Bygger frigolitbakgrund..
Kollaps
X
-
-
Jag tror personligen att det kommer bli riktigt läckert och ett äkta möbelakvarie...
Har du funderat vidare på den något dyra men coola kvälls belysningen?- 720 liter med Malawi.
Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333
Lägg till ciklid.org på iGoogle!Kommentar
-
Mycket spännande att följa detta projekt... skall bli intressant att se hur resultatet blir. Det lär hur som helst bli spekatulärt... och antingen kommer folk att älska eller hata utssendet .
Jag tror personligen att det kommer bli riktigt läckert och ett äkta möbelakvarie...
Har du funderat vidare på den något dyra men coola kvälls belysningen?
Det är svårt att veta hur det kan komma att se ut till slut med belysningen men det är ju en senare fråga.
Jag får tyvärr måla om lite på bakrunden, lackade ju sektionerna "liggande" så det blev pölar med lack på vissa ställen och de blev gulaktiga.
Sånt händer...
Bara jg själv är nöjd med utseendet på akvariet så spelar det ingen roll vad andra tycker, helt ärligt är jag inte nöjd med filtersektionen..
Men å ndra sidan är det första gången jag gjort något sånt här så "nästa" bakgrund jag kommer att göra lär bli ett snäpp bättre förhoppningsvis– Säger man Mark eller Marc?
– Man säger Mark In Da Muthaf@#&in’ Park!
---
Mark Owuya, legendarisk rapartist och målvaktKommentar
-
En bild på filtersektionen... finns kanske någon som kan ge några idéer till förändring.- 720 liter med Malawi.
-
Det ser ut såhär, stelt och tråkigt...– Säger man Mark eller Marc?
---
-
Ja, kanske lite skyskrapa jämnfört med dina andra paneler... är det så att du vill kunna titta in från sidan?
Annars skulle det vara snyggt att fortsätta fram till framrutan med bakgrunden. Då skulle du kunna integrera filtret på ett helt annat sätt. Kanske göra lite mer överhäng i toppen för att skapa en skyddat hörn.- 720 liter med Malawi.
-
Jag ska inte ha ngn insyn från sidan, tänkte måla sidorutorna svarta men nu råkade jag köpa en tunn skiva frigolit så nu vet jag inte längre hehe.
Som du skrev så blir det en skyskrapa men pumpen är såpass hög med filtren så det blir tyvärr oundvikligt.– Säger man Mark eller Marc?
---
-
Men varför inte försöka göra en slimlinevariant men kanske någon utstickande hylla eller liknande på båda sidorna/pumpsidan.
Försökte rita lite men sitter på en liten 10" dator med musplatta och gratis ritprogram så det blev väl inte jättebra men på ett ungefär...- 720 liter med Malawi.
-
En bild säger mer än tusen ord, tack
Det blir en tunn skiva på sidorna, sen har jag limmat på lite småbitar på filtermodulen som jag ska spackla upp imorgon, förhoppningsvis ser det någorlunda ut men vi får se.
Ett tips till er som tänkt syssla med detta är nog att inte lita blint på era ögon, bygg allt direkt i akvariet, lär vara mycket enklare när man kans e direkt hur det kommer att se ut.
Jag testade att bygga det utanför och det gick kanske inte så jäkla bra.– Säger man Mark eller Marc?
---
-
Det är kul att försöka hjälpa till med tips och råd...
Är själv sugen på att bygga någon form av egna moduler men har inte plats att stå att böka med det... lite dåligt med tid också. Får nöja mig att heja på andra och lära mig av framgångar och motgångar!
Men tror att det kan bli snyggt med bakgrund även på sidorna...- 720 liter med Malawi.
-
Jag har sett andra som byggt allt direkt i karet, skurit till friolit i tre delar och silikonerat fast det direkt och desan börjat karva.
Nu i efterhand verkar det smidigt som tusan, det jag gjort är otroligt omständigt.
Tips och ideér är alltid välkomnat– Säger man Mark eller Marc?
---
-
jag byggde för ett tag sedan... skulle inte vilja hänga in i ett stort akvarium och skära fram mönstret, tror att man får ont i ryggen efter någon timma. Jag staplade tunna bitar (ca 10cm) ovanpå varandra och skar ut mönstret successivt (funkar kanske inte så bra med frigolit), sedan limmade jag in allt på plats och gjöt betong ovanpå direkt i akvariet. se länken nedan...
Ska bli riktigt kul att se resultatet, lite udda färg kanske, kan bli coolt tror jag.
skulle vilja ha lite blåa toner + en kylanläggning och röding till det karet
/PerKommentar
-
hej
jag byggde för ett tag sedan... skulle inte vilja hänga in i ett stort akvarium och skära fram mönstret, tror att man får ont i ryggen efter någon timma. Jag staplade tunna bitar (ca 10cm) ovanpå varandra och skar ut mönstret successivt (funkar kanske inte så bra med frigolit), sedan limmade jag in allt på plats och gjöt betong ovanpå direkt i akvariet. se länken nedan...
Ska bli riktigt kul att se resultatet, lite udda färg kanske, kan bli coolt tror jag.
skulle vilja ha lite blåa toner + en kylanläggning och röding till det karet
/Per– Säger man Mark eller Marc?
---
-
Snart klar, allt fastsilikonerat och nu väntar en härdningsprocess inna jag kan börja fylla karet.
Äntligen, som Fylking sagt once too many
Jag har varit rätt omständig när jag byggt, det är en viktig erfarenhet som jag kommer bära med mig till nästa kar som jag ska leka med– Säger man Mark eller Marc?
---
-
Kul att projektet börjar närma sig slutfört... tror att det blir bra med bakgrunden även sitter på sidorna...
Då är det bara får oss och dig att vänta på att allt skall sätta sig så att du kan gå på nästa steg...- 720 liter med Malawi.
Kommentar