Toppen då är jag helt med på hur det fungerar, en liten sak till, kommer det inte in en jäkla massa grus genom ett sånnt storthål? alltså även om man inte öser i grus precis utanför, blir inte suget så stort att det dras in i filterkammaren?
Samma med yngel riskerar inte dom att sugas upp imot filtret och fastna?
Man kanske bör ha något slags raster i öppningen man gör?
Hur tjockt med filter har i din filterkammare? Borde ju ju gå att klämma i en kub på 15x15x30 iaf så att det ändå finns plats kvar för pumpen längst upp? Och sen ett borrat PVC rör ner i det och pumparna ovanpå, dock måste ju doppvärmaren få plats i ett utav kammarrummen också, suck mycket som ska gå ihop.
Jobbar som en idiot hela helgen så på måndag bär det iaf av till diverse affärer.
Pumparna får nog dock vänta för ciklidhobby i Nol hade stängt måndagar och jag vill handla mina grejer där.
Samma med yngel riskerar inte dom att sugas upp imot filtret och fastna?
Man kanske bör ha något slags raster i öppningen man gör?
Hur tjockt med filter har i din filterkammare? Borde ju ju gå att klämma i en kub på 15x15x30 iaf så att det ändå finns plats kvar för pumpen längst upp? Och sen ett borrat PVC rör ner i det och pumparna ovanpå, dock måste ju doppvärmaren få plats i ett utav kammarrummen också, suck mycket som ska gå ihop.
Jobbar som en idiot hela helgen så på måndag bär det iaf av till diverse affärer.
Pumparna får nog dock vänta för ciklidhobby i Nol hade stängt måndagar och jag vill handla mina grejer där.
Kommentar