If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Kanonkul bildartikel Kjell. Fick själv en hel del kritik när du listade upp hur ett miljösvin i akvaristiska sammanhang är.
a) ett oisolerat akvarium
b) varmt vatten (26-30 grader)
c) stora och täta vattenbyten
d) ineffektivt biologiskt filter
e) inga växter (eller bara långsamväxande) i akvariet
f) energislukande belysning utan reflektorer
g) lång belysningstid
h) stora fiskar som inte går att packa tätt under transporten
i) odlad fisk
Well, vem känner sig inte träffad. Det gör vi nog alla i mer eller mindre grad
Det viktiga är väl att oavsett var man befinner sig på +- skalan att man framöver tänker mer på miljön och försöker förbättra sig.
Tack för berömmet Micke och Alexander.
jag instämmer med föregående även om jag klarade mig ändå ganska lindirigt undan dock blir det att fara och inskaffa effektiva reflektorer hade ingen aning att dom gjorde så stor skillnad. Är kanske inte så svårt att förstå att det gör skillnad men upp till 300% el vad var det nu du sa det var ju helt enormt.. Kanske blir att man kör med lysrör iställe för mh som jag hade tänkt till min kommande växt tank. Tack för ett kanon föredrag.
Vill bara tacka för en väl genomförd stämma.
Tyckte att det flöt på bra,en del av föredragen tilltalade mig mer än andra,men så borde det vara för alla.Klart bäst tyckte jag att Janne Wester var.
Intressant också med en "omruskning" av ledningen i SARF.
Vill även precis som Daniel och Patrik gjort tacka Bolliskillarna som vigde hela sin fredag åt oss,och gjorde det möjligt för oss att besöka fler ställen än vi beräknat.
Ja det var ju en strålande kommentar Alexander. Ohyes.
Nej, det är precis sådana kommentarer som gör att det kvinnliga könet kommer till korta.
Nej, gör så här istället, tycker ni om henne, så säg det till henne personligen på plats, istället för att dregla över henne tre dagar senare på ett ciklidforum.
Är det bara jag som tycker så.Janne
Kommentar