Ja alldeles fantastisk tråd. Kul att du orkar lägga ner energi på oss här hemma så att vi nästan känner att vi reser vi oxå
Hong Kong tråden
Kollaps
X
-
Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort. -
Intressant det är fotot med fiskar i påsar. Hur länge har de dem hängande i färdiga påsar månntro?Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Lite berorende på vad det är för fisk men omsättningen är så stor att nästan ingen fisk kommer att lämna påsen innan den är såld. Varje kväll och varje morgon packar man om fisken och byter allt vatten på den tills dess att antingen fisken säljs eller dör. Får jag gissa så kommer femtio procent att säljas dag ett medan exempelvis halvvuxna Aulonocara hanar kan bli hängande 5 - 7 dagar. Honor finns inte till salu.Senast redigerad av Lars Andersson; 12 April 2009, 18:03.Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4Kommentar
-
Idag har jag knäppt 350 bilder, varav ca 150 på olika spårvagnar. Jag har planer på att någon gång göra en bildserie av HK spårvagnar. Tillsammans med de ca 400 bilder jag har tidgare på spårvagnar så är de grunden för att plocka ut ca 40 - 60 bilder. De flesta med olika reklammålningar. Och nästan alla i stående format.
Idag började den ena elektronikmässan och imorgon den andra. Jag vet inte om att man tidigare kört två elekronikmässor samtidigt i olika mässhallar här i HK. Jag skall på en i morgon och sedan den andra i en dag senare i veckan. Jag jobbar inte längre inom det gebietet, och jag åkte inte hit därför, men det kan vara kul att gå och titta. Dessutom så finns ju specialintresset LED som jag hoppas få ta del lite av. Jag skall gå på ett seminarium om LED som hålls av en ledande europeisk tillverkare.
Bifogar en blå Adidas tram på väg till Happy Valley.Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4Kommentar
-
Luftkran
Köpte ett par luftkranar för 20 kr st.Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4Kommentar
-
Din reseberättelse från Hong Kong tycker jag är alldeles lysande, skön text och goa bilder.
Detsamma tycker jag om din Malawi tråd.
Jag följer dem med spänning eftersom jag troligtvis själv aldrig kommer att åka dit.
Mvh Göranhttp://www.skovdeaf.se/
http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
http://www.skovdefagelklubb.se/Kommentar
-
Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Vet ju inte men känslan är inte alls skräp. Känslan är lite av hur det kändes när man vred på kranarna till den första ångmaskinen. Stablit och säkert. Till saken hör att jag trodde kranarna kostade 4 kronor st i butiken. Jag missuppfattade den kinesiska texten på lådan. Så jag var lite besviken när jag gick ur butiken. Men jag inser vad kostnaden skulle vara att få en sån här pryl tillverkad i Europa.Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4Kommentar
-
Annat CF kort
Här är delvis det jag hade tänkt visa från Shek O. Dessutom Erik på väg hem från kvällens middagsparty med vännerna i familjen Lee. Ja, inte Bruce Lees familj men fick med honom också från strandpromenaden som just denna lilla sträcka kallas "The Walk of Stars" och har handavtryck av de flesta stora HK filmstjärnor.Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4Kommentar
-
Kens Aquarium
Jag har nu varit hos Ken och talat med honom. Han gav mig tillstånd att, utan att se bilderna, lägga ut dom. Jag gav honom adressen till hemsidan för att han själv skulle kunna kolla på bilderna. Ken importerar själv från Afrika och hade mer VF ciklider än vad jag någonsin sett i någon affär i Sverige. Hans affär är bara fyra månader gammal och ligger på 1/F, No 171 Tung Choi Street. Alltså en våning upp från markplanet.
Hans webadress är http://kensafricancichlid.com/
På vägen till Ken så regnade det häftigt. Det rann häftigt i rännstenarna och det var tur jag åkte buss de ca 600 meterna till Ken.Senast redigerad av Lars Andersson; 13 April 2009, 17:34.Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4Kommentar
-
Vilka kul bilder
gillade fågelholkarna
mer bilder till forumetjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
Kommentar