If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ja jädrar! Det kallar jag ett fynd. Billigare än så blir det inte. Kan inte bli.
Och nu kan du Wilhelm sluta gnälla om billiga akvarier långt bort.
Kaj
Jag begriper inte att man ger bort ett sånt akvarium, nån slant måste det ju gå att få för det.
Otroligt vad billigt många akvarier är på beg. marknaden.
Ångrar mig rejält att jag köpte ett nytt, planerar ju för 1-2 kar till i framtiden,
och då blir det att kolla beg. marknaden det är ett som är säkert.
Min uppfattning är att ett akvarium sjunker ganska omgående till halva inköpspriset, och blir det
inte sålt relativt omgående sjunker priset därifrån ganska så fort. Har ni andra samma uppfattning eller
är det något jag fått för mig bara ?
Ja jädrar! Det kallar jag ett fynd. Billigare än så blir det inte. Kan inte bli.
Och nu kan du Wilhelm sluta gnälla om billiga akvarier långt bort.
Kaj
Nej för långt bort är det inte, men fick inget svar igår! Det är det att man inte kan få svar på PM!
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
Jag begriper inte att man ger bort ett sånt akvarium, nån slant måste det ju gå att få för det.
Otroligt vad billigt många akvarier är på beg. marknaden.
Ångrar mig rejält att jag köpte ett nytt, planerar ju för 1-2 kar till i framtiden,
och då blir det att kolla beg. marknaden det är ett som är säkert.
Min uppfattning är att ett akvarium sjunker ganska omgående till halva inköpspriset, och blir det
inte sålt relativt omgående sjunker priset därifrån ganska så fort. Har ni andra samma uppfattning eller
är det något jag fått för mig bara ?
Det stämmer nog ganska bra med verkligheten... Andrahandsvärdet är inget vidare på akvarium. Det tror jag beror på att många drar sig för att köpa begagnat. Man kanske inte vill ta risken när det gäller vatten inomhus eller nåt.
Jag är ute efter ett akvarium på 300 - 500 liter med vit bänk till och som inte är juwel - smalt... När man har lite speciella krav så krymper begagnatmarknaden drastiskt. Har lusläst blocket i en månad nu utan lycka... :/
Tyvärr så är det svårt att få betalt när man ska sälja nått i akvarieväg, ingen vill betala för grejorna, inte ens om det är billigt, och fisk ska vi inte tala om.
Håller med dej "Hoffa" ger du i stort sett inte bort grejjorna så är ingen intreserad,det mesta i fiskväg är likadant (med vissa undantag)"troffar"är i stort sett omöjligt att sälja till ett vettigt pris idag,min grupp som är till salu kostar (om man slår ut det per fisk) 51kr st visst har jag fått skambud, men tycker att vill man inte ge ens 50kr för en "troffe" så kan man leta någon annanstans. men allt går i vågor,så det kanske blir bättre sug efter saker, men mycket nytt (kinesiskt) får man till ett så lågt pris att ingen vill ha dyrare beg, även om det är bättre grejjor. Mille
Kommentar