Frontosatråd
Kollaps
X
-
-
//KajKommentar
-
C.Frontosa Moba
Tack för tipset! Jag har varit inne på den i omgångar tidigare, och det var bland annat denna tråd som väckte mitt intresse för denna härliga firre. Men det är en lång tråd och det finns mycket kvar att beta av. I början t ex finns det många fina bilder, både på kar och fiskar.
//Kaj
Kommentar
-
-
Alltid kul att se bilder på Frontosa, speciellt Moba eftersom jag själv har sådanda. Hur stora är de här firrarna på bilden?
//KajKommentar
-
Det där problemet med skitiga glas har jag också...invändigt håller mina ancistrusar ganska bra standard men utvändigt...där har jag ingen bra lösning...
Alltid kul att se bilder på Frontosa, speciellt Moba eftersom jag själv har sådanda. Hur stora är de här firrarna på bilden?
Instämmer!
//Kaj
Frontosorna på bilden är cirka 15 cm. Jag har en hane som är + 20 cm. Jag köpte fiskarna för knappt två år sedan, då var den största hanen ungefär 7 cm.
// TomKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Frontosa växer på bra när de får mat. Mina Mpimbwe är som malawiciklider när man kommer med maten. Hungriga små rackare Min "stora" hane har nog vuxit 2 cm på nån månad. Nu är han kanske 10 cm.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Nä! Man får vara glad att fiskarna fastnade på kort överhuvudtaget, sen blir det inte bättre av att man är en kass fotograf. MilleDieselråttanKommentar
-
Kommentar