Alliansen
Kollaps
X
-
-
Ingen aning är inte så insatt i det för att jag arbetar på heltid och jag har inte så mycket för det, men jag har alltid tyckt att de som skall ha hjälp skall få det. Men värsta gruppen är väl ändå de gamla som lever på sin lilla pension.Kommentar
-
Ja det tycker jag också, men tyvärr så håller alliansen på att montera ner det sociala skyddsnätet, och det gäller dom som är svagast, ja jag kommer aldrig att acceptera det, sedan att dom har sänkt skatten för medelinkomstagare, ja det är ju en stor grupp, där kan vi fiska väljare, men jag tror att även det kommer gå upp för dom nya moderaterna, det kanske inte var så bra .JanneKommentar
-
Fast erkänn Janne, det vore en ren idioti om jag skulle rösta på morgondagen och inte vilka som gagnar mig i nuet eller hur?Kommentar
-
Sedan att jag har haft en firma parallelt, nej det hade nog varit mer gynsamt för mig att rösta borgeligt.
Och jag säger det fortfarandde se till att ta fram förmögenhetskatten igen och höj skatten igen för höginkomstagare självklart så kommer jag att få betala lite mer, men jag är beredd att göra det, bara resten gör det.
Och att få resten att göra det då måste man ta till tvångsåtgärder typ skattehöjningar.JanneKommentar
-
Varför vill du höja skatten för dom som tjänar mer än dig?
Det är ju inte demokratiskt, det är ju bara avundsjuka, om jag tjänade 40 000kr i månaden så skulle inte jag vilja betala mer i skatt procentuellt än den som tjänade 19 000krKommentar
-
Eller ännu värru dom så kallade cheferna som lyfter 20 miljoner i lön plus div pensioner och bonusar. tycker du också att dom ska procentuellt ska betala samma skatt, som dom stackarna som har 16000 tusen i lön.JanneKommentar
-
ja vad gör att du tycker att du är värd dubbelt så mycket i lön.
Eller ännu värru dom så kallade cheferna som lyfter 20 miljoner i lön plus div pensioner och bonusar. tycker du också att dom ska procentuellt ska betala samma skatt, som dom stackarna som har 16000 tusen i lön.Janne
Nu snackar jag normala löner 20 miljoner kan du mätta många munnar med.Kommentar
-
Men däremot så är jag för demokrati och rättvisa och jag tycker att alliansens fördelningspolitik och dom åtgärderna dom har gjort är fruktansvärt orättvisa, dom slår mot dom mest utsatta, så jag är beredd att betala mer skatt.JanneKommentar
-
Om jag har tolkat dig rätt Janne, så ska alla ha nästan samma inkomst oavsett vad de vad de jobbar med, hur mycket de presterar, vilken utbildning de har, vilken arbetslivserfarenhet de har, vilka risker de tar (personliga och ekonomiska) och vilket ansvar de har. Stämmer det?
Låter som Sovjet i mina öron.Kommentar
-
Om jag har tolkat dig rätt Janne, så ska alla ha nästan samma inkomst oavsett vad de vad de jobbar med, hur mycket de presterar, vilken utbildning de har, vilken arbetslivserfarenhet de har, vilka risker de tar (personliga och ekonomiska) och vilket ansvar de har. Stämmer det?
Låter som Sovjet i mina öron.
Som vanligt så har jag svårt att komma ut med mitt budskap i skrift, jag försökte att förklara det i mitt förra inlägg, just nu så kommer jag inte längre.
Jag ska försöka tänka ut hur jag ska formulera det bättre så att ni förstår vad jag menar.JanneKommentar
-
Jag ser inga som helst problem i att sänka skatten för de som tjänar mindre än vad jag gör vilket jag har för mig att alliansen har gjort (och ska man höja skatten så har jag inget mot att de höjer min mer än vad de höjer för någon som tjänar mindre än vad jag gör).Senast redigerad av Ola Svensson; 18 April 2009, 12:09.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Nej, det menar jag absolut inte.
Som vanligt så har jag svårt att komma ut med mitt budskap i skrift, jag försökte att förklara det i mitt förra inlägg, just nu så kommer jag inte längre.
Jag ska försöka tänka ut hur jag ska formulera det bättre så att ni förstår vad jag menar.JanneKommentar
-
Glöm inte pensionen... "Livslön samt pension blir rätt kass för mig även om min lön "äntligen" skiljer sig från de lägsta inom vården.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Det har du rätt i. Man förlorar ganska mycket de år man studerar, dels inkomst om man istället jobbat, dels pension pga ingen inkomst + att man drar på sig studieskulder. Är utbildningsbidragen pensionsberättigade?Kommentar
Kommentar