akvarieshop?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patric
    Användare
    • July 2007
    • 189

akvarieshop?

tjena, tänkte beställa ett ytterfilter därifrån snart, riktigt bra pris får jag säga ,men vill gärna höra om nån annans erfarenheter av dom före jag gör det dock? nån som har handlat därifrån ? akvarieshop alltså inte akvarieshopen det är olika butiker.

mvh patric
  • Olorin
    Användare
    • May 2005
    • 1554

Jag har handlat på akvarieshop en gång. Köpte tre pumpar och tre doppvärmare. Inga problem.
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

Kommentar

• Patric
      Användare
      • July 2007
      • 189

ok,tack för svaret,då beställer jag också,inte fel att kolla lite före man beställer från nya ställen

Kommentar

• doohan
        Användare
        • August 2004
        • 1607

Jag

tycker att dom har bra priser och bra service. Kan tänka mig att handla av dem igen. Dock inte ett TetraTec ytterfilter igen

Kommentar

• StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

Ursprungligen postat av doohan
          tycker att dom har bra priser och bra service. Kan tänka mig att handla av dem igen. Dock inte ett TetraTec ytterfilter igen
          Vad var fel med Tetratec filtret?

Kommentar

• doohan
            Användare
            • August 2004
            • 1607

Jaa

Ursprungligen postat av Malawe
            säg vad som inte har krånglat

Läckage i rör, läckage i stora packningen mellan burk o motor, läckage i snabbkopplingen där slangarna sitter fast........... Nu läcker det inte men hostar lite luft ibland, antagligen bara för att irritera mig (Filtret blev 1år i feb)

Kan tillägga att akvarieshop varit tillmötesgående och hjälpsamma med dessa problem. Köper nog ett Eheim nästa gång ev ett SunSun ytterfilter med UV

Kommentar

• Oden70
              Användare
              • January 2007
              • 869

Läckage i rör, läckage i stora packningen mellan burk o motor, läckage i snabbkopplingen där slangarna sitter fast........... Nu läcker det inte men hostar lite luft ibland, antagligen bara för att irritera mig (Filtret blev 1år i feb)

Kan tillägga att akvarieshop varit tillmötesgående och hjälpsamma med dessa problem. Köper nog ett Eheim nästa gång ev ett SunSun ytterfilter med UV
              Eheim e INTE alltid felfria... men oftast e dom mkt bra.. Hade dock ett Pro2 ytterfilter som trotts packnings och oringsbytte även det läcker i snabbkoplingarna samt mellan lock och filtersisternen... Så dom e INTE felfria oavsätt hur mycket folk höjer dom till skyarna....
              Petrochromis is da shit8)8)

Kommentar

• HåE
                Användare
                • September 2007
                • 1525

Läckage ytterfilter.

Jag är själv ägare av Tetratec EX 1200 och har inga problem ännu, men har en bekant som på min inrådan också köpte ett, och han fick läckage. Själv har jag som vana att alltid smörja oringarna med vaselin vid montage. Jag har även ett Eheim 2013 som har varit i drift sedan 80-talet, och på det filtret sitter fortfarande orginal oringen kvar. Så mitt råd är att alltid smörja oringarna med vaselin så slipper ni läckage.
                Mvh
                Håkan
                När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

Kommentar

• doohan
                  Användare
                  • August 2004
                  • 1607

Såg denna tråd på zoopet

Ursprungligen postat av Malawe
                  Verkar som om det inte är helt ovanligt problem?

Hejsan! har ett tetratec ex 1200 som inte är mer än 1 månad gammalt, satte igång det och det gick tyst och fint, fick dock efter ett tag se att den läckte lite, lite vatten. Kopplade då ur den och tog av pumphuvudet för att se om något hade kommit mellan vid packningen, men allt ser jättefint ut. Satte ihop eländet och nu

Kommentar

• Patric
                    Användare
                    • July 2007
                    • 189

Ursprungligen postat av Oden70
                    Eheim e INTE alltid felfria... men oftast e dom mkt bra.. Hade dock ett Pro2 ytterfilter som trotts packnings och oringsbytte även det läcker i snabbkoplingarna samt mellan lock och filtersisternen... Så dom e INTE felfria oavsätt hur mycket folk höjer dom till skyarna....
                    ligger nåt i det ja , fick hem mitt 2028 ytterfilter , och såg att det är en genomgående spricka i botten på det , ligger på och försöker få tag på akvarieshop nu för att få veta hur jag får en ny ,det är endast filterbehållaren som är paj , resten är som det ska.

Kommentar

• Patric
                      Användare
                      • July 2007
                      • 189

hur fick du tag på akvarieshop? jag maila dom i torsdags om mitt fel , har inte hört av dom ännu,har mailat flera gånger fram tills idag också.

Kommentar

• doohan
                        Användare
                        • August 2004
                        • 1607

Jag

Ursprungligen postat av Patric
                        hur fick du tag på akvarieshop? jag maila dom i torsdags om mitt fel , har inte hört av dom ännu,har mailat flera gånger fram tills idag också.
                        mailade dem, men det kanske tog några dagar innan jag fick svar Så dom kanske inte är snabba att svara däremot har det inte varit några problem att få hjälp med t, ex nya utbytes delar.

Du kanske skall prova att ringa till dem? Du har ju rätt bråttom att få ett nytt filter, eller om dom skickar en ny hink?

Dom borde ha svarat vid det här laget, så prova att ringa dem omgående

Kommentar

• Patric
                          Användare
                          • July 2007
                          • 189

dom svarade idag på mina mail , har skickat upp behållaren idag , sen skulle dom skicka ner en ny, så inga problem så sett.

jag har ju mina andra pumpar som går i det karet så det klarar sig nåra dagar till
                          Senast redigerad av Patric; 16 March 2009, 18:53.

Kommentar

• doohan
                            Användare
                            • August 2004
                            • 1607

Ursprungligen postat av Patric
                            dom svarade idag på mina mail , har skickat upp behållaren idag , sen skulle dom skicka ner en ny, så inga problem så sett.

jag har ju mina andra pumpar som går i det karet så det klarar sig nåra dagar till
                            Skönt att det ordnar sig.

Kommentar

• Patric
                              Användare
                              • July 2007
                              • 189

jo alltid jobbigt med strulande, nu går jag lite offtopic på denna tråd men,

var det inte du som kontaktade mig om troffe yngel nyligen? eller rör jag ihop kanske

Kommentar

Arbetssätt...