Varning för stulna pumpar.
Kollaps
X
-
-
Ja är inte så säker på det. De missbrukare ja har varit i kontakt me har varit fullt medvetna om att deras levene är till skada för omgivningen o framförallt att man "skadar" sina närmaste.
O att i det läget ställa det mot att man gör sitt för att må bra känns lite konstigt.
Om man fullt medvetet snor saker från andra och lika fullt medvetet vet att man blir straffad om man blir ertappad, så är det helt naturligt att kräva sin rätt.
Det har inte att göra me sina känslor för personen man har framför sig.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
O att i det läget ställa det mot att man gör sitt för att må bra känns lite konstigt.
Om man fullt medvetet snor saker från andra och lika fullt medvetet vet att man blir straffad om man blir ertappad, så är det helt naturligt att kräva sin rätt.
Det har inte att göra me sina känslor för personen man har framför sig."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Om ja arbetar o för det får någon form av belöning kanske i pengar. Så har ja förtjänat dessa pengar. Det i sig kan ju vara en obehaglig sanning men så är det för dom flesta.
Men inte för alla. En del har kommit i den ställningen då det inte är möjligt eller inte tillräckligt att den inkomsten räcker till. Den person ser sig tvungen att gå en genväg det det systemet.
Genvägen blir ofta ta något som inte tillhör den personen, o den metoden är ofta olaglig.
O det brottet(om vi nu kan enas om att det heter så) leder till en bestraffning om man åker dit, dessutom blir den som är bestulen frågad om han/hon har fått några förluster.
Det är att kräva sin rätt. Rätten att få behålla/återfå det man äger.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Ja ok,Men vad har det med det jag skrev?"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Jag har fått domen
jag frågade om det är okej att lägga ut den på nätet
---------------------------------------------------------------
Domen är offentlig vilket innebär att vem som har rätt att ta del av den, och även att du kan lägga upp den om du vill.
Med vänlig hälsning
Emma Östman
Beredningssekreterare, Rotel 2:3, Solna tingsrätt
--------------------------------------------------------------------
är det okej
att lägga ut domen här ???
Christer Fredrikssonjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Skippa det Cf. Vill inte att några förbrytare ska bli intresserade av vårt forum.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Jag tycker att du kan visa domen men stryk eventuella namn och diarienummer, namnen är ändå ointressanta och man slipper sökmotorträffar hit om man exkluderar ovan nämnda, vilket man hade fått annars (?). Rätt så intressant som avslutning på tråden att se vilka rättsliga konsekvenser det fick.MickeKommentar
-
Jag tycker att du kan visa domen men stryk eventuella namn och diarienummer, namnen är ändå ointressanta och man slipper sökmotorträffar hit om man exkluderar ovan nämnda, vilket man hade fått annars (?). Rätt så intressant som avslutning på tråden att se vilka rättsliga konsekvenser det fick.
ingen skulle förstå sammanhanget
planen är att det kommer en länk
sedan ligger domen på min hemsida (det är en offentlig handling)
alltid roligt att sätta dit tjuvarjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Utan namn skulle ingen förstå domen då alla parter kanske trettio stycken varav 3-4 är åtalade
ingen skulle förstå sammanhanget
planen är att det kommer en länk
sedan ligger domen på min hemsida (det är en offentlig handling)
alltid roligt att sätta dit tjuvarMickeKommentar
-
Kan dra något för att reta er
Bla
Narkotikabrott kunde inte styrkas då den misstänkte sa att han fått det av en läkare
vapenbrott kunde inte styrkas då han behövde kniv i arbetet
cykelstöld kunde inte styrkas då den åtalade efteråt hittade ett kvitto på loppis 3500kr
Stölden hos mig var enligt dom åtalade inte så mycket enligt dom ca 5000kr fast bilen var så full av pumpar att det ramlade ut vid färd
enligt akvarielagret var det 50000kr
men man kunde inte bortse från dom åtalades värdering hmmm den andra hade minneslucka
vem trodde man på..............dom åtalade dvs ca 5000kr
anar ni varför det kommer att ha domslutet på hemsidanjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Kan dra något för att reta er
Bla
Narkotikabrott kunde inte styrkas då den misstänkte sa att han fått det av en läkare
vapenbrott kunde inte styrkas då han behövde kniv i arbetet
cykelstöld kunde inte styrkas då den åtalade efteråt hittade ett kvitto på loppis 3500kr
Stölden hos mig var enligt dom åtalade inte så mycket enligt dom ca 5000kr fast bilen var så full av pumpar att det ramlade ut vid färd
enligt akvarielagret var det 50000kr
men man kunde inte bortse från dom åtalades värdering hmmm den andra hade minneslucka
vem trodde man på..............dom åtalade dvs ca 5000kr
anar ni varför det kommer att ha domslutet på hemsidanKommentar
Kommentar