If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det finns ju som sagt en och annan att välja från när det gäller Malawi... men klart någon L-Mal kan du ju alltid ha. Vill du ha tetra och sådant så är det Amerikanska ciklider som gäller..
vet inte vad jag vill ha ha bara hört att malwisar ska vara olämpliga att blanda med andra arter.
Vet att det fins mängder med fina fiskar i sjön.
Är bara nyfiken om det fins någon med andra arter tillsamans!!
vet inte vad jag vill ha ha bara hört att malwisar ska vara olämpliga att blanda med andra arter.
Vet att det fins mängder med fina fiskar i sjön.
Är bara nyfiken om det fins någon med andra arter tillsamans!!
lite malar och kanske regnbågsfisk, men det finns arter i det oändliga bara från malawi så till en början koncentrera dej på det.läs på förutsättningar för de du vill ha och återkom, ett tips är många av varje art-då menar jag minimum 8-10st, lycka till
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Om man nu vill blanda Malawi med arter som inte finns i Malawisjön så är det ändå en del saker att tänka på. Det är viktigt att fisken i fråga inte är för liten. Tetror blir mat direkt, men även en del fiskar som har hyffsad storlek kan bli mat då deras sätt att röra sig kan göra att Cikliderna ser det som "matfisk". Men tror att det delvis beror på hur man koppar in fisken. Jag stoppade i två siamesiska algätare i ett malawikar när jag blev tvungen att lägga ner ett annat kar. Den ena åt de upp, men den andra klarade sig. När han väl överlevt några timmar hade de vant sig vid honom. Idag, 5 år senare simmar han fortfarande runt tillsammans med sina Malawivänner, störst i karet för ögonblicket. Han brukar jaga Malawicikliderna ibland.
Så visst, mycket kan funka om man gör det på rätt sätt. Beror ju väldigt mycket på om det är fullvuxna malawi du har eller inte. Sen är frågan om det egentligen är så kul att blanda, jag tycker det inte. Förutom då det gäller min Siamesiska algätare, han är lite kult här hemma.
Kommentar