1300L projekt

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • discusred
    Användare
    • June 2004
    • 851

Ursprungligen postat av LN
    Visade upp detta underbara kort för min fru och fick fick fick...... ett jaha är det sånna du ska ha nu.

Hur gör ni för att övertyga era respektive??????
    Jag tror dom förstår innerst inne. Min fru gjorde det mest rommantiska härom veckan (och hon gillar inte alls mina fiskar eller kar).

Hemväg till HBG ifrån en helg i Borås och Göteborg. Rent spontant föreslår jag att vi kör inom Kungsbacka till Zoomässan där, vet där är mycket mal och dvärgciklider.
    När vi kommer till Kungsbacka så bara ratta hon in där och ger mig max en halvtimme.

Hon kanske inte var lika posetiv, när jag kommer ut nästan 3000 fattigare en halvtimme senare

Kommentar

• Marcus Karlsten
      Användare
      • January 2013
      • 318

Ursprungligen postat av Oden70
      Själva tror jag att det ända som funkar e att kassta ut dom
      Nä skämt o sidor.. Tror att det e få förunnat att ha en fru/sammbo som visar samma upprymdhet som sig själva när man hittar och sedermera tar hem något nytt i karet..
      Min egen tex tyckte att mina troffar jag hade inann såg lika dana ut all fast det var ca 14 grupper totalt. Kan ni förstå att man tycker att en ikola en katoto och en moliro alla var samma
      Då e man inte ett dugg intresserad..
      Så det e den graden av delat intresse som dom flesta akvatiker får uppleva hemma...
      Det är nog lika bra att sambon inte intresserar sej, annars hade nog
      innehållet i akvariet sett helt annorlunda ut. Nu har man ju i alla fall ett
      revir som man får bestämma över.
      www.marcuskarlsten.se
      -www.mobelspecialen.se-

Kommentar

• Oden70
        Användare
        • January 2007
        • 869

Ursprungligen postat av Marcus Karlsten
        Det är nog lika bra att sambon inte intresserar sej, annars hade nog
        innehållet i akvariet sett helt annorlunda ut. Nu har man ju i alla fall ett
        revir som man får bestämma över.
        Om frugan fått bestämma över mitt kar hade det varigt 1300L scalarer och då menar jag inte redback eller altum utan valiga massavlade marmorscalarer tror jag dom kallas för i zoobutikerna samt neon tetror. Inget illa om scalarer finns många snygga, men det e liksom inte jag.Och fasiken med neonteror det hade varigt i karet, hade fått vara ca 1000 st om dom skulle synas.. Och neontetra e ABSOLUT inte jag så det e nog tur som du skriver
        Petrochromis is da shit8)8)

Kommentar

• LN
          Användare
          • December 2004
          • 4744

Tyvärr så har min sambo ett enda veto just nu och det är ekonomidelen efter som ja trog över med 20000 i mitt senaste projekt så är hon iskall till nya inköp.
          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• Marcus Karlsten
            Användare
            • January 2013
            • 318

Ursprungligen postat av LN
            Tyvärr så har min sambo ett enda veto just nu och det är ekonomidelen efter som ja trog över med 20000 i mitt senaste projekt så är hon iskall till nya inköp.
            Jag kör med det "Köper ju bara små
            fiskar (Dvärgciklider) så de kostar inte så mycket" sen gäller det att gå in
            själv i butiken.
            www.marcuskarlsten.se
            -www.mobelspecialen.se-

Kommentar

• cf.akvarielagret
              Användare
              • April 2002
              • 5028

Skitbra bild
              jag är Ateist
              men Gud talade till mig
              Gud är stor
              jag frågade hur stor ? inget svar
              han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Oden70
                Användare
                • January 2007
                • 869

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                Tack så mycket

Kommentar

• Oden70
                  Användare
                  • January 2007
                  • 869

nu skall det bort

Kommentar

• Putte Ludde
                    Användare
                    • February 2008
                    • 107

Ursprungligen postat av Oden70
                    nu skall det bort

Ja, snacka om att man funderar på vad som kan ha hänt eftersom du välljer att göra dig av med ett så pass ny startat super fint dunder kar??!?!

Men du vet med stor sannolikhet vad du gör, så det är väll någon mening med det, kanske ännu större på gång?

Med vänliga hälsningar

Patrick

Kommentar

• salo
                      Användare
                      • April 2002
                      • 314

Fint kar, såg din annons på det, ett litet säljtips: Ha en lite ödmjukare framtoning i annonstexten, man blir ju inte jättesugen på att göra en rätt stor affär med dig med tanke på sättet du uttrycker dig.

"Karet betalas INANN det lyfts ut" och "ni får vara typ samma anntal när ni tar ut det då jag inte hjälper til". Vaddå du inte hjälper till? Självklart ska man som säljare hjälpa till med en sådan grej, särskilt då du burit in det en gång.

Om det kanske är så att du skadat dig och inte kan bära eller någon annan anledning så skriv det i så fall så ska du se att det blir sålt snabbare.

Hoppas du inte tar detta som ett personligt påhopp utan som ett litet tips i all välmening, gäller inte bara dig utan det är ofta man ser annonser som borde justeras till det lite ödmjukare. Sen förstår jag väl att man inte vill ha nya mailkompisar och "däcksparkare" men de får man försöka ignorera.
                      540 (180x60x50) under uppbyggnad
                      30L Nano under planering
                      Drömmer om ett Nanorev

Kommentar

• Qeril
                        Användare
                        • September 2008
                        • 15

håller med salo

Kommentar

• Sacrium
                          Användare
                          • November 2005
                          • 353

Skulle nog snarare säga att jag förstår lite av de formuleringarna.
                          Har haft köpare som burit ut karet och ställt på släp och packat allt, och sen försökt pruta på priset med tanke på att de vet att det är ett j-vla jobb att bära tillbaks skiten. Så har de kört en fuling och sagt att "Med tanke på den där repan där och där så tror jag inte jag kan ge mer annars kan jag nog inte ta det"

Kommentar

• djenan
                            Användare
                            • July 2006
                            • 78

Ursprungligen postat av Sacrium
                            Skulle nog snarare säga att jag förstår lite av de formuleringarna.
                            Har haft köpare som burit ut karet och ställt på släp och packat allt, och sen försökt pruta på priset med tanke på att de vet att det är ett j-vla jobb att bära tillbaks skiten. Så har de kört en fuling och sagt att "Med tanke på den där repan där och där så tror jag inte jag kan ge mer annars kan jag nog inte ta det"

Då måste det ha varit några riktiga puckon och såna går det o avläsa innan man påbörjar det hela.
                            Och man tar betalt innan det bärs ut men man SKA ha en mjuk framtoning i annonsen,enligt mig...Tror också att man får det sålt fortare då.
                            Ruggigt snygg kar annars

Kommentar

• Oden70
                              Användare
                              • January 2007
                              • 869

Ursprungligen postat av djenan
                              Då måste det ha varit några riktiga puckon och såna går det o avläsa innan man påbörjar det hela.
                              Och man tar betalt innan det bärs ut men man SKA ha en mjuk framtoning i annonsen,enligt mig...Tror också att man får det sålt fortare då.
                              Ruggigt snygg kar annars
                              handlar inte om varken att jag inte vill bära eller att jag vill ha betalt för att ingen skall pruta sen. har varigt med om att köparen kom och skulle ha det men hade inget folk så då fick jag ordna folk till att bära ut det. Vidare så vill jag ha betalt inann pga att jag vet viken tyngd och hur otympligt det e att bära och om dom tappar det eller slår av en flisa så vill jag vara säker på att det e betalt så jag inte står utan pengar och ett trasigt kar.Så jag köper det med ödmjukhet i annonsen

Kommentar

• Putte Ludde
                                Användare
                                • February 2008
                                • 107

Har du lyckats bli av med det då?

Och av ren nyfikenhet, varför sälja din vackra kreation?

Med vänliga hälsningar

Patrick

Kommentar

Arbetssätt...