Fotouppdrag
Kollaps
X
-
-
Earth Hour
Tog en bild över området... det var faktiskt mörkt i nästan alla hus. Däremot var det tänt sterinljus vilket är det som syns på bilden. Komunen släckte gatubelysningen, men tyvärr var det ingen som kommit på att släcka områdets belysning.
Jag får komplettera med en bild från ikväll också så att man ser skillnaden...- 720 liter med Malawi.
Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333
Lägg till ciklid.org på iGoogle!Kommentar
-
Här kommer mina bilder från samma tillfälle, dvs. Earth Hour sett i Trollhättan. Vy över centrala delarna av staden.
Första bilden tagen ca. 20:15
Andra bilden tagen ca. 20:45
Den tredje bilden en bild tagen i furstration, av att det ändå var så få som släckte ljuset ljust på den vy jag fotade, och skall väl symbolisera vad som kan hända om vi inte tänker på miljön (jo jag vet att träd dör även utan att miljön har påverkat, men tyckte att bidlen passade ).Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Det var humor...
Men, annars verkar Trollhättan vara väldigt miljömedvetna med gasproduktion, värmekraftverk osv... tråkigt att de inte släckte ner mer.
Var på studiebesök på reningsverket får någon vecka sedan och förra året producerades 1,6 miljoner kubikmeter gas motsvarande 1,7 miljoner liter bensin!- 720 liter med Malawi.
Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333
Lägg till ciklid.org på iGoogle!Kommentar
-
Är det redan bytt till nytt uppdrag?mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Lite konstigt att resonera så, med tanke på att manifestationen ju har ett reellt syfte just detta år, genom att påverka beslutsfattare inför decembermötet i Köpenhamn. Nästa år är väl inget sådant möte aktuellt?
Nej uppdraget är inte bytt, utan ett sidospår, se det som miniuppdrag, som jag förslog igår. När Peter nappade genom att lägga upp sin bild, så lade jag upp mina.
Fortfarande är det temat hårigt som gäller.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Kanongrej när ändå tvn å datorn är nedskläckt så kan man ju lika gärna knäppa nåt kort å skicka upp här. Synd inte iden kom lite tidigare så man hunnit sett den innan timmen var slagen.
För övrigt är det kul att se alla inkomna bilder på temat hårigt!
Nu får vi se vad som kommer som nästa veckas uppdrag som cichlidaholic kommer me imorrn.
Då får det bli Grönt som gäller På sommaren är det ju lätt men nu kanske man kan få se lite andra gröna bilder4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
Här får man inte sätta ut sin egna hemsida
På min Zoon
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188Kommentar
-
I valet och kvalet
Här är en bild på nått som är grönt och skönt...eller nja..bakom det gröna är det oftast varmt och skönt iaf...Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
-
Men då kör vi på grönt denna veckan då...ser att det redan kommit in bilder...fasen va kvicka folk e då. Magnus, du vannKommentar
-
Jag lovar att det är grönt men utan blixt i duschen kan det bli så där..hehe..skall ta en ny grön då.
Ang nästa veckas ämne så kommer det att läggas ut söndag kväll efter ciklidstämman ( om man nu inte får lägga ut det redan på fredagen, just med tanke på att stämman är i antågande...)Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
lägg ut det söndag kväll eller måndag morron du...Kommentar
-
Kommentar
-
Uppladat för fredagens ölhävande, nåja tapet är ju grön i alla fall :-)
Niklas Ljung - http://invalidos-mc.comKommentar
-
grönt är skönt!mvh Wilhelm
Kommentar