Varning för stulna pumpar.
Kollaps
X
-
-
Nej! Självklart hade jag blivit galet arg där å då. Men att ventilera mitt "hat & missnöje" på att snubben va limsniffare, autist, el muslim el likn. ligger bortom min värdighet.
Systemet är sjukt,men det är väl inget nytt! Att åja sig över det kan man göra, men kommer man ut med fascistoida lösningar har man fan inte bidragit med nåt posivare till denna världen. Anser jag.
Och ja, jag tror på västindienresor och liknande för 10 mille ( ? ) för busungar i förebyggande syfte.
Och ja, jag tror på behandlingsplaner för narkomaner på en å annan mille som tar minst ett år.
Men ok, jag börjar fatta så långsamt.. så länge människor & mänskligt lidande värderas i pengar kommer vi aldrig att uppnå jämlike. Det är billigare att sluta tänka/känna och hata ist.
När det gäller just Lagret så drabbade det ju ingen fattig Men i många fall så hamnar privat personer i kläm och brottslingarna har lagen på sin sida. Att folk som blir dömda till skadestånd slipper betala tillbaka när de har ett skadestånd över sig är helt ofattbart.
Man skull kunna låta dom jobba med enklare eller svårare saker och en stor del av den inkomsten skulle givetvis betalas till offren. Men utan barmärtighet då har vi ett mardröm samhälle. Det gäller att tillämpa det i rätt propotioner då. Jag har jobbat med ligister och problem barn. När det daltas med sådanna blir dom 100 ggr värre. Det måste finnas stränghet ibland tror jag.Senast redigerad av Mattias777; 09 December 2009, 15:51.Kommentar
-
Kommentar
-
Det har inte med att göra om man är autist eller muslim. Om någon vem det än är bryter sig in hos dig så begås ett vidrigt kränkande av hela din privata sfär. det handlar defenetift ej mest om pengar i detta sammanhang anser jag. Utan kränkningen i sig. Att stäla vilket jag själv gjort när jag var yngre är så fel..... Man skadar så mycket mer än egendomen, speciellt när brotten drabbar privat personer.Kommentar
-
Det har inte med att göra om man är autist eller muslim. Om någon vem det än är bryter sig in hos dig så begås ett vidrigt kränkande av hela din privata sfär. det handlar defenetift ej mest om pengar i detta sammanhang anser jag. Utan kränkningen i sig. Att stäla vilket jag själv gjort när jag var yngre är så fel..... Man skadar så mycket mer än egendomen, speciellt när brotten drabbar privat personer."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Stölden hos mig var enligt dom åtalade inte så mycket enligt dom ca 5000kr fast bilen var så full av pumpar att det ramlade ut vid färd
enligt akvarielagret var det 50000kr
men man kunde inte bortse från dom åtalades värdering hmmm den andra hade minneslucka
vem trodde man på..............dom åtalade dvs ca 5000kr
anar ni varför det kommer att ha domslutet på hemsidan
Om tjuvarna inte hade tagits så hade du fått ut mer via försäkringen?
Eller hur funkar det?MickeKommentar
-
försäkrings bolaget o jag är helt överens
man kan säga att vi är på samma sida (tack Sveland försäkringar)
Värdet var kund 50000kr
försäkringen minus självrisk o moms blev 16000kr
men jag bad dom ej betala förren allt var klartjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Underbart nya tjuvar
dom är så korkade..... jag har skitbra övervakning
två välklädda 30 åringar
snattade bara skit
5m slang 16-22 mm
och en näve snäckor.........kameran var ca 100cm ifrån rakt ner i fickan
dom kommer tillbaka ......ska bli ett nöje att visa skärpan på filmenjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Riktigt korkat, hur många knäppgökar besöker butiken per dag. Ser de inte att du har kameraövervakning? Sno för en hundring eller två och hamna i polisen register verkar ju inte riktigt smart. Jag kan förstå folk som är hemlösa och snor käk för dagen.Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Utan namn skulle ingen förstå domen då alla parter kanske trettio stycken varav 3-4 är åtalade
ingen skulle förstå sammanhanget
planen är att det kommer en länk
sedan ligger domen på min hemsida (det är en offentlig handling)
alltid roligt att sätta dit tjuvar
att han ville reglera skulden dvs det domstolen dömde dvs 7000kr.
han sa också att ett straff till han fick var att hans barn fick nys om protokollet på min hemsida. (stor glädje)
så innom en vecka är nog både jag och han lite gladarejag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Pers. ass ?! Frågade du vad för diagnos han hade?"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Det är en sak till
mister X som nu har i rättegång ska betala mig en liten summa
och har avtjänat sitt straff
vilket jag blev lite rörd av, hoppas det går bra för X
hoppas han även kan säga vem han sålde pumparna till (han är en ny människa nu)
detta kan skapa problem för någon som råkade köpa stöldgods (glädjen blir dubbel för mig)jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Det är en sak till
mister X som nu har i rättegång ska betala mig en liten summa
och har avtjänat sitt straff
vilket jag blev lite rörd av, hoppas det går bra för X
hoppas han även kan säga vem han sålde pumparna till (han är en ny människa nu)
detta kan skapa problem för någon som råkade köpa stöldgods (glädjen blir dubbel för mig)
var både trevligt o sorgligt
han har kraftig Parkinson försöker reda ut sitt liv
tycker att det var starkt gjort att komma till butiken o betala 7000kr fast han igentligen inte hade råd.
Pumparna var inte sålda till någon butik.jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Är inte världen liten
råkade hitta en annons på blocket
https://www.blocket.se/stockholm/Akv....htm?ca=11&w=1'
av en händelse är det en av dom som inte dök upp på rättegången Pe. Oskarsso.
nu försöker han sälja nya pumpar i kartong ..... undrar var dom var i nästan fyra år
konstigt nog svarade han inte på mitt mail
blir en anmälan med mitt gamla diarienummer ..... fnissjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
Kommentar