Alliansen
Kollaps
X
-
-
Det suger hela det systemet, tycker ni skulle haft marknadsmässig lön från början. Får man sen ingen forskartjänst efter disputationen är det bara att ställa sig i kö nere på Arbetsförmedlingen.Kommentar
-
ja nu när tråden kom ifrån alliansen och bara handla om skatter.
Ja jag har väl inte varit någon beundrare utav den amerikanska fördelningspolitik, men den här Obama, ja det kommer att bli bättre med honom vid makten.
Han höjde ju skatten på bonusar, ja hur mycket var det? Jag tror att det var 90% och gällde det alla företag, eller som jag tror att det gällde bara bankerna, ja det skulle vi också göra i Sverige, höja skatten på bonusarna till 90 %.
Så jag vill bara säga. Obama go for president, fan det är ju han redan.JanneKommentar
-
ja nu när tråden kom ifrån alliansen och bara handla om skatter.
Ja jag har väl inte varit någon beundrare utav den amerikanska fördelningspolitik, men den här Obama, ja det kommer att bli bättre med honom vid makten.
Han höjde ju skatten på bonusar, ja hur mycket var det? Jag tror att det var 90% och gällde det alla företag, eller som jag tror att det gällde bara bankerna, ja det skulle vi också göra i Sverige, höja skatten på bonusarna till 90 %.
Så jag vill bara säga. Obama go for president, fan det är ju han redan.JanneKommentar
-
jag tycker det skulle vara mer rättvist med samma procentuella skatt för alla oavsett lön. Då betalar en med 40 000 kr/månad dubbelt så mycket skatt som en som tjänar 20 000 kr/månad.
Hur mycket olika personer är värda i lön är väl den anställdas organisations ansvar och inte statens.//RobertKommentar
-
jag tycker det skulle vara mer rättvist med samma procentuella skatt för alla oavsett lön. Då betalar en med 40 000 kr/månad dubbelt så mycket skatt som en som tjänar 20 000 kr/månad.
Hur mycket olika personer är värda i lön är väl den anställdas organisations ansvar och inte statens.
Den procentuella skattenivån som skulle krävas för låginkomsttagare i en välfärdsskatt om alla betalade lika mycket är inte realistisk. Alliansen har ju sänkt skatten för låginkomsttagare.Senast redigerad av Ola Svensson; 19 April 2009, 15:49.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
Kommentar