade det jag det föredraget men jag är alldeles övertygad att det var inte tillägnat kärnkraftens vara eller icke vara.

Håll tråden till sitt rätta ämne och andra ämnen får sina egna trådar.
                                M.v.h.
                                Rickard

Kommentar

Arbetssätt...