Jag brukade byta typ 80-90% vatten minst 3 ggr/veckan i yngelburkarna när jag höll på med sånt. Men då ska burkarna vara väl inkörda. Numera är jag bara latmansakvarist.
Frontosatråd
Kollaps
X
-
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Separationsångest. Känner igen det från första gångerna man lämnar barn på dagis :-)Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Ja, ciklidhobbyn medför ibland en del känslomässig, kemisk rörelse hos både fiskar och hos oss. Å de e ju cool;-)Kommentar
-
Längesedan jag fotade i mina akvarier, fick ett ryck o försökte. Bara akvarieljus och skitiga glas.......
Hoppas det roar någon i alla fall.Kommentar
-
Kommentar
-
Jäkligt läckra firrarKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Fina fiskar och foto, håller med Pabbe, det är snyggt med lite dunkel belysning många gånger.
Själv är jag helt hopplöst bra på att ta dåliga foton på mina fiskar, ska dock försöka lite utan blixt framöver.Mvh ThomasKommentar
-
-
Kommentar
-
-
-
Kommentar
-
Ja det är Burundi VF enligt den affären jag köpt dom ifrån.
Köpte en grupp när de var ca: 3 -4 cm stora i februari 2013 så de ska väl växa lite till.
Hanen är väl ungefär 25 cm i sin helhet. Och honorna (5 st.) är väl en 12 - 18 cm.
jag hoppas på att hanen blir stor med rejäl puckel, då är de verkligen majestätiska.Mvh ThomasKommentar
Kommentar