Alliansen

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • November 2005
    • 3217

Ursprungligen postat av Malawe
    Nej du...dom är medskyldiga. Alliansen har försämrat en del, men det skedde faktiskt en hel del försämring under Göran Perssons tid också men det är det tydligen lätt att glömma. Offentliga sektorn har haft en lång period av neddragningar, sjukvård, tandvård, vägunderhåll...ja nämn något som sossarna inte varit med och bantat.

Det är så lätt att kasta all skit på Alliansen nu för att de sitter i regeringen och för att det är deras beslut som svider just nu. Jag minns att det sved en del redan innan Alliansen kom till makten...och det var en av anledningarna till att jag valde bort sossarna inför senaste valet.

Som sagt..jag håller med om att Alliansen försämrat, men jag håller inte helt med den bild som målas upp här.
    Ja det är ju det som är ett av problemen, dom som alltid har varit arbetare, det vill säga dom har inga pengar, dom har bara sin kropp som insats.
    dom var besvikna på Göran Persson politik, så därför så trodde dom att om dom röstade blankt eller på något annat parti som inte var så dominerande så skulle det bli bra, men ack vad dom bedrog sig,för varje röst som inte gick åt vänstern, det gynnade högern. ja sen så säger en del att det är samma skit vilken regering vi har, men det har ju moderaterna visat att så är inte fallet .det blev ju så att i valet så tog moderaterna kommandot, ja och det gjorde dom kraftfullt.
    Jag har aldrig sett en regering försämra så mycket för dom svaga och samtidigt förbättra för dom rika på så kort tid, och självklart så har dom lärt av sina misstag dom två gångerna innan dom har varit i regering.Janne

Kommentar

• malawijanne
      Banned
      • November 2005
      • 3217

Ursprungligen postat av Jarnis
      (Sorry mod. om det är lite OT)
      Att det var usel står väl utom alla tvivel, men att sossen sa att det var gott var väl trots allt ganska naturligt. Inte läge att vara självkritisk och ärlig i ett läge när Tyskland sökte Lebensraum... =)
      Jarnis, vad betyder Lebensraum.Janne

Kommentar

• nils42
        Användare
        • January 2003
        • 931

Ursprungligen postat av malawijanne
        Ja det var faktiskt det vettigaste jag har läst från dig Nils, tyvärr var jag för ung för att uttala mig om andra världskriget, .Janne
        Hej!
        När Napoleon härjade i Europa var jag inte född och inte heller när Karl XII dog. Historia är något man läser, inte något man är uppväxt med.
        Hälsn Nils

Kommentar

• Jarnis
          Användare
          • November 2005
          • 415

Jarnis, vad betyder Lebensraum.Janne
          Det var det Hitler kallade sin expansion av det tyska riket, "levnadsutrymme" kanske man kan översätta det till.
          Micke

Kommentar

• StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

Ursprungligen postat av annmari
            Hej!
            Nej du mala we Persson satte sverige på fötter där bet du dig själv i foten malawe, alliasnen har gjort den ena försämringen efter den andra och titta bara på A-kassan ett av många som dom försämrat för ta och titta lite malawe i historieböckerna så lär du dig ,jag är absolut ingen anhängare av Pererson men han fick landets ekonomi på fötter det säger ju tom borgarna jag tror herr malawe behöhver sätta sig in i politikens värld lite mer för uppenbart har han missat lite/Ann-Mari
            Frågan är vem som har missat vad? Att Persson fick Sverige på fötter igen (om det nu kan anses att det var just han som fick Sverige på fötterna) tar väl ändå inte bort de neddragningar som han bevisligen OCKSÅ gjorde under sin tid som statsminister. Jag har följt politiken ganska ingående så jag tycker inte att jag är helt ute och cyklar...

Kommentar

• malawijanne
              Banned
              • November 2005
              • 3217

Ursprungligen postat av Jarnis
              Det var det Hitler kallade sin expansion av det tyska riket, "levnadsutrymme" kanske man kan översätta det till.
              Okej, tack .Janne

Kommentar

• malawijanne
                Banned
                • November 2005
                • 3217

Ursprungligen postat av nils42
                Hej!
                När Napoleon härjade i Europa var jag inte född och inte heller när Karl XII dog. Historia är något man läser, inte något man är uppväxt med.
                Hälsn Nils
                Ja säger det igen Nils, du och jag är rörande överens,om man inte kan sin historia,ELLER, så har man väldigt svårt att hävda sig i nuet, sedan så finns det självklart människor som är duktigare på att ta till sig informationen.Janne

Kommentar

• malawijanne
                  Banned
                  • November 2005
                  • 3217

Jag får väl lägga in en parentes, som ni tycker är helt oviktig för er, jag var och köpte tillbaka 9 baljer utav Tony idag, jag snickrade ihop en ställning igår för att jag skulle kunna få plats med baljorna.
                  Ja det är alltid roligt att träffa Tony och Malin, alltid positiva.Ja vilket fall nu har jag lyckats klämma in 2500 liter på 5 kvadrat och med varierande takhöjd, det vill säga från 180 till 240, och summa sumarum 26 baljor., ja här ska odlas bastarderJanne

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

Jag får väl lägga in en parentes, som ni tycker är helt oviktig för er, jag var och köpte tillbaka 9 baljer utav Tony idag, jag snickrade ihop en ställning igår för att jag skulle kunna få plats med baljorna.
                    Ja det är alltid roligt att träffa Tony och Malin, alltid positiva.Ja vilket fall nu har jag lyckats klämma in 2500 liter på 5 kvadrat och med varierande takhöjd, det vill säga från 180 till 240, och summa sumarum 26 baljor., ja här ska odlas bastarderJanne
                    Roligt att du är "tillbaka"...men synd att det bara odlas bastarder. 2500 liter på 5 kvadrat..hm...starta en ny tråd om det och gärna med lite bilder.

Kommentar

• malawijanne
                      Banned
                      • November 2005
                      • 3217

Ursprungligen postat av Malawe
                      Roligt att du är "tillbaka"...men synd att det bara odlas bastarder. 2500 liter på 5 kvadrat..hm...starta en ny tråd om det och gärna med lite bilder.
                      Ja eftersom du säger hm så blir jag lite tveksam, skrev jag rätt. jag måste kolla, ja du har rätt Stefan jag skrev fel, den rätta siffran var 2755 liter på 5 kvadrat, ja jag kan nog få plats med ca 300 liter till om jag tar bort garderoben.Janne

Kommentar

• specmats
                        Användare
                        • December 2004
                        • 3060

har du nån gång försökt liknande med Auratus!?, snackade nyligen med en anställd på bromma zoo som är extremt stort (mest foder till hundar mm) men har även en del vanlig fisk med lite skräpodlat från bla malawi, Och han sa att just Auratus var storsäljaren på den nischen..kanske auratus hannar med rött (istället för blå-svart) mot vita band?, eller tvärtom?
                        -En handske är kastad i ditt röda ansikte! (skämt)
                        Tropheus Duboisi halembe, so
                        Melanochromis Auratus, vf
                        Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• malawijanne
                          Banned
                          • November 2005
                          • 3217

Ursprungligen postat av specmats
                          har du nån gång försökt liknande med Auratus!?, snackade nyligen med en anställd på bromma zoo som är extremt stort (mest foder till hundar mm) men har även en del vanlig fisk med lite skräpodlat från bla malawi, Och han sa att just Auratus var storsäljaren på den nischen..kanske auratus hannar med rött (istället för blå-svart) mot vita band?, eller tvärtom?
                          -En handske är kastad i ditt röda ansikte! (skämt)
                          Jag tar upp handsken med en gång, jag försökte faktiskt att få fram odlade auratus att se ut som vilda, tyvärr så jag gick jag bet på det. men jag försökte i tre generationer, men det verkar som just auratusen, för att få fram den riktiga färgen och beteende, ja det har åtminstone inte jag kommit på.Janne
                          Senast redigerad av malawijanne; 14 March 2009, 03:11.

Kommentar

• cichlids4fun
                            NCS Medlem
                            • April 2002
                            • 3111

Ursprungligen postat av kaj.p
                            Att satsa pengar i bank verkar ju vara det mest kapitalförstörande som finns.

hur menar du då?

de har ju gjort miljardvinster i en satans massa år, men nu gjorde de lite förluster men i slutändan går de ju ändå med vinst............
                            sen beror det ju på att de vill göra ännu större vinster än normalt en medlemsägd bank behöver inte göra några stora risker utan kan klara sig med småvinster = billigare för alla kunder
                            Mvh
                            Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• cichlids4fun
                              NCS Medlem
                              • April 2002
                              • 3111

Hej!
                              Nja, jag håller kanske inte med dig att 5% av pengarna används till annat än pappersvändande. Skulle polis, brandkår, räddningstjänst, sjukvård, barnomsorg, skola, äldrevård etc drivas med dessa 5% menar du.
                              Effektiviteten i den offentliga sektorn har länge varit ifrågasatt och det kanske är dags att syna dessa verksamheter en gång till. Vad gör t ex brandkåren och ambulansen de tider de inte behövs. Vad sysslar polisen med när de inte behövs.
                              Det finns många frågor att ställa.
                              Hälsn Nils
                              nä jag menade att alla högavlönades jobb kunde göras för 5% av kostanden med lite effiktivitet, att allapoliser brandkårer osv. skulle göra ett dåligt jobb menar jag inte alls, utan alla betonghäckar på höga positioner skulle sparkas rakt av
                              Mvh
                              Peter

Kommentar

• cichlids4fun
                                NCS Medlem
                                • April 2002
                                • 3111

Nä, nä, men varför skulle våra gemensamma skattepengar vara mindre värda för detta som många skriker om och anser att staten ska satsa om inte If metall lika gärna kan göra det?
                                i slutändan blir det ju ändå skattepengar när 30000 määniskor förlorar jobbet, därmed inte sagt att jag tycker att man ska köpa saab, men istället för att betala till ingenting som a kassa äör kunde man ju försöka jobba på en lösning för att slippa alla dessa arbetslösa, och inte bara blåneka, men det är ju bara likt borgare, den med fetast plånbok vinner.....
                                Mvh
                                Peter

Kommentar

Arbetssätt...