If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det blir tyvärr inget... bra foder men det har 2 stora nackdelar.
1. det kläggar ihop i foderautomater.
2. bentonit hinnan runt varje pellet löser upp sig väldigt fort så vattnet blir otroligt dimmigt varje dag under några timmar....
Okey. Tack för svaren men mina troffar är ca 3-4 cm nu. Tycker ni att ja ska mata dom med Thera-a ett tag innan ja börjar med Cichlid formula när dom har blivit större?
Men har dom den där höga mer vf-lika formen som kan vara svår att få till med odlade yngel?
Dom jag refererar till är redrainbow och kiriza gold, ingen av dom är långsmal.
Båda arterna har ganska höga kroppar.
Jag kan ta ett foto senare och visa.
Det blir tyvärr inget... bra foder men det har 2 stora nackdelar.
1. det kläggar ihop i foderautomater.
2. bentonit hinnan runt varje pellet löser upp sig väldigt fort så vattnet blir otroligt dimmigt varje dag under några timmar....
trist att höra, när jag använde det märkte jag inget sånt, iof matar jag inte som en kycklingfarmare skämtåsido är ute efter ett intressant komplement till NLS som jag hitills är nöjd med, och även ett bra färgfoder
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Något har slagit snett med melaninet om jag förstått det rätt, fisken blir helt gul vid utfärgning.
Den har ingen större framgång i sjön så vi får nog kalla den för en odlingsform.
specmats
Fodret är riktigt bra om man har koll på mängden, inget får bli liggandes för det är då höljet löses upp och grummlar vattnet.
Något har slagit snett med melaninet om jag förstått det rätt, fisken blir helt gul vid utfärgning.
Den har ingen större framgång i sjön så vi får nog kalla den för en odlingsform.
specmats
Fodret är riktigt bra om man har koll på mängden, inget får bli liggandes för det är då höljet löses upp och grummlar vattnet.
ok och hmm!, får se om det blir en ny dyr inköp ala dainichi
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Kommentar