Jag är rätt nöjd med att jag vakna tidigt och går och tittar till karet och ser att mina S Lecostictia är i full fart med leken, hannen kom bärandes på en rot som dom båda har putsat ett bra tag nu.. Skall bli kul att se ifall hon klarar av att ha kvar ynglen denna gången!
Tur att man vakna tidigt idag :)
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Jag är rätt nöjd med att jag vakna tidigt och går och tittar till karet och ser att mina S Lecostictia är i full fart med leken, hannen kom bärandes på en rot som dom båda har putsat ett bra tag nu.. Skall bli kul att se ifall hon klarar av att ha kvar ynglen denna gången!Små firrar trivs också bäst i stora akvarium! -
Hoppas det går vägen för dem!! Hur stor är roten som flyttades??
Mvh NiklasMina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.Kommentar
-
Jag är rätt nöjd med att jag vakna tidigt och går och tittar till karet och ser att mina S Lecostictia är i full fart med leken, hannen kom bärandes på en rot som dom båda har putsat ett bra tag nu.. Skall bli kul att se ifall hon klarar av att ha kvar ynglen denna gången!Kommentar
-
Kommentar
-
Ja det gjorde jag, dock utan framgång.. Men nu går dom i ett kar med mkt finare sand då jag fick förklarat för mig att det väldigt viktigt med fin sand.
Tydligen så skadas äggen annars och då sväljer honan alltihop.
Så jag håller tummarna nu! Får ta vara på ett gäng yngel när dom är frisimmande om det går så långt.
Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
Nu har dom lagt äggen och grävt ner rotenOver and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
Kommentar