1300L projekt
Kollaps
X
-
-
-
Kommentar
-
Ett av dom snyggare akvarium jag sett ! det har du lyckats bra med , mycket fina fiskar också, härligt med lite storlek! Storleken har ingen betydelse eller vad säger dom!, då säger jag : Desto större desto bättre!!!!Kommentar
-
Kommentar
-
Skönt att se att du är på gång igen Peter.
underbara foton på petrochromis kasumbeFisk gör dig smart !
/ NiklasKommentar
-
-
Kommentar
-
Då var man hemma efter Ölands trippen och det var en hemkommst som var mkt positivt. 4a tuggande Petro. sp kazumbe orange Får se om dom håller tiden ut. Sedan har min totalt misshandlade longola hona piggnat till och simmar runt i sitt 300L utan fenor men äter med god aptit
Även yngelen hade klarat sig under dessa dagar jag var borta så allt e bara positivt med hemkommstenPetrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
Då var man hemma efter Ölands trippen och det var en hemkommst som var mkt positivt. 4a tuggande Petro. sp kazumbe orange Får se om dom håller tiden ut. Sedan har min totalt misshandlade longola hona piggnat till och simmar runt i sitt 300L utan fenor men äter med god aptit
Även yngelen hade klarat sig under dessa dagar jag var borta så allt e bara positivt med hemkommsten
Grattis!Kommentar
-
Vackert akvarium och underbara fiskar!
Nyfiken, vart ifrån har du beställt akvariumet, vad har du för belysning, vad har du för renhållningssystem? =)
Grattis till ditt fina akvarium!Kommentar
-
Och tack för gratulationen. kan bara säga att jag e supernöjd själva, bara ett fel.....................
-Det e för litet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Planerar redan för ett stort, ca 4-5 kbm hobbyorgie ute i garaget.....Senast redigerad av Oden70; 17 July 2009, 20:42.Petrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
Fått måttbeställt det av mm designe i malmö. Belysningen är vanliga T8a rör 36W x 4st singel armaturer samt håller på att experimentera med lite spottar och ledbelysning. Filtreringen skötts av 80L blå filtermatta och 2st 3500L eheimepumphuvud, allt döljt bakom hörnmodulerna. Sedan e det kompleterat med 2st sunsun 1400L ytterfilter med 9W UVljus. som extra cirkulation hat jag 2st seio strempumpar på 5800L st samt 1 pumphuvud på 3000L med 2 utblås, 1 riktat upp så det ger mkt ytrörelse samt ett riktat ner för att få bra cirkulation i bottenskiktet av karet. Detta gör ett filterflöde på 9800L och 110Lfiltermatriat bestående av 80L filtermatta och 20L biobollar. det totala vattenflödet i karet är ca23.600L/tim..... Så det rör på sig
Och tack för gratulationen. kan bara säga att jag e supernöjd själva, bara ett fel.....................
-Det e för litet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Planerar redan för ett stort, ca 4-5 kbm hobbyorgie ute i garaget.....
Jo har du bilder på ditt filtersystem? mäktigt med 23.600 L/timmen...!
Jag är så jäkla imponerad av ditt nuvarande projekt, är nämligen ett liknande, i volym mässigt, som jag sitter och spånar på nämligen.
Keep up the good work!Kommentar
-
Föresten har mm designe ngn hemsida? är lite nyfken på ev kostnaden att få beställa ett liknande akavarium..Kommentar
-
Kommentar
Kommentar