och en fråga till, hur långtid tar de innan de ser så härligt buttra ut med den där monster bucklan?
Frontosatråd
Kollaps
X
-
-
Mycket möjligt att det försvunnit en o annan Cypris men dom blir hela tiden fler o fler..........Kommentar
-
Exakt hur lång tid det tar innan puckeln blir utvecklad, typ 1,5 år eller 15cm-storlek, sen blir den bara större o häftigare. Åtminstone om det är Burundivarianten, dom andra varianterna får inte riktigt lika svulstiga pucklar, åtminstonde inte vad jag vet.Kommentar
-
Kommentar
-
dom e så jefla balla! synd att man har förlitet akvarium....Kommentar
-
Kommentar
-
Otroligt snygga firrar allihop..
Har varit inne på rovmalawi till mitt blivande stor-kar, men när man ser era frontosor blir de habegär.
Finns det någon annan rovfisk från samma sjö som skulle passa ihop med frontosor? Man vill ju inte att nån art ska ta över karet, utan båda(eller fler) ska harmonisera.
Mvh TonyKommentar
-
Har varit inne på rovmalawi till mitt blivande stor-kar, men när man ser era frontosor blir de habegär.
Finns det någon annan rovfisk från samma sjö som skulle passa ihop med frontosor? Man vill ju inte att nån art ska ta över karet, utan båda(eller fler) ska harmonisera.
Mvh TonyTropheus moori golden kazumba F1
Tropheus dubosi F1
Tropheus Chaitica F1
Tropheus red chimba F1
Tropheus black pemba F1
Tropheus moori white limespot (Mwerazi) VF
Tropheus moori bärnsten F1
Tropheus moori kejsare
Mvh KimKommentar
-
Kommentar
-
Mvh Tony
//PeterKommentar
-
Tackar för tipsen
Den där N.sexfasciatusen var ju riktigt snygg, man kanske får ta en närmare titt på artregistret över tanganyika!?!?
Mvh TonyKommentar
-
nån mer än jag som har frontosor som har bubbelnoja? skrattar gott åt en som simmar runt med en bubbla i munnen , äter tom med den i munnen , sen när den till slut blir trött då släpper den ut bubblan eller går in i nån grotta och tar stöd av taket o vilar upp sig en stund ,för att sen ge sig ut och simma med bubblan igen, är det deras variant av styrke träning tro?Senast redigerad av Patric; 16 March 2009, 19:06.Kommentar
-
Delfinciklider med Frontosor??
Öppnar upp för diskussion ang blandning av Delfinciklider med Frontosor. Jag personligen föredrar ej att blanda fiskar från olika sjöar men jag kan inte motstå dessa två otroligt vackra fiskar. Skulle vilja ha lite synpunkter på dessa två, är det kanske nån där ute som rent av håller dessa arter tillsammans?
För tillfället håller jag en grupp på 2+3 Frontosor och är intresserad av nån till art i karet. Va ett tag inne på snäcklekare men jag vet inte..
Får se vad detta ger, kanske dyker det upp nått förslag som är intressant
Mvh KimKommentar
-
Neolamprologus lelupi är vansinningt snyggt ihop med frontosor , det bryter bra med det gula
sen om det funkar för dig eller inte det är en annan sak egen erfarenhet , skaffa stora direktKommentar
-
Jag tror inte jag är helt ute och cyklar när jag skriver att det skrevs en artikel för ett par år sedan (högst 3) i CB om ett stort kar i ett vardagsrum med både frontosor och delfiner. Om jag inte minns fel heter artikeln något i stil med: En fisk ska ha puckel. Är på jobbet nu så kan inte kolla upp vilket nummer det var.
/JockeKommentar
Kommentar