Aha okej får starta fler stora kar jag har blivit frontosa biten
Frontosatråd
Kollaps
X
-
-
Kom på en fråga till angående lyset till frontosor har märkt på dom flesta bilderna att det är ett mer blått lyse. Har totalt 4 lysrör till mitt kar ska det va 4 blå rör lr ska det va något rör som typ aqua glo kombinerat med dom blå? Och matten igen hikari pellets vilken av alla hikari rekommenderas?Senast redigerad av Pierre; 13 December 2016, 01:29.Kommentar
-
Det blir inte fint om du bara har blått ljus. De blir snyggare om du istället har mindre mängd ljus. Jag hade bara 2st 36w T5 rör till mitt 900 liters. Ett aquarell och ett marin blått.Kommentar
-
De äter allt, men kan vara kräsna för ny mat. Mina har varit griniga när jag bytt mat. Just nu får de Hikari Exell. Viktigt att den är sjunkande de kan få korksjukan om de äter mat från ytan.Kommentar
-
Okej ja mina är kinkiga vid maten om dom inte får frysfoder t:ex musselköt,mysis och räkmix me lite mer räkor i men torfoder vill dom inte ha tar bara upp det och sportar ut det och sen äter dom små upp det istället.Kommentar
-
De lär sig om du vill att de ska äta torrt. Jag blöter upp pelletsen i vatten. När de är kinkiga låter jag de blötas upp i vattnet som jag tinar Räkmixen i. Då får de en annan smak som de känner igenKommentar
-
Aha ja det var ju smart ska testa detta och se om dom kan ta torfoder med så man kan dryga ut lite på frysfodretKommentar
-
Tyvärr värkar mina stora frontosor inte vilja ta torrfoder. Nån som har nåt bra recept på räk/fisk mix till frontosor så man kan göra bra frysfoder åt dom?Kommentar
-
Jag kör en mix på. 1kg räkor. 0.5kg fisk lax, regnbåge, pangasius eller torsk beroende på vad jag har eller hittar billigt. 1 kg ärtor. Och oftast 0.3-0.5 kg regnbågs rom om jag lyckats fånga någon stor hona några klyftor vitlök har jag även i. Sen binder jag ihop det med Agar agar ca 50g och 6 dl vatten.Kommentar
-
Kommentar
-
Oj lyx räkmix me lax och grejer. Agar Agar vad är det?
Kul hoppas det går bra. Riktigt vackra firrar.Kommentar
-
Agar agar är som gelatin fast vegetarisk. Tror det är asiatiskt. Finns oftast i asiatiska affärerKommentar
-
Kommentar
-
4 stora klyftorKommentar
-
Är det något särskilt näringsämne i vitlöken man vill åt?!Det är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller den mest intelligenta som överlever. Det är den som är mest anpassningsbar för förändring. / C.DarwinKommentar
Kommentar