Fan va fräckt, detta är absolut någonting att försöka eska pengar till av kärringen hemma
Bygger frigolitbakgrund..
Kollaps
X
-
– Säger man Mark eller Marc?
– Man säger Mark In Da Muthaf@#&in’ Park!
---
Mark Owuya, legendarisk rapartist och målvakt -
Hur går det med bakgrunderna? Ligger det i träda fram till helgen, eller?- 720 liter med Malawi.
Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333
Lägg till ciklid.org på iGoogle!Kommentar
-
det har varit en tuff dag, hårt på jobbet (är rivare/håltagare)
Kommer gem, gör mat och sen dess har jag hållt på.
Startade upp ett "lägenhetshotell" om tre kar (bild bifogad)
Tömde mitt 600l kar, omplacerade fisken och skulle kolla hur jag skulle montera de tre sektionerna som är färdiga.
ser omedelbart att jag får skära av ca 1-2 cm på bakgrunderna för att jag "glömt" att det ligger en frigolitplatta på bottenglaset, för att skydda mot fallande sten.. tråkigt tråkigt.
men nu kan jag iaf. jobba obegränsat med att flura ut hur pumpsektionen ska se ut, skulle gisa på att det tar en vecka till innan jag är nöjd nog och kan börja fylla karet.– Säger man Mark eller Marc?
---
Mark Owuya, legendarisk rapartist och målvaktKommentar
-
Kom till ciklidstämman och lyssna på Sune Holm(mannen bakom inredningar) och hans senaste idé om bakgrunder. Mannen är fantastisk.Lasse Omfors
Akvaristiken går i vågorKommentar
-
Se där ja, du har inte liggat på latsidan ser jag!
Typiskt med höjden... men du hade inte hunnit lacka dem ännu hoppas jag. Annars ser det ut att kunna bli riktigt snyggt. Man blir allt lite sugen på att försöka sig på att göra en bakgrund... men har dåligt med plats så det känns inte aktuellt för tillfället. Men följder ditt projekt nyfiket...
Trevligt litet hotel! Har de havsutsikt mot 600 karet?- 720 liter med Malawi.
-
Du verkar ha en estetisk känsla i ditt skapande av bakgrundenKommentar
-
Som tur är hann jag inte lacka den, tur i oturen att jag var så in i ända nyfiken på hur det skulle te sig i karet
Jag måste ju ändå bygga filterkammaren så detta försenar inte bygget som tur är.
Larry Stockholm --> Det hade varit kanonkul att höra hans föredrag men tyvärr tillåter inte ekonomin det just nu
mattias --> Jag använde en slö morakniv och det tog väl sisådär 2 timmar att karva ut det ungfär som jag ville ha det. På datorn rullade ett bildspel med bilder på andras bakgrunder och jag försökte sno det som jag tyckte funkade för mig.
Nu är jag dock lika nollad som då jag skulle börja karva för jag har ännu ingen aning om hur jag ska bygga filterkammaren och få det att flyta in i karetSenast redigerad av Slagskott; 04 March 2009, 23:07.– Säger man Mark eller Marc?
---
-
Detta ljus intresserar mig mycket.
Tror att det blir den ultimata ljussättningen för karet då det är färdigt:
Nu är dock bara frågan, någon som vet vart man kan få tag i det i Göteborgsområdet och kostnad?
Och/eller om det finns billigare liknande ljus?– Säger man Mark eller Marc?
---
-
Det är nog bara att köpa ett Marine glow. Jag skulle kört det ihop med ett aquarelle. Jag har det ibland som kombo och det är så fint. Kostar väl en sådär 180-200 kr st.Senast redigerad av Mattias777; 04 March 2009, 23:31.Kommentar
-
Tackar, det var inte så farligt dyrt med de rören.– Säger man Mark eller Marc?
---
-
Det har gått långsamt de sista dagarna pga slutspelet i hcoeky samt en jobbig förkylning men lite är dock ghort.
Har flyttat akvariet en bit, spacklat igenom överdelarna på de 3 sektionrna som jag byggt (fick ju bryta loss lite för att de skulle få plats i karet)
Sprayat svart färg på bakre glasskivan och spacklat en lavasten.
Stenen ska ligga framför min stora grotta, den är precis i form av den sten jag tänkt mig.
DOCK var den röd, inte vit som jag önskat mig.
Får se om den ser okej ut med färg och lack sen– Säger man Mark eller Marc?
---
-
-
Absolut intressant projekt, skall bli spännande att följa fortsättningen!
Jag har också funderat på att "göra om" mina lavastenar genom att helt enkelt lägga på ett lager betong... dock utan att måla och lacka. Fördelen med lavasten är ju att de är relativt lätta.
Börjar dock vänja mig vid den röda färgen... även om de flesta har en ganska mörk algfärg istället.- 720 liter med Malawi.
-
Haha, jag är glad att jag inte är den enda med visionen om en vit lavasten
Jag råkade göra en av mina grottor mycket större än väntat och just denna röda lavastenen var helt perfekti storlek för att dölja hålet som blev.
A - match made in heaven så att säga hehe.– Säger man Mark eller Marc?
---
-
Så, då var det mesta lackat.
strykt det med 2 lager idag och målat filtermodulen så nu ser man äntligen ljuset i änden av tunneln.
Heja Färjestad– Säger man Mark eller Marc?
---
Kommentar