Det skrivs ganska mycket om arter som man gillar och som man har bra erfarenhet av men desto mindre om arter som man av någon anledning inte gillat eller aldrig fått att fungera.
Lista gärna upp era dåliga erfarenheter av arter som jag gör här med förklaring till era val...
Min lista är:
Labidochromis sp. "hongi", Kimpuma
Copadichromis borleyi, Kadango
Aulonocara (med undantag av Otter Point)
Otopharynx lithobates, Zimbabwe Rock
Neolamprologus leleupi
Hongin var allmänt bökig och bråkig. Borleyi burdus och taskiga färger. Aulonocara fina en liten stund för att snabbt bli daskiga i färgerna och sedan tyna bort. Lithobates..rejält vacker när den trivs..men hua vad tråkig om man inte får den att trivas och färga ut. Leleupi ägnade sig bara åt att jaga ihjäl sig själva och hade inget speciellt beteende. För ovanlighetens skull en tråkig Tanganyika...
Lista gärna upp era dåliga erfarenheter av arter som jag gör här med förklaring till era val...
Min lista är:
Labidochromis sp. "hongi", Kimpuma
Copadichromis borleyi, Kadango
Aulonocara (med undantag av Otter Point)
Otopharynx lithobates, Zimbabwe Rock
Neolamprologus leleupi
Hongin var allmänt bökig och bråkig. Borleyi burdus och taskiga färger. Aulonocara fina en liten stund för att snabbt bli daskiga i färgerna och sedan tyna bort. Lithobates..rejält vacker när den trivs..men hua vad tråkig om man inte får den att trivas och färga ut. Leleupi ägnade sig bara åt att jaga ihjäl sig själva och hade inget speciellt beteende. För ovanlighetens skull en tråkig Tanganyika...
Kommentar