Frontosatråd
Kollaps
X
-
Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen. -
Kommentar
-
-
låter fint, ska se om jag kan få tummen ur snart, men just nu är det ju inte väderlek iafMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Hikarin fick inte mina smaka, petrisarna hann före. Tror att de är bättre om de får något som sjunker så slipper de simma upp till ytan, tar ju på krafterna.Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Kommentar
-
Har nettopp fått hjem 12 burundier på Ca 6 cm. Lurer på hvor ofte dere forer? Hvor kjøper dere osi foret? Noe annet jeg burde bruke?Kommentar
-
Till Kajjan och alla vi andra som just nu har frontosa som största intresse. Här är en tråd med en del matnyttigt. Finns några sidor att läsaKommentar
-
Tack för tipset! Jag har varit inne på den i omgångar tidigare, och det var bland annat denna tråd som väckte mitt intresse för denna härliga firre. Men det är en lång tråd och det finns mycket kvar att beta av. I början t ex finns det många fina bilder, både på kar och fiskar.
//KajKommentar
-
Jag har en fundering kring uppvärmningen i mitt kar nu när det börjar bli varmare ute, jag
håller ca: 26 grader i karet nu, men det kommer ju förmodligen smälla till och bli någon
värmebölja under sommaren vilket gör att även temperaturen inne stiger något.
Hur känsliga är frontosor gällande sådant ? Hur gör ni andra för att hålla temperaturen
så jämn som möjligt i dessa situationer, och vilken temperatur har ni åt era frontosor?Mvh ThomasKommentar
-
Vet inte hur känsliga de är. Men blir det över 30 grader är det direkt skadligt. Riktigt varma dagar så kan det vara vattenbyte som gäller. Förebyggande kan man skippa ljuset och ta bort täckglasen.Kommentar
-
Ett rejält vattenbyte är ju ett bra sätt - friskt vatten är aldrig fel.
Frontosor mår bäst med frekventa vattenbyten, de vill ha friskt vatten helt enkelt.
//KajKommentar
Kommentar