nu jag har min 6 frontosa "mpimbwe" och 9 prinsessen burundi med ihop 5s.petricola o har två ancistrus i min 375 liter..
Frontosatråd
Kollaps
X
-
-
Dina Burundi kommer att utveckla gigantiska pucklar så småningom. Tycker inte du ska byta dom mot Mpimbwe.
Här kommer en bild på min gamla mpimbwehane, kolla bandet över ögat.FrontosamarkusKommentar
-
Burundin blir väl inte lika blå heller?Kommentar
-
Nej, inte lika blå. Men ska du ha blå, kan du lika gärna ha Zairevarianter, som är blåast. Mpimbwen har fördelen att det är lättare att få yngel.
Oldschool Burundi står sig bra, om man har fina exemplar. Classes ser ljusa och fina ut, kan bli bra, dock lite trång i framtiden.
Mina första frontoser hade jag (ett par) i ett 375 liters, dom lekte och trivdes.FrontosamarkusKommentar
-
Nej, inte lika blå. Men ska du ha blå, kan du lika gärna ha Zairevarianter, som är blåast. Mpimbwen har fördelen att det är lättare att få yngel.
Oldschool Burundi står sig bra, om man har fina exemplar. Classes ser ljusa och fina ut, kan bli bra, dock lite trång i framtiden.
Mina första frontoser hade jag (ett par) i ett 375 liters, dom lekte och trivdes.375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
Snygga firrar ClasseDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
-
Senast redigerad av classe; 03 August 2009, 00:16.375 LITER Malawi arter..
-
Kommentar
-
hej frontosa markus.. du får kolla där den min fiskar den vad säger du den själv... mvh Klas B375 LITER Malawi arter..
-
AKVARIUM 375LITER 150X50X50CM "AQUA" FABRIK
MÖBLER: ALU. BENSTÄLLET
LYSRÖR: 1X36WATT PHILLIPS AQUARELLE (BAK)..
1X40WATT POWER-GLO (FRAM)..
FILTERMATTOR: SVART DEN 2ST X 21CM X 50CM DÄR SPECIELT SÅGAT DEN..
FILTER: 2 X AQUA CLEAR POWERHEAD 70 MED 2 X SLANG..
VÄXTER: 3 x ANUBIARTEI...
SANDBOTTEN: ZOOLUZ QUARTZ No 0.5 BLANC CA 35KG BLANDA MED LITE KALKSAND..
STENAR: 6 VITA HÅLSTENAR..
DROPVÄRME: JÄGER 300WATT (INTE ANVÄNDE NÄR DEN VARMT UTE O INNE)
BAKGRUND: SLIM-LINE 2X 45x50CM ,1X10X45CM O 2X20X45CM "VITKALKSTENAR"
ARTER TANGANYIKAFISKAR:
2+4 CYPHOTILAOIA FRONTOSA "BURUNDI"
3+6 NEOLOMPROLUGUS BRICHARIDI "PRINSESSAN AV BURUNDI"
ANNAN ARTER FISKAR MALAR:
5 SYNODONDIS PETRICOLA VF
2 ANCISTRUS MALAR375 LITER Malawi arter..
-
ja nu dom går bra fiskar dom mellan laget och mår dom bra toppen och trivs bra med det för där.. och prinsessor har fått nån yngel gömmer sig där.. o tog bort lökar växter och ta mera den nu tre stycker anubiartei växter..375 LITER Malawi arter..
-
Du
har ett snyggt akvarie Classe! Vackert med faxevit slimline och vit sandKommentar
-
tack mkt den trivs dom med bra där rätt den vita stenar den heter den hålstenar den har jag där.. den nöjd och vita sand där den du får se där sidan jag skrev den...375 LITER Malawi arter..
-
Kommentar
Kommentar