Nästan Direkt från Stämman
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av malawijanneJa, jag känner mig inte det minsta träffad.
Men det är klart vill ni sitta i grottor med en fotogenlampa inte mig emot, då får jag mera plats på jorden.
Nej jag tycker att denna diskussion om våran miljö, den är fruktansvärd överdriven minst sagt.Janne
Även om du nu skiter i miljön, så kanske du bekymrar dig om din plånbok åtminstone. Många av tipsen för en bättre miljön sparar också energi, vilket sparar pengar.Kommentar
-
Ja det var ju en strålande kommentar Alexander. Ohyes.
Nej, det är precis sådana kommentarer som gör att det kvinnliga könet kommer till korta.
Nej, gör så här istället, tycker ni om henne, så säg det till henne personligen på plats, istället för att dregla över henne tre dagar senare på ett ciklidforum.
Är det bara jag som tycker så.JanneKommentar
-
Nej, det är precis sådana kommentarer som gör att det kvinnliga könet kommer till korta.
Nej, gör så här istället, tycker ni om henne, så säg det till henne personligen på plats, istället för att dregla över henne tre dagar senare på ett ciklidforum.
Är det bara jag som tycker så.Jannejag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Är det bara jag som tycker så.Janne
Kanske skulle, det i mina öron otrevliga, ordet respekt kanske vara på sin plats i den här frågan.
Vi som hunnit över toppen på livets bana och som far utför i en hiskla fart måste också ha stor förståelse för de hormonstinna ungtupparna och kunna ta deras vrål med en klackspark. Är det inte värre än så här så tycker jag att vi kan le åt det.Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4Kommentar
-
Medan jag bemödade mig om att formulera mig så att ingen skulle bli kränkt så hann det att komma tre inlägg före.
Janne, Du är en viktig person för vårt forum. Var stolt över att Du lyckades få fyra personer att kasta sig över tangentbordet. Det är nästan ingen annan som lyckats med det. Aktiviteten på forumet tycker jag är låg så det är bra att Du skriver vad Du tycker.
Tack för Dina inlägg som berör och engagerar många av oss andra.Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4Kommentar
-
Ursprungligen postat av malawijanneOch.Janne
för det andra maken till trådkapare finns bara hos dig och
en annan viss dam
det vore bättre att du kom i verkligheten än att gömma sig bakom en dator.
vi som var där njöt av samvaronjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Sovdags
Nä Du Janne, Jag skiter i att skriva något om kärnkraften. Jag satt och formulerade mig en stund och sen bestämde jag mig för att låta det vara. Har Du inget annat att komma med så går jag och lägger mig för klockan är kvart över fyra på morgonen hos mig. Det är ju många "fredagskvällar" denna långhelg så vi får väl se.Senast redigerad av Ola Svensson; 11 April 2009, 09:51.Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4Kommentar
-
Ursprungligen postat av malawijanneJa, du har delvis rätt Kjell. (som vanligt).
Men den bistra sanningen är att ju mer vi sparar på våran energi, ju mer kostar det i andra kostnader. typ fasta avgifter, avgifter för totalt värdelösa vindkraftverk, eller andra så kallade sponsrade energiprojekt med miljöpartiet i spetsen. Jag har ju varit med några år nu och sett våran så kallade energipolitik.
Nej fram för nya atomkraftverk, lägg ner dom så kallade miljövänliga projekt som vindkraftverk och andra projekt.
Men som du säger så lär det aldrig bli billigare med energi.
Men det beror inte på att jag sparar, det är helt politiskt, bara politikerna vågar säga emot miljöpartiet, så ska ni se att det kan bli billig el.Janne
Stämman var annars finfin, och jag greppar inte varför man blir upprörd över kommentarer om en söt servitris. För det är hon, verkligt söt minsann. Man kan alldeles njuta av ögonfägring utan att ha några andra tankar i sinnet. Hon kom ut och rökte när vi stod utanför, och hjärnkontoret är fullständigt i ordning också kan jag meddela. Söt, skärpt, ung och världen framför sig - sådant gör mig lycklig att se.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Stämman var annars finfin, och jag greppar inte varför man blir upprörd över kommentarer om en söt servitris. För det är hon, verkligt söt minsann. Man kan alldeles njuta av ögonfägring utan att ha några andra tankar i sinnet. Hon kom ut och rökte när vi stod utanför, och hjärnkontoret är fullständigt i ordning också kan jag meddela. Söt, skärpt, ung och världen framför sig - sådant gör mig lycklig att se.
Hilsen,
Pmvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Janne!
Öppna en egen tråd med dina energifunderingar!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
-
Det verkar som de flesta var nöjda med stämman och att ni hade trevligt
Får se om man åker upp till fiendeland nästa årSenast redigerad av Ola Svensson; 11 April 2009, 15:15.Kommentar
-
Ursprungligen postat av malawijanneMen som du säger så lär det aldrig bli billigare med energi.
Men det beror inte på att jag sparar, det är helt politiskt, bara politikerna vågar säga emot miljöpartiet, så ska ni se att det kan bli billig el.Janne
I övrigt håller jag med Patrik (om vindkraften) samt Wilhelm (om att det nog är bättre om vi håller oss till ämnet)Kommentar
-
mvh Wilhelm
-
Det var en kanonstämma och det var väl första gången det någonsin diskuterades miljö på en akvariemässa. Tyvärr missade det jag det föredraget men jag är alldeles övertygad att det var inte tillägnat kärnkraftens vara eller icke vara.
Håll tråden till sitt rätta ämne och andra ämnen får sina egna trådar.M.v.h.
RickardKommentar
Kommentar